View Full Version : Keittiökauppoja?
Asunto löytyi vihdoin, ja seuraavaksi pitäisi löytää siihen keittiö. Ikean keittiöt on tiedossa, mutta mitä muita kohtuullisen hintatason keittiöliikkeitä löytyy? (Liikutaan BW - Hessen alueilla)
Ja mistä kannattaa alkaa kodinkoneiden etsintä?
Mikko
Jos niitä Ikean kaappeja viitsii koota, niin suosittelen... samaan hintaan ei samaa laatua taida löytyä (omassa keittiössäni, itse asiassa kolmessa, välillä muuteltu, vanhimmat rungot on n. 32 v vanhoja). Ovet vaihdettu kerran "optisista" syistä (ei siksi että niissä olisi ollut mitään vikaa).
Jos alueella on isojen tavaratalojen ns. varastomyyntejä, niistä voi etsiä kodinkoneita. Ainakin Münchenin seudulla esim. Karstadtin varastomyynnistä saa usein edullisesti (yksittäiskappaleita, saattaa olla pikku naarmu jossain). Tuo ei tietysti auta, jos haluaa täsmälleen tietyn merkkisen/mallisen koneen - mutta jos vaatimus on pelkästään "pesukone" (tjsp.) niin voi onnistua.
millennium 14-02-11, 08:14 Ääni kanssa IKEAlle !
Kasaaminen on melko työlästä, mutta hinta-laatu suhde on melko ehdoton mitä itse kyselin.
Ja kauanko haluat asua ilman keittiötä, omat kokemukseni toimitusajoista monesta firmasta olivat luokkaa 1,5 - 3 kk, IKEAssa kysyivät että lähinnä kun utelin että että saisiko toimitettua ensi viikon keskiviikolle, että haluatko aamu- vai iltapäivällä. Ja tämäkin siis siksi että otin kuljetuksen, jos kuskaat itse, voit ottaa varmaan heti kyytin vaikka koko paketin.
Kodinkoneet otin osittain IKEAsta, ja osan ostin paikallisista elektroniikka liikkeistä. Astianpesukone taitaa olla Promarktista, pyykinpesukone Karstadtista ja jääkaappi/pakasin Johan Wittmer/Elekronics. Jos ei halua just jotain tiettyä, niin kannattaa katsastaa noita tarjouslehtisiä...välillä on ihan hyviä tajouksia jostian tietyistä malleista.
Ja jos haluat laatua joka kestää, etkä välitä hinnasta, osta esim Mielen koneita.
Ja mistä kannattaa alkaa kodinkoneiden etsintä?
Mikko
Kodinkoneet nettivertailusta (idealo.de, billiger.de jne), voit valita oikeasti faktatiedon pohjalta parhaan/soveltuvimman laitteen, ja se kannetaan kotiovelle joskus jopa paikoilleen kolmanteen kerrokseen yleensä muutaman kympin toimituskuluilla. Ei kannata tuhlata bensaa ja aikaansa joissain gigamarketeissa.
Lastulevykeittiön (ála Ikea) jos laittaa niin kannattaa seurata paikallisia tarjouksia, meilläpäin ainakin roller ja sb-möbel tarjoaa kaikennäköistä kaappia ja tasoa ikea-laadulla. Jos tykkää askarrella laadukkaampaa niin Baumarkteista irtoaa laadukasta puuta ja kovalevyä metritavarana ja ovia, saranoita yms sen verta halvalla että menee alle keittiöpakettihintojen. Toki keittiöpaketeissa on helppous heitellä vaan seinille valmiista osista, ei tarvi silloin kuin pistosahan ja silikoonipuristimen.
Jos ei akkuruuvari pysy kädessä niin google löytää kyllä karttahakuna innokkaita keittiönasennusmiehiä.
Ja jos haluat laatua joka kestää, etkä välitä hinnasta, osta esim Mielen koneita.
Ja sitten koneen rikkoutuessa etulevyn irrottaessa ja löytäessään sen takaa halpamerkin tuotekilven huomaa tulleensa kusetetuksi. Vähänkään markkinointia opiskellut ymmärtää että brändista ei kannata koskaan maksaa. Laadusta toki muttei siitäkään liikaa.
keittökojeet kannattaa toki ostaa samassa paketissa kuin keittiö, että ne sopivat kuvaan ja lienee näin halvempikin. Etuna on se, että kaikki sopii myös ulkonäkönsä puolesta keittiöön, eli Einbauherd ja Einbaugeschierspüler jne... niin silloin ovat ne uunin ja hellan etulevyt samaa lajia, kuin esim. keittiön kaappien ovet yms...
Keittiöliikkeitä on pilvin pimein täällä. Kannattaa vertailla ja käyttää jotain erikoispakettitarjouksia hyväkseen...
Ääni kanssa IKEAlle !
Kasaaminen on melko työlästä, mutta hinta-laatu suhde on melko ehdoton mitä itse kyselin.
Näin on! Kasaaminenkin on itseasiassa aika helppoa, jos vähäänkään pysyy ruuvari kädessä. Seinille "heittäminen" (ar banduria lainaten) oli meillä vähän hankalampi, tässä ennen sotia rakennetussa talossa kun on keittiön seinät vinksinvonksin, niin piti miettiä vähän ratkaisuja, notta sain kaapit suoriksi ja vatupassiin.
Koneet, pl. jääkaappi, hankittiin myös Ikealta, Whirlpoolin kamojahan ne ovat ja hyvin pelittävät.
Eniten aikaa otti suunnittelu, siihen kun ei saanut mitään apua Ikealta vaan piti tehdä itse. No, ainakin on nyt juuri sellainen kuin pitääkin ja vaimokin on tyytyväinen. Viis vuotta se on tuossa ollut ja hyvin palvellut, varmasti vielä 5 lisää (pesuallas piti vaihtaa, siihen tipahti Sarpanevan valurautapata kerran, ja se ei ole kevyt...).
Koko helahoito oli jotain reilu 5k€, vastaavan kokoinen keittö merkkiliikkeiltä ilman laitteita oli 16-30k€ (tarjousten perusteella).
Ja yhtään niitä legendaarisia puuttuvia ikearuuveja ei ollut. Ja itseä ainakin miellyttää Ikean kikkuloiden design kasaajan näkökulmasta, muissa kun joskus on aivan uskomattomia lapsuksia, mutta Ikean designereilla taitaa olla ainakin jonkin sortin ingenjööri-koulutus tai -näkemys taustalla.
Ääni keittiöpaketille - omalle ajalleenkin voi laittaa hinnan. Ja hermoille.
:homework:
MannMobiliasta me hankittiin keittiö 5v sitten. Ei ollut nopein eikä halvin, mutta ehdottomasti hintahaitarin alapäästä. Yläpäästä voi hankkia vaikka Poggenpohlia esim. 50 000:lla. Kallein mistä olen kuullut oli sata tonnia. Kun viis vuotta sitten etsittiin asuntoa, yhdessä kivassa kämpässä edell. asukkaat ois myyneet keittiönsä meille 8 000:lla. Käytetyn keittiön siis. Uutena oli kuulemma 23 000.
Et siihen verraten joku MM-keittiö 3 500-5 000 asennuksineen ei mun mielestä ole paljon. Muutaman vuoden päästä jos myyt sen vuokraisännälle tai seuraavalle vuokralaiselle, saat ehkä tonnin pari. Me ainakin saatiin :D
Ääni keittiöpaketille. Vuosikausia elettiin omatekoisessa ja se oli kaukana nätistä keittiöstä. Miehellä ei ole yhtään timpurin vikaa ja ehdottomasti kannustan ottamaan sen asentajan, jos keittiöpakettia on ostamassa. Ei ole kaapit vinossa eikä "sinnepäin sutastu". Muuten siihen keittiötasoon ei tule altaalle reikää vaan sekin pitää sahata pistosahalla itse. Ei onnistuisi ainakaan meiltä. Toki halpoja työkoneita saa rautakaupasta, mutta onko se jälki sitten kuitenkaan sama kuin ammattilaisen?
millennium 16-02-11, 08:12 Et siihen verraten joku MM-keittiö 3 500-5 000 asennuksineen ei mun mielestä ole paljon.
Nuo halvimmat paketit mitä itsekin katsoin mainoslehtisistä keittiöstä oli usein tuota 3000-5000e luokkaa. Ongelma oli monesti se että jos et ottanut juuri sitä kuvassa olevaa kokoonpanoa, hinta olikin jo ihan eri. Oma keittiö siis IKEAsta, tuli maksamaan n. 2100e ja mukana oli jo mm. keraamisella keittolevyllä oleva uuni.
Kasaukseen meni n. 1-2pv että sai kaikki kaapit kasattua ja että sähkömies kävi kytkemässä uunin. Pöytälevy tuli viimeisteltyä vähän myöhässä kanssa ja yläkaapit tuli laitettua lopulta paikoilleen vasta jokusen viikon päästä, se nyt oli vain omaa laiskuutta (onneksi kaveri tuli jelppimään).
Ei siihen tartte hermoja kuluttaa, on nuo hommat sentään sieltä helpoimmasta päästä mitä itse voi tehdä...ei paljon vaikeampaa kuin taulujen laittaminen seinälle.
Kasaaminenkin on itseasiassa aika helppoa, jos vähäänkään pysyy ruuvari kädessä..
Siis kasaaminen on helppoa, mutta se on melkein tuossa IKEAn keittiössä se työläin vaihe, tuon jälkeenhän ei paljon muuta tartte kuin pöytälevy päälle (itse sahautin pöytälevyn läheisessä OBIssa mittojen mukaan), kuviosahalla reikä lavuaarille ja hanat ja letkut kiinni.
Yläkaappien kanssa oli itselläkin vähän extra työtä kun kulmassa olevien yläkaappien toinen seinä olikin vain kipsilevyä tai jotain. Piti vähän askarrella tukevampi seinäkiinnitys, vaikka se kyllä "lepää" kaakelien reunan päällä, ja uskon että olisi pysynyt kevyemminkin, mutta varmuuden vuoksi laitoin kunnon 10mm reiän ja siitä sellaisen yli 10cm alueelle taakse levittyvän hakaviritelmän pitämään kaapit tuolla seinällä, tulee sitten kunnon reikä seinään jo putoaa :)
Kai se pitää sitten Ikeaan tästä ensiksi lähteä, mutta ehkä tuolla Mannmobiliassakin pitää vierailla, jos löytyy lähettyviltä. Olin ajatellut että 3-4ke riittäisi kaappeihin, ja sitten kodinkoneet päälle. Katsotaan onnistuuko...
Ja otan kyllä asennuksen liikkeestä jos vain onnistuu. Mulla menis ainakin vuosi asennellessa :?
Ikean keittiöön on vaikea saada menemään yli 2k (ilman koneita).
Muuten, kannattaa muistaa, että Ikealla on aika mukava keittiönsuunntteluohjelma (ilmainen tietysti). Ja ohjelma laskee hinnan ja tulostaa listan tarvittavista nippeleistä ja nappeleista... olen sitä käyttänyt useamman kerran.
Juu jos osaa nikkaroida ja aikaa ja tarmoa on, toki siinä voi säästää sievän summan.
Jos taas menee keittiökauppaan (niitähän riittää), voi heti kättelyssä sanoa millä hinnalla aikoo ostaa keittiötä. Eka valitaan koneet, sitten tärkeimmät kaapit ja tasot, ja sit katsotaan mitä vielä saa. Tai jos päättää sittenkin ottaa jotain kalliimpaa, voi säätää että mitä jättäis pois jotta pysyis budjetissa. Sikäli kivampaa, ettei tarvi erikseen etsiä niitä koneita (ja ottaa niiden mittoja erikseen huomioon jne). Kokonaisbudjetti lipsuu helpommin siinä vaiheessa, kun on jo hankkinut kaapit ja muut, ja alkaa haikailla jääkaappia, jonka ovessa on jääpalakone... :)
Ja keittiökaupoissa kannattaa tinkiä, hintaa saa kyllä alennettua tai esim. asennuksen ilmaiseksi.
Ja otan kyllä asennuksen liikkeestä jos vain onnistuu. Mulla menis ainakin vuosi asennellessa :?
Tämä on hyvä tunnustaa etukäteen. Jos puuttuu työkalut, aikaisempi kokemus mistään remontoinnista ja ehkä tärkeimpänä kiinnostus, kannattanee jättää työn tekeminen jonkun muun vastuulle. Hintaa tulee, mutta niin se maksaa työkalujen ostokin sekä mahdollisten virheiden paikkaaminen.
En tiedä miten paljon noita Ikean kaappeja saa kasattua "irtonaisina", mutta yksi vaihtoehto on kasata kaapit itse ja ottaa "seinille heittelyyn" jonkun ammattilaisen. Siihen ei osaavalta henkilöltä luulisi kovin paljoa aikaa kuluvan.
Satu Johanna 17-02-11, 12:56 mutta yksi vaihtoehto on kasata kaapit itse ja ottaa "seinille heittelyyn" jonkun ammattilaisen. Siihen ei osaavalta henkilöltä luulisi kovin paljoa aikaa kuluvan.
Me tehtiin juuri näin. Kaksi iltaa ruuvasin runkoja kokoon ja asentajalta meni yksi 8-tuntinen työpäivä tavaran "seinälle heittämisessä". Nopeammin olisi sujunut, jos seinät olisivat olleet suorat, nyt oli kaatoa/vääntöä joka suuntaan (ja sen huomioonottamisessa paloi vähän aikaa). Asentajalla oli myös tarvittavat vehkeet (esim kuviosaha) mukana, ei tarvinnut miettiä altaan-/hellanreiän tekemistä itse.
Tuttava suositteli Segmüller -huonekaluketjua, suhteellisen laadukkaana mutta hinnaltaan maltillisena. Onkohan kellään kokemuksia?
Joka tapauksessa, taidan marssia sinne kun ensimmäinen tilaisuus tulee...
Me tehtiin juuri näin. Kaksi iltaa ruuvasin runkoja kokoon ja asentajalta meni yksi 8-tuntinen työpäivä tavaran "seinälle heittämisessä".
Meillä tuli kaapit jo kasattuina. Wellmann merkkinen, ei ollu kallis ja hyväksi on todettu, mutta Roller- kauppaan en enää jalallani astu. Asentajia kävi monta kertaa paikkailemassa ensimmäisen tekemiä mokia ja itse keittiön tulokin viivästyi monella viikolla.
Me ollaan ostettu segmülleriltä aika paljon kotiin ja toimistolle kamaa. Näyttää ja tuntuu paljon paremmalta laadulta kuin ikea, sekä segmüllerillä on ihan nättejä juttuja ja iso valikoima. En minä sitä ihan edullisimpien luokkaan laittaisi, mutta ei ole pahat hinnat.
Tässä viimevuosina on ainakin täällä münchenin alueella alkanut ihan hirveä megahallien boomi huonekalupuolella. Möbel Höffner, XXXLutz, jne rakentaneet isoja mestoja, ikea ja segmüller olivat jo ennestään kahdella isolla hallilla paikalla.
abe
Me muutetaan Müncheniin kesällä, ja vuokra-asuntojen niukka tarjonta saattaa aiheuttaa sen, että joudumme itse rakentamaan keittiön, eikun, meillä on mahdollisuus rakentaa keittiön haluamallamme tavalla :). Onnistuuko tämä projekti IKEAn kanssa? Heillä on varsin kätevä ohjelma sitä varten. Ilmeisesti suunnittelun jälkeen voi vain jättää tilauksen ja pyytää tarvittavaa toimituspäivää? Entä ammattilaisen osuus putki- ja sähkötöissä? Miten se onnistuu joustavasti? Yläkaappien kiinnitys vaatinee paljoa poraamista, kestääkö naapurit? Olisiko muita vinkkejä?
Riitta Fuertjes 25-04-11, 12:30 Onko joku kokeillut asentaako IKEA myös? Hankkisin seinille kiinnitettäviä hökötyksiä.
Tuttava suositteli Segmüller -huonekaluketjua, suhteellisen laadukkaana mutta hinnaltaan maltillisena. Onkohan kellään kokemuksia?
Joka tapauksessa, taidan marssia sinne kun ensimmäinen tilaisuus tulee...
Segmülleristä laitettiin 8,5 metrin keittiö viikonloppuna tilaukseen, vaikka asennus tuleekin olemaan vasta ensi vuoden puolella (hyvä tarjous). Hintaan kuuluu suunnittelu, mittaus ja asennus. Samantasoiset keittiöt tuntuvat maksavat eri liikkeissä suunnilleen saman verran. Eniten hintaan tuntuu vaikuttavan kodinkoneiden lisäksi kaikki, mikä ei näy päällepäin (materiaalipaksuudet, mekanismit jne).
Toinen tunnettu keittiökauppa Münchenin seudulla on Löchle. Niillä on n. 200 mallikeittiön esittelytila Grafingissa. Muita paikkoja IKEAn lisäksi ASMO Küchen, XXX Lutz ja muut suuret huonekaluliikkeet.
Segmuelleriin minäkin päädyin. Kylmälaitteet ostin muualta erikseen koska haluttiin itsekseen seisoskelevat, ei kalusteisiin sijoitettavia.
Segmuellerin palvelu on tähän asti ollut oikein hyvää. Katsotaan sitten kun toimitus ja asennus tapahtuu kesäkuun puolessa välissä. Raportoidaan siinä vaiheessa lopputuloksesta.
Sama täällä - Segmuelleriltä on keittiö tilauksessa, kesäkuun alussa toimitus. Täytyy sanoa, että tuli kyllä Ikean hinnat yllätyksenä, kun oletin sen olevan selvästi halvempi kuin esim. Segmueller. Annettiin Segmuellerille nimenomaan hintakatto ja sen mukaan saatiin tarjous. Ajanpuutteen vuoksi sovittiin, että tullaan seuraavalla viikolla uudestaan ja johan ne viikolla soittelivat perään ja tiputtivat hintaa muutamalla satasella ja tarjosivat asennuksen niin kalusteille kuin sähkö yms. töille kaupan päälle. Onneksi oli kiire ekalla kerralla :) Samaan aikaan saatiin myös Höffneriltä (jossa siis myös käytiin edellisellä viikolla) uusi tarjous ja lupasivat vielä tiputtaa ALV:in verran prosentteja hinnasta pois. Joten jos on aikaa ja kärsivällisyyttä kannattaa todellakin vertailla hintoja ja "tinkiä" - Ikeaan en enää keittiöostoksille menisi.
Kestääkö Segmüllerillä toimitus aina yli kuukauden, vai onko pitkä aika ollut ostajan toive?
Kestääkö Segmüllerillä toimitus aina yli kuukauden, vai onko pitkä aika ollut ostajan toive?
1 - 3 kk on tässä maassa aikalailla standarditoimitusaika keittiöille käsittääkseni. Liikkeessä kuin liikkeessä. Paitsi Ikealla, josta saa keittiön nopeastikin. Tunteeko joku muita liikkeitä mitkä pystyy toimittamaan nopeasti?
Laitoin Segmüllerin asiakaspalveluun kyselyn englanniksi. Katsotaan, mitä vastaavat, jos ollenkaan.
Ei ollut oma toive ainakaan täällä... Vaikka kyllähän sitä kahvin- ja vedenkeittimellä ja leivänpaahtimella muutaman viikon selviää ;)
Voipi olla että joltain tietyltä valmistajalta saa Segmuellerin kautta nopeamminkin, mutta meidän kohdalla selitys oli se, että toimitusajat ovat tällä hetkellä kyseisellä valmistajalla normaalia pidemmät (en enää tosin muista miksi). Jos on valmis maksamaan ekstraa (n. 200-300€), Segmuelleriltä on mahdollista saada jonkunnäköinen pantrykeittiön ennen varsinaisen keittiön toimitusta. Sitä en tiedä mitä tohon pantryyn kuuluu ja millä toimitusajalla se tuodaan ;)
Meillä tuli keittiö Roller- ketjulta monta viikkoa myöhässä ja kyllä se otti pattiin. En osta sieltä enää mitään, vaikka keittiö sitten monen korjauksen jälkeen lopulta hyväksi on todettukin.
Joskus tulee raja paikallisen pizzerian, vedenkeittimen, mikroaaltouunin ja muiden yksittäisten vempeleiden käytössäkin kaikkien laatikoiden keskellä!
Yksi kuukausi on kyllä minimi, johon en juuri luottaisi - edes vain keittiöihin erikoistuneelta liikkeeltä.
Soitin eilen Segmülleriin ja onnistuin selittämään keskuskelle saksaksi (!), että haluan ostaa keittiön. Sen jälkeen yhdistettiin myyjälle, joka suostui puhumaan englantia. Se lupasi, että keittiöitä on varastossa, ja kuukaudessa saattavat hyvinkin onnistua. Kerron lisää kun tapahtuu. Se olisi tietenkin mainoita, jos ei tarvitse 9 kk vanhan kanssa olla ilman keittiötä.
Meillä alkaa Segmüller -asennus tällä viikolla, torstaina. Laittelen sitten kokemuksia tänne.
Lisäkierrettä tulee siitä että torstaina aloittavat hommat ilman että olen paikallla. Lähinnä toivon että asentavat kalusteet keittiöön eikä esim olohuoneeseen tms. Perjantaina sitten näen.
Vaatekaapit ostin muuten Mann Mobiliasta ja niiden toimitus piti olla tällä viikolla. Vaan eipä ole. On vasta 3 viikon päästä. Jos olis aikaaa niin alkaisin riitelemään, mutta pitää nyt niellä kiukku.
Lyhyt versio kokemuksistamme keittiö- ja vaatekomerokauppojen uhreina. Pääosissa Segmüller, Mannmobilia XXX ja suht'viaton suomalainen pienperhe.
Keittiö piti siis asennuttaman kesäkuun alussa kuten tuossa aiemmin mainitsin. No eihän sitä keittiötä kuulunut sovittuina asennuspäivinä. Selvisi että keittiö oli kadonnut - eli sitä ei löytynyt mistään, eikä varsinkaan siitä varastosta jossa sen piti olla. Segmüller oli äimän käkenä ja niin olimme mekin. Muutaman päivän päästä kuulimme, että osa kaapeista oli löytynyt mutta puolet oli edelleen kadoksissa. Koko keittiö pitäisi tilata uudelleen tehtaalta, ja toimitusaika olisi 6 viikkoa. Muuten hyvä, mutta kun meillä ei ollut keittiössä muuta kuin viemärireikä lattiassa... Saimme heiltä (veloituksetta) parin päivän päästä väliaikaisen minikeittiön jossa tiskiallas, pieni jk ja 2 keittolevyä.
Minikeittiöllä huurusteltiin sitten 6 viikkoa ja väännettiin kättä korvauksista. Segmüller taipui lopuksi n.15% hintahyvitykseen. Myöhemmin annettu toimitusaika piti hyvin ja keittiö asennettiin ryhdikkäästi 2 päivässä sähkö- ja putkitöineen, ja hintahyvitys tuli lahjakorttina. Eli lopuksi saimme keittiön viime viikolla ja nyt siis kaikki hyvin.
Vaatekaappien kanssa ei kaikki sitten sujunutkaan niin hienosti. Tilasimme 4 kaappia kahdessa erässä, ensin 2 kpl huhtikuun lopussa ja seuraavat 2 kpl toukokuun puolessa välissä. Molempien osalta luvattiin toimitusajaksi noin 6 viikkoa, kirjallisesti sopimuksessa. Kesäkuun puolessa välissä rupesin ihmettelemään kun kummastakaan tilauksesta ei kuulu mitään. Soiteltaessa selvisi että kumpikaan tilaus ei tule kesäkuussa, vaan molemmat tulevat heinäkuussa, mutta päivästä ei ole tietoakaan. Parin viikon päästä lisää soittelua ja selvisi että jälkimmäinen tilaus tulee heinäkuun alussa, mutta huhtikuussa tehdystä tilauksesta ei ole mitään tietoa. Ja molemmista oli kuitenkin maksettu jo 30%!
Sitten reklamoitiin ja ensimmäinen vastaus oli ettei heillä lainmukaan ole mitään velvollisuutta korvata mitään. Piti ottaa saksalainen tulkki avuksi että saatiin homma etenemään korvausten osalta, kielimuuri vaikeutti kommunikointia aluksi.
Lopulta kaikki kaapit saatiin toimitettua ja asennettua, toiset 4 vkoa ja toiset 7 vkoa myöhässä. Toimitukset ei sisällöltään olleet sitä mitä sovittiin joten reklamoitiin sitten siitäkin. Ja lisäksi liukupeilioven peili oli rikki joten se tulee sitten jälkitoimituksena, joskus.
Kaikkien reklamointien jälkeen saatiin n. 15% hyvitys lahjakortteina.
Yhteenevetona: Mannmobiliaan luottamus on vähäistä, Segmüllerilla oli ainakin aitoa yritystä. Molempien asennustiimit olivat ammattimaisia ja asennuksen suhteen ei mitään moittimista.
Ja koska olemme suomalaisia ja tottuneet kärsimään, päätimme tilata vielä yhden vaatekaapin Mannmobiliasta. Toimitusajaksi lupasivat kaukoviisaasti heti 8 vkoa :)
Mikko
Kyllä on joillakin, tässä tapauksessa Mikkommk´lla, huono tuuri.
Itse olen ostanut näiden 40 vuoden aikana eräitäkin huonekaluja ja
keittiöitä, eikä ole koskaan ollut minkäänlaista harmia. Jopa meille
sypressistä ekstra ( piti olla samasta "puukasasta" värin vuoksi) valmistetut makuuhuoneen kalusteet tulivat silloin kun oli luvattu.
Kai minulla on sitten ollut aina hyvää tuuria.
Kuten myös monissa muissakin asioissa. Huomaan sen, kun luen näitä kommentteja täällä foorumilla ja ihmettelen kuinka asiat voivat olla monimutkaisia. Meillä ei koskaan, tai melkein ei koskaan...
No näinpä, kaikki tutut täällä päivittelevät että kuinka voi olla noin huono tuuri. Segmüllerilla vannoivat ettei heillä ole koskaan ennen käynyt niin että kokonainen (tai tässä tapauksessa puolikas) keittiö katoaa kokonaan . Kuin mustaan aukkoon...
Toivotaan että viimeinen tilaus menisi hyvään putkeen!
Mikko
millennium 25-07-11, 22:29 Edelleenkin voisin noita lukiessani suositella IKEAa :)
Valitsimme kaapit, ja tilpehöörit, keittiö maksoi n. 2000e mukana oli keraaminen liesi ja uuni. Toimitusaijaksi sovimme seuraavan viikon keskiviikon tai jotain (3-4pv), tämä siksi että se sopi meille, nopeamminkin olisi saanut.
Itse kasasimme, mutta olisihan heiltä kasauspalvelunkin saanut, jos ei itse huvita ruuvailla. Vaikka olisi peukalo keskellä kämmentä ja pitää kaikki laatikostot palasista kasata, niin ei tuohon 6 vkoa mene :) Itsellä meni muutama päivä kasailussa, yläkaappien kanssa laiskotti vähän, joten ne jäi muutaman viikon seisomaan lattialle.
Meillä oli kans aikamoista sen keittiön saamisen kanssa vuosi sitten. Taisin siitä tännekkin ahkeraan kirjotella :smt037 Juttu ratkesi sitten Heinzen avustuksella kun me saksaa osaamattomat oltiin aika pulassa. Onneksi oli kesä joten grillattiin ahkerasti ja mikro.
|