View Full Version : Asepalvelus Saksassa

Derp
27-04-11, 15:37
Hei,
täällä uusi foorumilainen ilmoittautuu mukaan. Olen asunut täällä Baijerissa jo pari vuotta. Ikää on 21.

Mutta asiaan, aion hakea Saksan kansalaisuutta kunhan olen maassa asunut kahdeksan vuotta. Suomen asepalvelusta en ole käynyt (enkä sivaria) johtuen heikosta polvestani, joka on leikattu pariin kertaan.
Kysymykseni onkin: ottavatko minut Bundeswehriin kunhan olen Saksan kansalainen vai jo aiemmin? Polveni ei ole vaivannut lainkaan koko kahden täällä asumani vuoden aikana vaikka olen vaellellut Alpeilla tosi paljon, lisäksi haluan puolustaa Saksaa "isänmaanani" sillä tunnen tämän aidoksi kodikseni.

CoolHuh
27-04-11, 15:53
Asepalvelushan on nykyään täysin vapaaehtoista.... tai ainakin jos ehdotus meni/menee läpi.

Mikäs ihmeen hinku sinulla on mitään puolustamaan? Tuskin pääset ilman kansalaisuutta ammattiarmeijaan töihin. Jos satut sitten "saksalaisena" pääsemään, niin ne mahdolliset sijoituspaikat voisivat olla - jos ei sieltä ole jo vetäydytty silloin - Irak tai Afganistan. Vieläkö kiinnostaisi?

Derp
27-04-11, 15:58
Meinaan vaan sitä, että siellä Saksassahan siitä asepalvelun suorituksesta saa aika roimasti lisäpisteitä töitä/ opiskelupaikkaa hakiessa. Eihän tässä nyt herranjumala mihinkään sotimaan olla lähdössä eikä edes armeijaan töihin vaan ihan vain armeijaan ja sitä kautta puolustamaan tulevaa kotimaatani jos sinne joskus hyökättäisiin. Tietääksenihän se ei tarkoita että sinne armeijaan joutuu jäämään töihin vaikkei se pakollinen ole vaan että se on suomen kaltainen systeemi siinä mielessä, että siellä käydään se metsissärymyämis reissu 6kk ja sitten ollaan vapaita.

CoolHuh
27-04-11, 16:19
ihan vain armeijaan ja sitä kautta puolustamaan tulevaa kotimaatani jos sinne joskus hyökättäisiin

Juuri niin. Tuohan onkin ihan todennäköinen skenaario :)

Ehkä niiden pisteiden takia sitten.... jos olet vielä samaa mieltä saatuasi kansalaisuuden.

Hyviä uutisia ! „Bestehende Regelungen sind so zu erweitern, dass Inländer bei entsprechender Eignung, Befähigung und Leistung auch ohne deutsche Staatsbürgerschaft regelmäßig in die Streitkräfte eingestellt werden können“

Ehkä pääset jo kohta sisään!

Derp
27-04-11, 16:41
Ihanaa, kohta pääsee sotimaan! Kunpa meitä siunattaisiin oikein ihanalla ja pitkällä, tuhoisalla sodalla!

Heil dir im Siegerkranz,
Herrscher des Vaterlands!
Heil, Kaiser, dir!
Fühl in des Thrones Glanz
Die hohe Wonne ganz,
Liebling des Volks zu sein!
Heil Kaiser, dir!

Es lebe Deutschland! Es lebe Deutsches Volk!

PS. Mistä tuo kirjoittamasi teksti on otettu?

Ahti
27-04-11, 18:47
Meinaan vaan sitä, että siellä Saksassahan siitä ...
Niin, olitko sinä nyt Suomessa vai Saksassa? Suomalaisesta IP-osoitteesta ainakin kirjoittelet ja näemmä rekisteröidyt samasta osoitteesta toisella tunnuksella kahta tuntia aiemmin.

Tulitko tänne vain trollailemaan vai mistähän on kyse?

Ahti

Derp
27-04-11, 19:06
Niin, olitko sinä nyt Suomessa vai Saksassa? Suomalaisesta IP-osoitteesta ainakin kirjoittelet ja näemmä rekisteröidyt samasta osoitteesta toisella tunnuksella kahta tuntia aiemmin.

Tulitko tänne vain trollailemaan vai mistähän on kyse?

Ahti

Olen vierailulla täällä Suomessa, vapun aikaan lähden taas kotiini Saksaan
Trollailemaan en ole tänne tullu vaan rekisteröidyn kahdesta osoitteesta koska en päässyt heti kirjoittamaan toisella tunnuksellani ja luulin että on sattunut jokin virhe. Ja sitäpaitsi tässähän ei mitään trollia ole vaan asiallinen kysymys.
Hyvää loppukevättä.

Ahti
27-04-11, 20:22
OK, kiitos selvennyksestä ja mukavaa kevättä sinnekin.

Poistan sen toisen tunnuksen samantien, kun foorumin sääntöjen mukaan täällä ollaan yhdellä tunnuksella per käyttäjä.

Ahti

PS. Foorumilla on takavuosina ollut häiriköitä useilla tunnuksilla, joten siitä syystä tiukka linja asian suhteen.