Muutamme koko perheen voimin miehen työn perässä Ulmiin helmikuussa, ja itse jään ainakin toistaiseksi kotiäidiksi lasten (3- ja 1-vuotiaat) kanssa. En yhtäkkiä löytänyt aiheesta ajantasaista keskustelua täältä, niin kyselisin, että onko paikkakunnalla jotain äiti-lapsitoimintaa tms., missä voisi tavata muita suomalaisperheitä? Suomalainen kerho paikkakunnalla ilmeisesti ainakin toimii, ja sinne olisi tarkoitus isompi lapsi viedä, tuli vaan niin nopealla aikataululla muutto, ettei olla ehditty näitä(kään) asioita vielä kunnolla selvittää. Tavoitteena on tietysti oppia kieli kunnolla ja tutustua paikallisiin, mutta olisi kiva tavata myös muita suomalaisia kotiäitejä ja saada lapsille suunnilleen samanikäistä seuraa!
Moi!
Toivottavasti olet saanut jo yksityisvastauksia, sillä lapsiperheitä Ulmissa riittää. Kielikoulu (tai pienille paremminkin suomenkielinen kerho) kokoontuu kekiviikkoisin.
Ulmin kielikoulu (http://www.rengas.de/fi/kielikoulut/ulm-kk/)
Kysy Johannalta, missä äidit ja pikkusisarukset viettävät kielikouluajan, kahvitellen vai äiti-lapsi-kerhossa.
Keskiviikkokahvit (http://www.rengas.de/papit-ja-seurakunnat/etelae/muut-toimipaikat/ulm/) ovat (lähes) yhtaikaa kielikoulun kanssa, mutta yli 5 km:n päässä keskustassa. Sinne on kyllä hyvät liikenneyhteydet, joten ehkä tuo aika ja paikka sopivt hyvinkin kielikouluvanhemmille. Tai sitten tässä olisi vähän koordinoitavaa... Otapa selvää!
Moikka!
Meillä on seisemän kuukauden ikäinen poika ja ollaan asuttu Ulmin seudulla nyt pari kuukautta. Mies on töissä ja minä pojan kanssa kotona. Ei olla vielä oikein keritty sosiaalisoimaan kenenkään kanssa, mutta nyt kun asunto ja muut asiat alkaa olemaan kunnossa niin seura kelpaa kyllä!
Jos on muitankin samassa tilanteessa olevia niin ottakaa yhteyttä! Vaikka lenkkiä tai leikkiä. Asutaan Dornstadissa, mutta eipä tästä kauan Ulmiin pöräytä.
sähköposti on essi.lempiainen gmail.com
-Essi
Olemme myös muuttamassa miehen komennuksen ajaksi Ulmiin helmikuun alussa. Emme tunne kaupunkia eikä meillä ole siellä myöskään vielä tuttuja. Meillä on 2,5v ja 9kk ikäiset tytöt, jotka tulevat varmasti kaipaamaan suomalaisia leikkikavereita. Ja ei se seura siellä itsellekin pahitteeksi olisi, kun olen itse kotona lasten kanssa.
Kiitos viesteistä! Pari yksityisviestiä jo kirjoitinkin, ja voisin myös sulle Khk kirjoitella kunhan ehdin. Suomi-koulusta onkin jo tiedossa "kerho"-paikka isommalle ja muskaria pienemmälle lapselle, joten pikku hiljaa alkaa ohjelmaakin löytyä :). Ja kirjoitelkaahan muutkin ulmilaiset vielä tähän ketjuun, jos tänne löydätte!