haendz
07-06-05, 13:21
voiko joku kertoa mulle sen kauhean lapinpolttovitsin, jota kerrotaan saksalaisille, kun ne on vierailemassa suomessa.
|
View Full Version : Lapinpoltto haendz 07-06-05, 13:21 voiko joku kertoa mulle sen kauhean lapinpolttovitsin, jota kerrotaan saksalaisille, kun ne on vierailemassa suomessa. Tomppa 08-06-05, 00:18 Muß man sich unbedingt unbeliebt machen? Suurin osa sakemanneista ei tiedä ns. Lapin Sodasta sitten yhtikäs mittään. En tunne myöskään mitään syytä heitä siitä lähemmin valistaa. Muista että suomalaiset rikkoivat vetäytymissopimuksen hyökkäämällä saksalaisten niskaan. Nämä vanhat jutut olisi silti aika jo unohtaa. Ahti 08-06-05, 00:49 "Vitsi" jonka minä muistan suomesta: Elehditään kuin raapaistaisiin tulitikkua rasian kyljestä, tuijotetaan saksalaista hullunkiilto silmissä ja huudetaan: Lappland, Lappland!!! :lol: haendz 08-06-05, 17:15 joo kiitos ahti, sitä minä juuri tarkoitinkin. niin hölmöhän se oli kuin muistin. en minä juuri ajatellut sitä kadulla vastaantuleville kertoilla. enemmänkin historiallisesta näkökulmasta asiasta keskustella. Ahti 08-06-05, 17:20 No probs, hyvä että oikea vitsi löytyi! :) Tuon jälkeen voisi vielä laulaa Eläkeläisten Poltettua Humppaa, niin tunnelma on katossaan. POLTETTU HUMPPA Pakkasta sata astetta, seitsemän metriä lunta oli Korvatunturin kupeella kesällä loppusodassa Paleli aseveli, lämpimikseen tanssahteli paleli aseveli, joku peeveli tikut lainasi Köniinsä sietäisi julma sakemanni humppasi vaan kun palo Rovaniemi köniinsä sietäisi julma sakemanni seisovan pöydänkin se tyhjensi kaikki joskus vielä kostetaan, Jägermeisterit lotrataan Kairalla parkuvat, persnahkahousuturistit kauhuissaan tuli vastaan humppakaukopartio, vei tikut ja putelit mukanaan paleli turisti, lämpimikseen tanssahteli paleli turisti, joku peeveli tikut lainasi Köniinsä sietäisi julma sakemanni humppasi vaan kun palo Rovaniemi köniinsä sietäisi julma sakemanni seisovan pöydänkin se tyhjensi kaikki joskus vielä kostetaan, Jägermeisterit lotrataan Köniinsä sietäisi julma sakemanni humppasi vaan kun palo Rovaniemi (On se perkele!) köniinsä sietäisi julma sakemanni seisovan pöydänkin se tyhjensi mutta kaikki joskus vielä kostetaan, Jägermeisterit lotrataan PS. Tomppa, näinhän se on, mutta tämä on kuitenkin vitsinurkka, joten huumorillahan me vaan! :lol: Tomppa 09-06-05, 20:15 Joo, kyllähän me keskenämme siitä voidaan vitsailla mutta nämä teutoonit ei oiken toisen maailmansodan juttuja diggaa. Eläkeläisten konsertissa kerran yksi tuttu pyysi kääntämään laulujen sanoja mutta kun jutut meni tähän suuntaan niin väitin vain kivenkovaan etten saa sanoista selvää... ;-) Lumi 09-06-05, 21:40 Mä kyllä asian kyseiselle saksalaiselle selitän ja selvennän tapahtumia aina, jos jostain syystä ajaudutaan Suomen rooliin toisessa maailmansodassa tai kun kysymys "olikos se Suomi osa Venäjää" tulee. Mielenkiintoisia juttuja,oppivathan jotain lisää. DaPuppe 10-06-05, 10:52 niin no, muistanko ihan väärin, vai eikö aatu tehny itäisten maiden viisaiden miesten kanssa diilin, että Suomi kuuluis venäjälle ja Saksalle puolestaan Puola? Jos näin oli, niin eikös horstit sitten ole(et) hieman kuin tuplasti selkään puukottajia? Tosin tulihan horstit autteleen meitä sitte myöhemmin, ja ilman Saksan ilmavoimia ei oltas nykyisin missä ollaan vaan pahemmassa jamassa. Isovanhemmilta kuultua on sellanen, että lapin rähinöissä oli vähän nii ku näyttelemisen makua. Idän ihmeet ku vaati et horstit ois savustettava maasta, ja kumminkin jossain määrin suomalaiset oli kamuja horstien kanssa. Ja kavereita ei viittis satuttaa.... Harri 10-06-05, 14:18 Horsteille oli opetettu liian hyvin poltetun maan taktiikka armeijassa. Vaikka vanhoja ase kamuja oltiinkin. Kyllä ne puolankin poltti perääntyessä. [-X MiikaP 13-06-05, 11:49 Tähän voisi taas heittää Fawlty Towers- tyyppisen vitsin: "Don't mention the War! Don't mention the War!" jussi 10-07-05, 22:06 Tähän voisi taas heittää Fawlty Towers- tyyppisen vitsin: "Don't mention the War! Don't mention the War!" Tähän on tullut päivityksenä jatkoa: "Which war?" "The Gulf war, you stupid!" //jussi jussi 10-07-05, 22:08 Mikä se on, joka varastaa kaiken? - no kleptomaanihan se Entäpä joka polttaa kaiken? - pyromaanihan tuo Ja yhdistelmä? - on gernaani! |