View Full Version : Motivaatiota saksanopiskeluun?

Ahti
20-09-04, 16:26
Millahan sita saisi motivoitua itseaan opiskelemaan saksaa?

Duunissa kun puhutaan vaan englantia ja kaveripiireissakin vaan suomea tai englantia, niin aika vahiin jaa saksan oppiminen. Dubbattua telkkaria ei jaksa katsoa, eika riita aika/mielenkiinto kayda saksankielen kurssillakaan.

Joskus olen lueskellut saksalaisia ase- tai autolehtia, mutta niissa on sen verran tekninen sanasto, ettei niista ole juurikaan hyotya muuten kuin aseista tai autoista puhuttaessa. :?

Sen verran tulee hollannin ja saksan sekamelskaa, siansaksalla hoystettyna puhuttua, etta paivittaiset asiat kylla sujuu, mutta toki olisi kiva puhua kielta vahan paremminkin. Kun vaan jotenkin keksisi mista sita motivaatiota saisi... :roll:

Harri
20-09-04, 16:34
Hommaa saksalainen akka.

MiikaP
20-09-04, 16:38
Hmm... Minulta evättiin hallituksen (Antonia) toimesta pääsy saksantunneille juuri sillä varjolla, että siellä on vaan viiskymppisiä äijiä, jotka kuolaavat opettajatyttösen perään....

Tuukka
20-09-04, 17:16
Hommaa saksalainen akka.

Ja jos et akkaa hommaa niin onhan niitä muitakin lehtiä kuin auto- ja aselehtiä :D

Ahti
20-09-04, 17:26
Hommaa saksalainen akka.

Ja jos et akkaa hommaa niin onhan niitä muitakin lehtiä kuin auto- ja aselehtiä :D

Heh, mulla oli jo saksalainen tyttoystava, kun asuin Hollannissa :shock: Ei nyt ihan heti tullut mieleen sekaantua TAAS saksalaisiin 8)

Joo, kai niita muitakin lehtia ois, mutta arvaa jaksaako jotain Sterneja jne lukea ... blaah :)

Mama
21-09-04, 12:10
Ryhdy Schlaagerien kuuntelijaksi, ja etsiydy yhteislaulutilaisuuksiin!
Parasta niissä on hyvä ja nopea tarjoilu :smt030
Kielitaito tuntuu paranevan kaljatuoppien kulutuksen myötä - kokemusta on!

Ahti
21-09-04, 12:16
Ryhdy Schlaagerien kuuntelijaksi, ja etsiydy yhteislaulutilaisuuksiin!

Olen varsin moniruokainen musiikin suhteen, mutta Schlager on musiikki mita en pysty kuuntelemaan kahta sekuntia pitempaan... :-D

Muuten hyva idea :D