Rosa
28-06-05, 19:03
Mistähän saisin käsiini listan Saksassa toimivista suomalaisyrityksistä? Saksalais-suomalainen kauppakamari kai julkaisee jotain luetteloa, mutta se taitaa olla aika tyyris jos oikein olen ymmärtänyt?
|
View Full Version : Suomalaisfirmat Saksassa Rosa 28-06-05, 19:03 Mistähän saisin käsiini listan Saksassa toimivista suomalaisyrityksistä? Saksalais-suomalainen kauppakamari kai julkaisee jotain luetteloa, mutta se taitaa olla aika tyyris jos oikein olen ymmärtänyt? Ossi 28-06-05, 20:03 Saksalais-Suomalaisesta kauppakamarista saat kyseisen listan, tosin luulisin että joudut siitä maksamaan. Taisi maksaa jotakuinkin 50-70 euroa jos oikein muistan. Myös kotimaassa maakuntien etc. kauppakamareilla on listoja yrityksistä jotka toimivat Saksassa, tosin yleensä vain yrityksistä maakuntien alueelta, ja tiedot voivat olla vanhoja. Jos tunnet jonkun kotimaasta jostakin kauppakamarista voit listan saada ilman maksuakin, mutta täällä päässä voi olla hankalampaa. Kannattaa käydä Finpron sivuilla (www.finpro.fi), siellä on muistaakseni jotain tietoa (Maatietoa/Maakansiot/Saksa). Sitten tosin tuolta Saksalais-Suomalaisesta kauppakamarista (www.dfhk.fi) voi ehkä jotain irrota ilmaseksikin, mutta taisivat vain mainita ne suurimmat jotka jokainen kai tietää. Sitten ottavat rahat pois ja antavat käteen listan firmoista jotka tekevät nappikauppaa...:( ...siis luulen ma... :roll: -O- janatuiska 29-06-05, 10:57 Hei! Kurkkaappa täältä! http://www.finnland-net.de/firm1.htm mkettu 29-06-05, 11:23 Moi Rosa! Helsingissä voi tuolla kauppakamarilla käydä tekemässä muistiinpanoja heidän listastaan, näin ainakin n. 3 vuotta sitten. Heillä on kansioita suomalaisista firmoista kaupungeittain Saksassa, ja niitä saa sitten "plärätä" ja kirjoittaa tietoja muistiin. Kopioita ei saanut tehdä. Toisaalta, jos "pätevä" lista täällä maksaa ~50€, voin tulla jakamaan kustannuksia, kun aihe on ajankohtainen mullekin. |