View Full Version : Kauneinta Saksassa?
Mikä on teidän mielestä kauneinta Saksassa?
Mä tykkään kovasti täkäläisistä vanhoista rakennuksista ja kylien ja kaupunkien yhtenäisyydestä. Punaiset tiilikatot esim. Heidelbergissa on kaunis näky.
Ne lehtimetsät joihin olen törmännyt, ovat myös olleet aika ihania. (Lähinnä lenkkipolkuni varrella oleva ihana metsikkö, jossa tosin saa pyörällä aikamoisen extreme-kokemuksen, koska osan matkasta ajetaan nokkospuskassa! :lol: )
Ja vaikka tuo saksalaisten pikkutarkkuus aika hyvin tulee esille pihoissa ym, niin kyllähän niitä joskus vähän ihmetellenkin ihastelee. :wink:
Itämeren ja Pohjanmeren hiekkarannat on mun mielestä kaikkein kauneinta Saksaa, varsinkin turistikauden ulkopuolisena aikana kun ei tarvitse katella FKK-pappoja.
Baijerilaiset Biergartenit :D
Baijerilaiset Biergartenit :D
Joo, mä äänestän tätä kanssa!
Reininlaakso Wiesbadenista Koblenziin. Pääsee kätevästi autolla, junalla tai jokilaivalla. Autolla voi palata toista rantaa takaisin, joten koettavissa kauttaaltaan. Linnat, viinitarhat, joki ja sitä reunustavat kukkulat ovat ensikertalaiselle melkoinen näky.
//jussi
Vastaus on helppo: Vuoret!! Aaaaahhh!
On tuo Jussin mainitsema Reininlaaksokin kaunis mutta miun pikku sydämeni sykkii vuorille, niin kesällä kuin talvellakin... (mitä siis teenkään täällä Mainzissa? tämä kysymys nostaa päätään toistuvasti.. Siispä takas Mynkkeniin :D !!)
Tykkään myös näistä jylhistä lehtipuumetsistä, siis puilla joita ei kotimaasta niinkään löydy. Varsinkin syksyllä aivan uskomattoman kauniita kävelypaikkoja!
Isoista kaupungeista kauneinta en osaa sanoa, kaikissa missä on tullut käytyä oli sekä hyviä että huonoja puolia. Pikkukylissä vanhat, hyväkuntoiset "saksalaistyyppiset" rakennukset (vaikka onhan näitä muuallakin, mm benelux&Ranskassakin), värikkäät julkisivut, kukat ikkunoissa, huolitellut pihamaat...
Nuo pohjoisen hiekkarannat on vielä näkemättä.. Ovat kuvien perusteella todella upeita!
nämä nyt bvaikka ensiksi.. lisään listaan kun tulee taas jotain kaunista vastaan/mieleen!
Angela Merckel :lol:
Kenelläköhän niitä outoja fantasioita on...?!
Tuo on Harri jo aika perverssiä :smt118
Mulla myös pisteet menee Alpeille, mutta siinä suhteessa kyllä Itävalta vie voiton. Baijerin kylät on kauniita koristeltuine taloineen, samoin yleensäkin kaupunkien vanhat (+kunnostetut) kaupunginosat, mutta kyllähän tämä Frankfurtin skylinekin sopivassa valaistuksessa kauniilta näyttää...
Noi kukkulat linnoineen on kyllä hienoja, varsinkin iltasella kun ne ovat sisältä valaistuja ja näkyvät kauas. Toinen juttu on nuo vuoret, joskin sitte saa melkein mennä Itävaltaan asti. Biergartenit, kalja ja jekku myöskin... :D
[quote=Harri]mutta siinä suhteessa kyllä Itävalta vie voiton.
Itävalta olisi muuten ehkä kiva paikka, mutta kun siellä on niin paljon itävaltalaisia... :-D
Alpeista en välitä, olen 26 v aikana käynyt kaksi kertaa vuorella (kerran Zugspitzellä joskus yli 20 v sitten, tänä kesänä Wendelsteinillä). Haukotus.
Nordschleife 07-07-05, 11:10 Kun kruisailee vaikka Belgiasta Saksaan, niin tuntuu, että koko Saksa on niin kaunis. Mun mielestä (nimimerkkiini viitaten) kaunein seutu on Nürburgringin ympäristö. Kaikki Ringille vievät tiet ovat sairaan hienoja.
En osaa valita...
Vuoret on upeita
Pikkukaupungit suloisia
Reinin laakso viinitarhoineen ja linnoineen romanttinen
Meidän Heide ja Elbaue omalla tavallaan henkeäsalpaavia
...mie tykkään Saksasta... :roll:
Olen tuolla Reinilläkin ajanut mutta täytyy sanoa että minusta kotiseutu eli Mosel on kyllä myös tosi kaunis. Epäilemättä myös muut jokilaaksot. Ne ovat lämmintä ja hedelmäistä aluetta, mitä ei voi vuorista sanoa, eli minä valitsen jokilaaksot. Meilläpäin maisemat ovat korkeusvaihteluiltaan kuin Lapin tunturit, mutta maasto on hedelmällistä eli kasvaa muutakin kuin jäkälää.
Saksassa on tosi rumiakin alueita, niitä on tullut nähtyä kun on tullut autolla ajettua maata pitkin ja poikin. Rumana pidän ennenkaikkea teollisuushirviöitä ja betonislummeja. Lisäksi sodan jälkeen rakennetut, noin 50/60/70-lukujen rakennukset ovat pääsääntöistesti rumia. Ihan vastaavia on tosin Suomessakin enemmän kuin lääkäri määrää.
reinin ranta kun aurinko laskee. :D ihana paikka
ja tietysti vanhat ja hienot talot
sekä vuoret. :-D
Vastaus on helppo: Vuoret!! Aaaaahhh!
On tuo Jussin mainitsema Reininlaaksokin kaunis mutta miun pikku sydämeni sykkii vuorille, niin kesällä kuin talvellakin... (mitä siis teenkään täällä Mainzissa? tämä kysymys nostaa päätään toistuvasti.. Siispä takas Mynkkeniin :D !!)
Tykkään myös näistä jylhistä lehtipuumetsistä, siis puilla joita ei kotimaasta niinkään löydy. Varsinkin syksyllä aivan uskomattoman kauniita kävelypaikkoja!
Menit ja veit jalat suusta. Vuoret on kauneinta mitä täällä tiedän olevan. Mukaillen kirjoitelmaan, siis miksi olen täällä Berliinissä, jossa "kotivuori" Teufelsberg koostuu vanhasta rakennusjätteestä...
|