View Full Version : Suomalaiset Saksassa??

Bianca87
21-07-05, 15:43
Terve!
Minä olen saksalainen ja oppin suomea kaksi vuotta VHS:ssa. Etsin nyt suomalaiset joka asuvat Münchenissa koska haluaisin harjoittaa puhua suomea. Se on sama kuin sinä olet nuori vai vanha, tyttö vai poika! Kun sinä puhut englantia vai saksaa hyvin se olisi okein hyvää!!
Iloin kun joku vastaa

Just in case I wasn't understandable over there ! I'm searching for Finns living in Munich for practising my Finnsh. I have been learning Finnsh for 2 years at the VHS. I don't care what age or sex you have just as long we get along with each other well! Would be good if you can speak English or German
I'm looking forward somebody to answer!
Heippa!
Bianca

Lenna
28-09-05, 14:45
no moi,
minäkin (saksalainen) etsin suomalaisia ihmisia saksassa. oon nyt vielä suomessa, mutta mun täytyy lähteä takaisin saksaan kohta (marraskuussa:(. onko joku suomalaiset, jotka asuvat weimarissä? leipzigissä olisi hyvinkin, koska ehkä mä alkan opiskelemaan siellä syksyssä 2005.
on ollut suomessa vuoden ja oon opiskellut vähän suomea, mutta haluan jatkaa jos mä palaan saksaan. etsin joku, jonkun kanssa voin puhua suomea.
voinkin auttaa opiskella saksaa vastapalveluksiksi. olisi oikean mukava löytämään joku, koska se on oikeasti tärkeä mulle.
terveisiä turusta,

Lenna.[/u]

Sergei
14-10-05, 18:12
Mitähän tästä nyt lienee aikaa Fin-Jet valmistui 1977 joten onhan siitä aikaa kun oli kova halu matkustaa Saksaan.
Olisin saanut tuolloin matkan hinnasta 50% alennusta, mutta niin se matkustaminen sitten ikäväkyllä jäi.
No, aika kului ja seuraavan kerran iski himo vuonna -92 matkustamiseen ja tilasin piletin, mutta isän kuolema sattui justiinsa matkustusajan-kohtaan ja jouduin perumaan matkan.

Tässä sitä taas kerran ollaan ja kun löysin tämän sivuston, niin himo heräsi jälleen?

Asustelin vuosina 88-90 Ruotsissa ja siellä eräs uskova Juutalainen katsoi minuun kiinteästi ja sanoi: ”Sinä tulet menemään Saksaan!” Onhan tuosta aikaa jo kulunut, enkä ole edes vielä käynyt Saksassa? Mikä olisi paras paikka ensialkuun jörölle Pohjois-Karjalaiselle? :dontknow:

Taina
14-10-05, 20:37
Jörö pohjois-karjalainen? Mikäs yhtälö se on? Täällä yksi tohmajärveläinen, joka on löytänyt paikkansa Münchenin seudulta.

Sergei
14-10-05, 20:48
:shock: No vot :-D ajattelin ensin, etten laita paikkakuntaa, mutta sitten muutin mieltäni :oops: asustelin tuossa Niiralassa aivan rajavyöhykkeellä pari-vuotta ja nyt sitten Tohmajärvellä :lol: Mitäs sinne germaaniaan kuuluu :roll: