View Full Version : Kauneus ja terveys...

Varpu
04-08-05, 16:52
Kun Samlundilla tuntuu olevan niin kova "kainalokarvafobia" :D , niin tuli mieleeni ne pikkushokit, joita tänne muutettuani koin huomatessani, mitä täkäläiset (naiset) pitävät kauniina tai terveenä. Ensimmäinen kauhistus olivat muuten ihan hoidetun näköiset naiset, joilta puuttui HAMPAITA :shock: . Sitten kuulin selityksen, että nk. kuolleen hampaan tilalle ei pidä laittaa mitään nastahammasta, se ei ole luonnollistervettä tjsp. Vaikka kuinka yritän ymmärtää, en oikeasti ymmärrä... Kivasti terveen näköisiä hampaattomia mammoja ;-)
No toinen järkytys oli, kun havaitsin että täällä kampaustyyli on yhä jostakin 70-80-luvuilta. Ja naisten kauneusihanne on semmonen että pitää olla blondit puolipitkät hiukset (nuorilla naisilla se saattaa vielä olla nättiäkin, mutta ei hitto soikoon enää liki kuusikymppisillä "tyttösillä" :-D ). Minusta tyttömäisyys ja rypyt eivät oikein istu samaan naamaan.
Liekö sitten vain suomalaista rajoittuneisuuttani :P ...

paulatytto
04-08-05, 17:48
Mulle suurin, ei nyt voi sanoa järkytys, mutta yllätys oli se, että täällä vanhemmat naiset pukeutuu teinikuteisiin. Välillä se ihan sattuu silmään.

Toinen mikä pistää silmään varsinkin kesäisin on ilmeinen peilien puute saksalaisissa kotitalouksissa. On sen verta massaa joskus tungettu tiukkaan lurexiin että varmaan ei oo peiliin katottu ulos mennessä. Tai sit ne pullerot ei vaan välitä siitä, että kaikki Speckröllchenit pursuu.
Suomessa ainaki kaikki mun pulleroystävät yrittää piilottaa kaiken vaatteiden alle...

Lisäksi sekasaunaosastolla vierailulla kiinnitin huomiota yleiseen tapaan ajella itsensä paljaaksi. Sitähän tunsi itsensä ihan alieniksi suomalaisine, bikinisiistittyine... :oops:

Ahti
04-08-05, 17:55
Noista karvoista tuli mieleen yksi pieni alkushokki kun tänne muutin. Kävelin keskustassa ja vastaani tuli ihan hemaisevan näköinen mimmi lyhyehkössä hameessa. Viriilinä poikamiehenä tuli tietenkin vilkaistua hieman pitempään sääriä, mutta kun mimmi oli lähempänä, iski paha puistatus! Nylonien läpi puski aika tuuheeta tummaa säärikarvaa! :shock:

Ei ollut ihan niin viriili olo enää sen jälkeen. :D

Mariia
04-08-05, 18:05
Onhan näillä kyllä kyllä kummallisia kauneuskäsitteitä joskus sitä vaatetusta kattoo pidempäänkin..Mutta ei ollut kyllä suomessa yhtään eri, jo lentokentällä oli huvittavaa seurata ihmisiä, jotka tuli turvatarkastuksen läpi..Ja Oulussa oli kaduilla aika 'järkyttävän' näköstä porukkaa..
Mutta huonoiten pukeutuvaa kansaa on vieläkin mun mielestä britit.. :shock: Siellä käydessä mietin aina, onko englanissa peilit kielletty lailla...

Favolina
04-08-05, 19:35
Toi kainalokarvajuttu on kyllä aika jännä. Meidän siviilivihkimisen jälkibileissä oli naisia hienot juhlatamineet päällä, ja voi kauhistus, kun sattuivat vähän kohottamaan käsivarsiaan... :shock: Tosin täytyy kyllä sanoa, että suurin osa ainakin nuoremmista naisista ajelee nykyään täälläkin kainalokarvansa.

Mulla on täällä pistänyt silmään se, että tosi monet naiset käy solariumissa. Ja niitä suncentereitä tai mitä lie onkin melkein joka kadunkulmassa. Multakin on monta kertaa kysytty, enkö käy (oon talvella varmaan niin valkoinen, että pitäis käydä), ja kun kerron, etten ole koskaan käynyt enkä pidä sitä mitenkään terveellisenä, katsotaan hiukka säälivästikin :D

Toi Varpun mainitsema hampaiden puuttuminen on mulla mennyt kokonaan ohi. Sitä vastoin anoppi ja moni muu tuttu 50-60-vuotias nainen kärsii kauheista hammassäryistä koko hammaskaluston uusimisen jälkeen. Anoppikin kävi varmaan 20 eri hammaslääkärillä, ennen kuin selvisi, että hän on allerginen jollekin aineelle, jota näissä uusissa hampaissa oli ja se mädätti sitten ikeniä :-& Ei ikuna kokonaan uutta purukalustoa mulle, kiitos! :D

Harri
04-08-05, 19:59
Wikipediassa karvoista todetaan näin: :-D

Ihmisen karvattomuuteen on etsitty selitystä paremmasta lämmön haihtumisesta savanniolosuhteissa. Toisen teorian mukaan täiden, kirppujen ja muiden loisten levittämät taudit saivat aikaan valintapaineen, joka suosi vähemmän karvaisia yksilöitä. Ihmiset ovat ainutlaatuinen laji siinä mielessä, että sillä on pidemmät karvat kuin millään muulla lajilla. Nämä ihmisen pitkät karvat kasvavat päälaella ja niitä kutsutaan hiuksiksi. On arveltu, että pitkillä hiuksilla oli niiden kehittymisaikaan funktiona pariutumiskumppanin houkutteleminen. Näin ihmisen hiukset olisivat vähän samanlainen juttu kuin vaikka riikinkukon komea pyrstö.

Pipari
05-08-05, 11:29
Ja vielä niistä karvoista...
Kyllä munkin tuttavapiirissä kaikki nuoremmat naiset ajelee kainalonsa & säärensä, mutta yliopistolla kesäkuumalla kyllä näkee että näin eivät kaikki kuitenkaan tee... Ja vanhemmat naiset antaa kyllä rehottaa 10cm mittaisina! Yök! Jostain lehdestä luin tilastojakin asiasta, esim Ranskassa oliko se nyt joku 80% naisista ajelee, kun taas saksassa n. 50%...

Ja mikä on erityisesti pistänyt silmään on, että täällä miehet ajelevat kainalonsa, rintansa ja usein myös perhekalleudet. Välillä tuntuu että useammat miehet ajelevat karvansa kuin naiset... :smt120

Ja solariumista vielä: täällä eivät kyllä tunnu tietävän mitään solariumin riskeistä. Monet käy viikottain läpi vuoden, vaikka ainakin suomessa suosituksena on 10-20 kertaa vuodessa ihotyypistä riippuen. Itse poden jo huonoa omatuntoa kun talvella pari kertaa käyn etten ihan niin kuolonkalmaiselta näyttäisi... :pale: Ja suojalaseja ei käytä juuri kukaan, meinaavat vain et "no mullahan on silmät kiinni"...

Mariia
05-08-05, 13:04
No tuosta solariumista sen verran, että luin raportin (jonku lääkärin kirjottama), että 50 kertaa vuodessa on riskitöntä käydä solariumissa.
Ihan miten sen ottaa, tietty varmaan kaikkein paras olis välttää aurinkoa kokonaan, ainakin sitä suositellan.
Mutta ite en ainakaan talvella käy pelkän rusketuksen takia, vaan kyllä huomaan, että se parantaa myös mielialaa, kun ulkona on harmaata ja kylmää :D

riikka
05-08-05, 13:51
Mun rajoittuneiden havaintojen mukaan Saksassa on kesällä paljon valkoisia ihmisiä.. kun taas juuri Helsingissä ollessani noi 2/3 on ruskeita kuin mitkä.. no asiahan selittyy sillä, että täällä ei ole mukavaa olla auringossa kun yli 30 astetta ja merta / järviä ei ole lähitienoilla eikä solariumista ihan heti tipu niin paksua väriä.
Varsinainen kauhistus on toisaalta liiallisen värikerroksen saaneet saksalaiset naiset, ympäri vuoden kunnon mulattiväri päällä. Usein vanhemmilla naisilla, voihan olla että niillä ikää vain 45-v ja näyttävät 60-v juuri tuon ihon vanhenemisefektin takia... :!:

mkettu
05-08-05, 14:46
...varsinkin kesäisin on ilmeinen peilien puute saksalaisissa kotitalouksissa. On sen verta massaa joskus tungettu tiukkaan lurexiin että varmaan ei oo peiliin katottu ulos mennessä. Tai sit ne pullerot ei vaan välitä siitä, että kaikki Speckröllchenit pursuu.

Keskivertosuomalaiset ei kyllä tässä kesäpukeutumisessa ole yhtään parempia... Lisäksi tämänhetkinen muotisuuntaus mataline lantiohousuineen ja napapaitoineen paljastaa kyllä normaalivartaloisenkin naisen makkarat aika tehokkaasti.

Muuten musta tuntuu että saksassa pukeudutaan aika tylsästi. Jopa Suomessa näkee paljon enemmän erilaisia tyylejä, ja värejä käytetään paljon rohkeammin, ja välillä musta tuntuu että saksalaiset ei halua erottua massasta. Suomessa on kuitenkin (ainakin omassa ystäväpiirissäni) tapana laittautua hieman esim. tupareita ym. pikkujuhliakin varten, täällä olen monet kerrat ollut juhlissa ylipukeutunut. Monet saksalaiset tuttavani ei normaalisti meikkaa ollenkaan. Sitten joskus harvoin kun meikkaavat, näyttää meikki sotkuiselta, liian rajulta eikä "sovi" ollenkaan naamaan. Tilastollisestihan suomalaiset naiset kuluttavat huomattavasti vähemmän rahaa kosmetiikkaan kuin muut Eurooppalaiset naiset, mitä en kyllä oo käytännössä huomannut.

Englantilaisten pukeutuminen on sitten ihan toinen juttu. Järkyttävintä on talviaikaan (liian) pienissä vaatteissa ilman takkia heiluvat nuoret naiset.

Bisnespukeutuminen on Suomessa vielä erittäin rentoa verrattuna esim. Saksaan tai Englantiin. Sinänsä ihan hyvä, jää turha jäykkyys pois, mutta olen Suomessa nähnyt myös tyyliä vanha t-paita ja revityt farkkusortsit (IT-ala) mikä välttämättä ei ihan kuulu bisnespukeutumiseen...

Favolina
05-08-05, 15:23
Suomessa on kuitenkin (ainakin omassa ystäväpiirissäni) tapana laittautua hieman esim. tupareita ym. pikkujuhliakin varten, täällä olen monet kerrat ollut juhlissa ylipukeutunut.

Tän olen mäkin huomannut, ja siis täällä monet alipukeutuu häihinkin. Omassa ystäväpiirissäni Suomessa on aivan normaalia laittaa häihin iltapuku päälle. Niinpä menin viime kesänä saksalaistenkin kavereiden häihin iltapuvussa, ja häiden toisen ulkomaalaisen (puolalaisen) kanssa olimme lievästi ylipukeutuneita. Monet saksalaisnaiset olivat pukeutuneet housujakkupukuun. Tänä kesänä kun olimme häissä Hannoverissa, kyselin kaikilta morsiamen ystäviltä etukäteen, mitä laittavat päälleen. Mutta näissä häissä ei ollutkaan niin bisnesihmisiä, vaan kauniisiin juhlamekkoihin pukeutuneita naisia.
Jatkossa taidan kuitenkin iltapuvut säästää vaan Suomen häihin...

Ossi
05-08-05, 16:53
Ja Oulussa oli kaduilla aika 'järkyttävän' näköstä porukkaa..
Mutta huonoiten pukeutuvaa kansaa on vieläkin mun mielestä britit.. :shock: Siellä käydessä mietin aina, onko englanissa peilit kielletty lailla...

Jahas, nyt täällä alettiin kiusaamaan pohjoisen pääkaupungin asukkeja. Ihan kuin me siellä pohjoisessa olisimme poroja! Mitä häh!! :-D Vastahan pari vuotta sitten saimme H&M:n Ouluun ja Stockakaan ei vielä ole meidän tuulipukujamme ja kumppareitamme korvannut paremmilla. Seppälä rules!! :D

Ja Torniosta ja Rollosta tullaan bussilasteittain tutustumaan Oulun Stockmanniin :-D Tosin olemme oppineet viettämään kaikennäköiset juhlapäivät alasti niin ei etelän muotigurut pääse puuttumaan juhlaamme.

Muita voisin mollata kyllä samalla tavalla kuin Berlucsoni & Co. ruokajupakassa että Oulua huonommin pukeudutaan vain Kemissä ja Englannissa.

MUU, poro on puhunut :wink:

Ossi
05-08-05, 17:08
niin...ja viime jouluna olin Latviassa viitisen päivää ja hämmästyin aika lailla koska paikalliset tyttäret pukeutuivat lähinnä miniin tai korkeintaan polviin ulottuvaan mekkoon. Pakkasta oli kuitenkin ulkona joka päivä noin 15 astetta, mutta se ei neitien menoa hidastanut. Muutenkin Baltian maissa, Puolassa ja Venäjällä pukeudutaan paremmin kuin esim. Suomessa. :jerk: (Pakko kokeilla, on niin rivo) :-D :-D :-D

Toinen juttu mikä pisti silmään oli, lihavia / ylipanoisia naisia ei kaduilla näkynyt, mutta se selittyy kun tarkastelee paikallista ruokavaliota joka on mielestäni terveellisempi kuin Suomessa.

marsu
05-08-05, 18:11
Juu kainalokarvajutut on täälläkin tuttuja, töissäkin herättänyt mielenkiintoisia keskusteluja. :-D
Muuten kyllä kai sitten Berliinin meininki on niin kertakaikkisen vaihtelevaa, ettei ole oikein tullut mitään selviä pukeutumisjuttuja tms huomioitua. Täällä kun näkee kaikkea, kaavuista aataminasuun. Tai no verkkari/tuulipukuja kyllä selvästi vähemmän kuin Suomessa. Itse pidän verkkarikansan mainetta yllä vetämällä ko. vetimet päälle aina koiran kanssa ulostautuessani. Eikä mua kyllä kai kukaan ole pahasti koskaan mulkoillut, tai en oo ainakaan huomannut. :-D
Eniten huomiota herättänyt asia pukeutumisessa on kyllä mun mielestä ollut juuri ne alastomat ihmiset keskellä keskustaa (sentään puistossa...). Ja kun ne koko kesän siellä itseään grillailee, niin ovat monet kyllä hyvin ruskeitakin. Tai ehkä ne käy iltaisin salaa aina solariumissa? :shock:

Ai niin ja minäkin entisenä Oulun asukkaana kyllä väitän sikäläisten olevan oikein sivistynyttä ja asiallisesti pukeutuvaa kansaa. 8)

samlund
08-08-05, 13:40
No nyt täytyy sanoa, että ei ole tullut tirkisteltyä naisväen karvoitusta, sillä oma naama on kuin kesäinen heinäpelto, vain hyönteisten hurina uupuu, kuten myös ufojen tekemät peltokuviot. Hyvä kun etteensä näkee :hippy2:

Kylie
24-08-05, 22:18
Olenkohan minä ollut tekemisissä jotenkin itsestään tavallista enemmän huolehtiveien seurassa, kun olen sitä mieltä, että kautta linjan saksassa kiinnitetään enemmän huomiota ulkonäköön eikä "tälläämistä" pidetä minään keikarointina, kuten Suomessa. Suomessa ei esim kukaan käytä korkokenkiä. Myös karvojen ajamisesta olen sitä mieltä, että Saksassa huolehditaan siitäkin, samoin naiset laittavat enemmän rakennekynsiä ja käyvät solariumissa.

Kun itse 1998 laitatin Saksassa ensimmäiset rakennekynnet, ei niitä ollut Suomessa vielä kellään. Korkeintaan jollakin Jenkeissä käyneellä. Saksassa olen ollut myös Sonnenstudiossa töissä ja satun tietämään muutenkin siitä alasta aika paljon laajemmin, kuin Suomen propagandan alla eläneet. Ihmekös tuo, että Suomessa solarium katsotaan vaaralliseksi, kun maahan ei saa edes tuoda ns. uuden generaation laitteita? Esim. maailman johtava solariumlaitevalmistaja Ergoline ei saa tuoda Suomeen solariumeja. Siellä sitten onkin niitä 20v vanhoja onnettomia penkkejä, joissa turvallisuus on aika kaukana.

Siihen olen törmännyt yhden ainoan kerran, että erään tutun 60-vuotissynttäreillä oli joillakin saksalaisilla neulepuserot päällä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kyseessä on tällöin ns. alemman sosiaaliluokan väki. Monet suomalaisvieraamme esim. luulivat myyjiä, optikkoja, tarjoilijoita jne poikkeuksetta homoiksi vain siksi, että Saksassa on miestenkin tapana hieman enemmän huolehtia ulkonäöstään.

Isoon maahan mahtuu monenlaista kulkijaa, eikä sitä tosiasiaa ainakaan vähennä suvaitsevampi ilmapiiri. Kukin olkoon tavallaan. Suomessa lapsetkin pitäisi pukea samaan kaavaan, talvella haalareihin ja huppulakkiin ja kesällä lippikseen ja Muumi- tai Puuha-Pete -t-paitaan.

riikka
25-08-05, 10:46
Kyllä Suomessakin on alue- ja rakenne-eroja. Riippuu vähän mihin vertaa.
Mutta katsopa kuinka moni saksalainen nainen meikkaa säännölliseti ja värjää hiuksiaan? paitsi että osa täkäläisistä on lähempänä etelä-eurooppalaista rotua eikä tarvii väriä päähänsä. Solariumiasiakkaat varmasti poikkeusryhmä.

Eikös kauneuden"hoitoon" kuulu myös kropan muokkaus? Suomessa tuttavapiiristäni (ikäluokka 30-35) 75 % käy jumpassa tms. myös linjojen takia, ei pelkästään terveyssyistä. 15 hlön otoksella. Täällä salit on lähes tyhjiä ja max yksi jumppasali per salikeskus, niissäkin vajaa viikko-ohjelma.
Näyttää siltä että sporttivaatteet joudun hankkii edelleen Suomesta. Kova etsiminen myös niken lenkkareista! :(

Mariia
25-08-05, 11:09
Ok, ehkä täällä Saksassa on isoja alueellisia eroja..

Täällä Frankussa ainakin on kuntosaleja kuin sieniä sateella ja ne on myös täynnä. Solariumit vetää asiakkaita, kaupungilla porukka on erittäin viimesen päälle tällättyjä..

Mutta yleisesti ottaen mun vaikutelma on täällä,että enemmän pidetään huolta itestään. Toisin kun Suomessa. Mutta sielläkin on varmasti alueellisia eroja, kuten näistä kirjotuksista huomaa!

riikka
25-08-05, 13:36
No sitten mä osuin vuosi takaperin Frankun ainoaan tyhjään kuntosaliin! osa isoa ketjua sekin, Sachsenhausenissa.
Kävin lähinnä sunnuntai-iltapäivisin, siellä oli minä ja 2-4 miestä.

Bonnissa olen vilkaissut sisälle jo 2-3 salia, ei semmoista väkimäärää naisia mihin Helsingissä tottui.

Juu kyl frankussa moni tälläytyy lauantain shoppailukierrokselleen, etenkin pariskunnat ja ne jotka pyörii siellä putiikkialueella. Mä vaan ihmettelen miten ne kävelee piikkikoroillaan mukulakivellä... tämä suomi-tyttö kun mieluummin vetäisi lenkkarit jalkaan kun edessä useamman tunnin kävely kaupasta toiseen.. 8)
Bonnissa ja Kölnissä sen sijaan lähinnä paikallista "tuulipukukansaa".

Mitä tulee kokonaisvaltaiseen olemuksesta huolehtimiseen, oliskohan niin että täällä keski-ikäiset ja vanhemmat naiset satsaa enemmän kuin Suomessa? mutta opiskelijat ja nuoret vähemmän? Ainakin mun muistikuva yliopisto-ajoilta Saksassa & Suomessa. Tosin Suomessahan isohkot erot tiedekuntien välillä. Toisaalta mä en jaksa uskoa että Suomesta löytyy ainuttakaan yhtä aivotonta "mallia" jonka koko maailma pyörii oman ulkonäön ympärillä. Beibe esiinty jossain dokkarissa keväällä, asu varmaan Berliinissä.

Satu Johanna
25-08-05, 14:40
Bonnista puuttuu kokonaan "vähän parempi" shoppailukeskusta ja kalliit putiikit, siksi täällä näkee vähemmän parhaimpiinsa pukeutuneita lauantaishoppailijoita. Mutta että Riikan mainitsemaan tuulipukukansaa... en kyllä myönnä nähneeni muualla kuin Sankt Augustinin ostoskeskuksessa. Jeesus niitä ihmisiä siellä! :shock:

Ja kyllä piikkikoroilla voi shopata, näinhän se menee: autolla kotoa parkkihalliin, parkkihallista hissillä kadulle, pari liikettä rauhalliseen tahtiin, tunnin paussi, viiniä ja ostereita taukopalaksi, toiset pari liikettä ehkä pieni kahvipaussi ja hissillä takaisin autolle. Ei siihen mitään lenkkareita tarvita! :wink:

riikka
25-08-05, 17:29
Kysymys kuului että miten kapeilla koroilla kävellään mukulakivellä? eikö korko jää koloihin kiinni??

Sirkku
26-08-05, 10:29
Riikka, shoppailureissulle ei kannata kai laittaa niitä ihan pikkimallisimpia korkojaan. Ne nimittäin todellakin jää mukulakivien väliin. Itse olen henkeä haukkoen selvinnyt muutamasta jumiinjäämisestä ilman että korot ovat kuitenkaan hajonneet.. mitä tästä opimme? ruokatunnilla pikainen aisoiden hoito Wiesbadenin mukulakivikaduilla pikkupikkusipsuttimissa ei siis kannata !

oma taiteenlajinsa on siiten tämän lisäksi ns. varvastustyyli, eli et laske koko kantapäätä maahan asti korkkareilla hiihtäessäsi :-D

(onko siis mikään ihme että meikäläisellä on näin casual fridayn kunniaksi ennemminkin aamutohveleita muistuttavat klopsottimet jalassa neljä päivää niillä koroilla hiihtämisen jälkeen... :roll: )

ai niin, itse siis shoppailen aina mukavissa kävelykengissä :D

lissu
26-08-05, 10:42
Itse olen nyt parhaillani suomenlomalla Helsigissä ja olen tässä myös tehnyt pientä tyylivertailua... Mielestäni Helsingin keskustan yleisessä katukuvassa ihmiset, varsinkin nuoret, on hyvinkin laitettuja tai trendikkäitä verrattuna esim. Hampurin tallaajiin. Tai sitten se tyyli on jotenkin vähän erilaista ja silmiinpistävämpää täällä Helsingissä. Hampurissa ihmisillä, varsinkaan miehillä, ei näytä olevan mikään ongelma mennä esim. juoksulenkkareissa kaupungille. Helsingissä niitä taas aika vähän näkee, tai no, kyllä ihmisillä Itäkeskuksessa. Itiksen kauppakeskuksessa käynti olikin tässä sitten jo pienoinen järkytys... En koskaan varmaan Saksassa/Hampurissa ole nähnyt niin paljon niin jotenkin masentavan näköisiä ihmisiä kuin siellä. Ilmeisesti Itä-Helsingin työttömät alkoholistit ja muutenkin huono-osaiset kokoontuvat sinne viettämään päiviänsä? :shock:

Sitten asian vierestä vielä, nimittäin kaupunkisuunnittelusta. Tällä reissulla olen kiinnittänyt huomiota siihen, miten kuolleita Helsingin lähiöt ovat verrattuna Hampurin lähiöihin! Tietenkin kaupungin koollakin on merkitystä, mutta eikö Helsingin lähiössä todella voi menestyä kuin joku kälyinen Alepa, R-kioski ja ostarin paikallinen karaoke-pubi? Pienet yksityiset kaupat ja mukavat ravintolat, kun loppuvat aika pian ydinkeskustasta lähiöihin siirryttäessä... Hampurin tekee mielestäni juuri se mukavaksi, että jokainen kauounginosa on kuin oma pieni kylänsä, josta löytyy omat pienet tarpeelliset kauppansa. Suomessa tätä kehitystä on tietenkin tuhottu tietoisesti myös rakentamalla suuria ostoskeskuksia ja marketteja, jotka nuo pienet kaupat muualta meinaavat hävittää... Ja ovathan ne 70-luvun ostarit täällä monin paikoin jo julistettu suojelukohteiksikin. Ehkä niissä on sitten jotain taikaa, mutta se taika on minulta valitettavasti jäännyt vielä huomaamatta...

No, ehkä tämä tilitys riittää tältä erää :-) Maanantaina taas nokka kohti Hampuria!

outi
26-08-05, 14:46
Kysymys kuului että miten kapeilla koroilla kävellään mukulakivellä? eikö korko jää koloihin kiinni??

Juu, ei kävellä ei. Viime kesänä Hesassa kipitin Manskun yli puolituntia aikasemmin ostetuissa korkkareissa "vanhoilla vihreillä", ja jätin korkolapun sinne sporakiskojen paikkeille mukulakivien väliin.

Tuli ale-kengille kummasti lisää hintaa kun piti käydä laitattamassa uus korkolappu... Hirveetä riistoo sekin, sellanen puolen neliösentin kokonen palanen 15 Egee.

Eli - kaupunkikävelylle leveempikorkoset kengät jalkaan :D

outi

Harri
26-08-05, 15:06
Kyllähän, näin miehenä, naisille sopii sellaiset saappaatkin, joiden varsi voi ihan vapaasti ylettyä tuonne pohkeitten yläpuolelle (pauloitettuna). Niillä on varmasti hyvä kävellä ja tukee nilkkaakin. :lol:

Tuukka
26-08-05, 15:10
Niin. Nokian kumisaappaat toimivat myös säällä kuin säällä.

outi
26-08-05, 15:15
Niin. Nokian kumisaappaat toimivat myös säällä kuin säällä.

Kyl vaan, ja täällä natiivit on ihmeissään kun kävelee Noksu-saappaissa ympäri kyliä :lol:

mkettu
26-08-05, 15:27
Kyllähän, näin miehenä, naisille sopii sellaiset saappaatkin, joiden varsi voi ihan vapaasti ylettyä tuonne pohkeitten yläpuolelle (pauloitettuna). Niillä on varmasti hyvä kävellä ja tukee nilkkaakin. :lol:

Ja ja Harri, keep on dreaming! Ei vaan, talvi on tulossa joten eiköhän saappaita näy sitten taas enemmänkin katukuvassa...

:roll:

Mariia
26-08-05, 15:36
Mutta Harri varmaan tarkotti sellasen lyhyen hameen ja tiukan yläosan kanssa :wink: Että tuo talven tulo ei taida paljon auttaa :wink:

Harri
26-08-05, 15:37
Mutta Harri varmaan tarkotti sellasen lyhyen hameen ja tiukan yläosan kanssa :wink: Että tuo talven tulo ei taida paljon auttaa :wink:

No en ainakaan tuulipuvun ja karvalakin kanssa :-D

riikka
26-08-05, 16:26
Viimeisimpiä Suomen hankintojani oli Nokian katukumpparit, tuulitakki-ja pöksyt löytyy myös kaapista, pitäisköhän tehdä niistä vakituinen vapaa-ajanasu? vielä reppu selkään ja suunta kohti Frankfurtia :-D :wink: vaikka pipo silmillä niistä tunnistaisi mut takuuvarmasti suomalaiseksi.. / extreme turistiksi..

Pari edellistä talvea nimittäin hymyilin Helsinkiin eksyneiden Espanjattajien moon-bootseja.. semmosia valtavia pastellivärisiä karvatuppoja jaloissa. Näyttää varmaan hyvältä & toimivilta Lapin reissuilla.. kunnes tajusin että ne tais olla muotia jopa kesäaikaan Keski-Euroopassa. Tosin puolet pienempänä versiona.

MWH
28-02-07, 00:04
En mä ainakaan ole nähnyt mitään suurta eroa saksalaisten ja suomalaisten tyylien välillä... No väkiluku vaikuttaa, Suomessa pistää enemmän silmään kun taas Berliinissä on niin monenmoista porukkaa että on vaikeaa muodostaa mitään yleiskuvaa. Mutta kyllä minunkin mielestäni vanhempi väki pukeutuu (Berliiniussä) täällä hiukan tyylikkäämmin kuin Suomessa. Olen aina jaksanut kotimaassa taivastella näitä rouvia jotka pistää korkokengät tuulipuvun kanssa... voi herranjee.
Ja se on täyttä puppua, että mitä isompi kaupunki, sitä enemmän siedetään "erilaisuutta" ja poikkeavuuksia eikä herätä niin paljon huomiota jos poikkeaa massasta. Täällä olen saanut aivan yhtä lailla tuijottelua ja huutelua osakseni kuin Suomessakin, mutta nämä huutelijat ovat kyllä enimmäkseen niitä turkkilaisia.
En haluaisi olla rasisti mutta en pidä turkkilaisista yhtään. He ovat pelottavia, mulkoilevat kuin lihapalaa ja huutelevat rivoja kommentteja jopa silloin kun on mies mukana. En voi ymmärtää.

Hmm, ja mitä pahaa on karvaisessa naisessa jos miehetkin saa olla karvaisia? :lol: Hei, fifty-fifty.... jos on itse karvainen niin ei saa valittaa muiden karvoista. Olen aika sukupuolineutraali tässä asiassa, haha..

muumi
15-03-07, 11:08
Ensimmäinen kauhistus olivat muuten ihan hoidetun näköiset naiset, joilta puuttui HAMPAITA . Sitten kuulin selityksen, että nk. kuolleen hampaan tilalle ei pidä laittaa mitään nastahammasta, se ei ole luonnollistervettä tjsp. Vaikka kuinka yritän ymmärtää, en oikeasti ymmärrä... Kivasti terveen näköisiä hampaattomia mammoja

Olen elänyt täällä yli 30 vuotta ja seurannut tällaisia ja vastaavia juttuja.
Olen melko varma, että ihmisiltä puuttuu melkein aina raha hoitaakseen hampaansa kuntoon.
Mielummin he ottavat pankkilainan lomamatkaa tai uutta autoa varten, kuin hampaitten korjaukseen.
Joka toinen-kolmas huusholli Saksassa on velkaantunut. Uusi mersu, hienot huonekalut ym. eivät viittaa itsestäänselvästi siihen, että perheitten taloudellinen tilanne olisi ok. Saksalaisille ovat ns. "statussymbolit" tärkeämmät kuin esim. hampaitten korjaus.
Sairaskassat maksavat melkein koko hammasproteesin ja moni odottaa valitettavasti hampaittensa suhteen sitten niin kauan, kunnes tilanne suussa on tarpeeksi huono, että proteesit on laitettava.

mammu
15-03-07, 13:19
Tää hammasjuttu on ihan mielenkiintoinen, nimittäin päivittelen harva se päivä saksalaisia poliitikoita ja heidän purukalustoaan. Luulis, että heiltä löytyy tarpeeksi rahaa hoidattaa hampaansa ja ihan varmasti löytävät kaikki konstit, jolla systeemin korjaus ei mitään tule edes maksamaan..... Mutta ei, siellä näkyy TV:ssa mitä järkyttävimpiä tapauksia ja he sentään tekevät työtä, jossa joutuvat olemaan paljon julkisuudessa.

JJ
15-03-07, 14:12
Olin viime viikolla asiakaskäynnillä ja oikein pahaa teki katsella pöydän toisella puolella istuvaa kaveria. Puku päällä ja muutenkin siisti olemus, mutta joka hymyn ja naurahduksen yhteydessä paljastui mitä karmaisevin hammaskalusto: ruskeankeltaiset hampaat, tummentumia joka puolella, ikenet eivät tästä maailmasta, jne. :shock: