View Full Version : Giessen

emmy1
22-08-05, 14:44
Heissan!

Olen muuttamassa Giesseniin muutaman viikon sisällä opiskelemaan ja kysyisinkin nyt, millainen kaupunki se on? En ole siellä koskaan aiemmin käynyt.

Etsiskelen myös asuntoa. Tietääkö joku hyvää asunnonvälitystoimistoa tai jotakuta joka olisi vuokraamassa kämppäänsä? Studentenwerkin asunnot eivät houkuta, koska ne ovat kalustettuja.

emmy1
22-08-05, 17:00
Ai niin, tulen 25.8. käymään Giessenissä, viivyn 30. päivään saakka eli viikonlopun yli. Jos joku on Giessenin suunnalla tai siinä lähellä olis mukava tavata!

Ossi
22-08-05, 19:29
Giessen on Saksalaisittain pieni, mutta lukukauden aikaan vilkas kaupunki, koska opiskelijoita on arviolta 25 000 (noin 1/3 kaupungin koosta). Tosin viikonloppuisinkin löytyy tarpeeksi "puuhaa" vaikka loma onkin.

Asunnon saanti on hieman vaikeaa, koska opiskelijoita on niin paljon. Voi kuitenkin olla, että asunnon saanti on helpompaa nyt kuin esim. syyskuussa koska silloin opiskelijat alkavat hiljalleen palaamaan kaupunkiin. Luulenpa vielä että kalustamatonta asuntoa voi olla aika vaikea löytää, ja vielä ulkomaisen opiskelijan.

Asunnonvälittäjiä yms. muista ei itsellä ole mitään tietoa, koska asun opiskelija-asunnossa. Itselläni on valmiiksi kalustettu huone missä on sänky, hylly, kaksi pöytää ja pari tuolia (kaikki mitä tarvitsen). Mielestäni paras vaihtoehto on muuttaa opiskelija-asuntoon ja muuttaa sitten myöhemmin "oikeaan asuntoon" kuten moni täällä on tehnytkin, koska tilanne on mikä on. Itse en ole asiaa edes miettinyt, koska viihdyn hyvin nykyisessäni todella halvan vuokran ja hyvien naapureiden ansiosta. Sosiaalinen elämä on huipussaan opiskelija-asuntoloissa :D

Olen Giessenissä paikalla ainakin maanantaina 29 päivä joten jos tarvit apua niin vaihdetaan vaikka puhelinnumerot privana ja tavataan.

emmy1
24-08-05, 08:43
Heissan!
Kiitos infosta!
Joo, ehkä sit se opiskelija-asunto olis sitten jees. Vaatimuksena mulla nimittäin myös nettiyhteys joten niistä sellainen kai pitäis löytyä...?
Mahtuuko sellasiin enää muuta niiden valmiiden huonekalujen lisäks? Ja voiko niitä valmiita tavaroita ainakin osittain dumpata jonnekin siksi aikaa kun siellä asuu? Studentenwerkin sivuilla oli aika onnettoman vähän infoa niistä asunnoista..

Joo, olis mukava tavata sillon ens viikolla jos vain ehdit eikä siitä oo liikaa vaivaa, mä laitan mun numeron sulle vielä.

Ossi
24-08-05, 15:24
Vaatimuksena mulla nimittäin myös nettiyhteys joten niistä sellainen kai pitäis löytyä...? Mahtuuko sellasiin enää muuta niiden valmiiden huonekalujen lisäks? Ja voiko niitä valmiita tavaroita ainakin osittain dumpata jonnekin siksi aikaa kun siellä asuu?

Joo, netti on, ainakin täällä Eichendorfringissä, tosin muutamasta muusta opiskelija-asuntolasta se taitaa vielä puuttua. Sen avaus oli muistaakseni 5 euroa ja sillä saa surffailla kuinka kauan jaksaa, halpa ja nopea yhteys. Sen huoneen koko riippuu ihan mistä sen otat. Aika pieniä nää ainakin tällä suunnalla on. Uskoisin että niitä voi heittää varastoonkin, sekin tosiaan riipppuu aivan asuntolasta. Ei ainakaan tähän mun huoneeseen mahdu oikeastaan yhtään mitään muuta kuin omat kamani, puhumattakaan huonekaluista : k

Varmaan helpoiten selviää kun pääset tänne niin kysyt Studentenwerkistä. Siellä ne tietää kaikesta kaiken, ainakin melkein :D

Maanantaina iltapäivästä olen vapaana, ei oo liikaa vaivaa, ilmoitan numeroni...