Onko forumilla Expatrium-lehden tilaajia?
Saan jatkuvasti tarjouksia Expatriumilta ja kuulisin mielelläni kokemuksia - onko lehdestä oikeasti hyötyä/iloa? En kaipaa Expatriumin markkinointia vaan rehellisiä kokemukseen perustuvia mielipiteitä!
Tilasin Expatriumia muistaakseni vuoden, mutten uudistanut tilaustani. Olihan siinä jotain ihan mielenkiintoisia artikkeleita ja neuvoja, muttei se kuitenkaan mielestäni ollut hintansa väärtti (ainakaan mulle). Riippuu tietysti omasta tilanteestasi: lehti on mielestäni suunnattu ulkomaankomennuksella oleville, ei niinkään näin "issesseen opiskelujen jälkeen maailmalle hortoilleille" (niinkuin minulle). :-) Kaikenmaailman nimitykset ei mua juuri kiinnostaneet, lukijoiden kirjoittamat omat kokemukset kylläkin. Asiatietoakin tietysti löytyy, mm. verotuksesta, autojen suomeen viemisestä ja was weiss ich... Ei vaan itsellä ole niin ajankohtaista.
Aika tolkuttoman hintainen tuo lehti. Siellä lehden keskustelupalstalla tulee välillä roikuttua ja naureskeltua kun porukka ottaa palkokasveja nenään trahkone-nimimerkin jutuista.
En siis ole koskaan tilannut siis kys. lehteä, enkä tilaa.
Mä saan lehden pian ammattiliiton (johon kuulun vielä tän vuoden) kautta, joten mkettu jos haluat lainata lehteä tulevaisuudessa niin onnistuu hyvin.
Mulle tulee Expatrium ja seurailen nettipalstaakin silloin tällöin (mitään en ole toistaiseksi innostunut sinne kirjoittelemaan, esim. tällä foorumilla juttu on paljon kiinnostavampaa :D ). Luen Expatriumia ihan mielelläni, mutta kuten Pipari tuolla kirjoitti, sillä on aika selkeänä kohderyhmänä firmojen lähettämät expatit - no, nimensä mukaisesti...
Mun mielestäni kaikilla tällaisilla ulkosuomalaisten lehdillä, olivatpa kaupallisia tai jonkin muun tahon (esim. Suomi-Seura) julkaisemia, on oma "ylläpitävä" funktionsa ja siksi seuraan niitä mielelläni vaikkei nyt joka lehden joka juttu itseä koskisikaan.
Ne on alkaneet spämmäillä sähköpostiin sieltä aitoon ostoskanava-tyyliin: "Tätä LOISTOTARJOUSTA et voi ohittaa.... eikä siinä vielä kaikki....jne"
Jo pelkästään tuollainen markkinointi nostaa karvat pystyyn ja takaa, että niiden sähköpostiosoite meni spämmifiltteriin.
Meille lehti tulee ammattijärjestön kautta. Jos siitä pitäisi maksaa erikseen niin tuskinpa tilattaisiin. Mielestäni se ei ole hintansa arvoinen.
Tuo markkinointi on myöskin ärsyttävää.
//jussi