View Full Version : saksaan töihin?

pipe19
09-09-05, 15:20
mua kiinnostaisi lähteä Saksaan töihin ja siksi kysynkin nyt teiltä että mikä on helpoin tapa muuttaa saksaan? :-D miten saada asunto ja työpaikka? kokemusta ravintola-alata on jonkin verran, niin myös lasten hoidosta. kiinnostaisi löytää oma kolo jostain Niedersachsenin alueelta. :)

Tomppa
09-09-05, 17:31
pipe19 - oletko siis 19-vuotias?

Jos olet, näppärintä olisi varmaan hankkia aluksi au-pair paikka ja yrittää sitten paikan päällä löytää työmahdollisuuksia.

Saksassa on kova työttömyys ja ilman jonkin alueen erikoisosaamista on työpaikan löytäminen aika vaikeata.

Au-pair vuosi olisi myös mahdollisuus parannella kielitaitoa.

pipe19
10-09-05, 14:20
kyllä olen joo 19v. Kiinnostaisi vaan tehdä noita ravintolahommia enempi ku lastenhoitoa, kun en oo mikään hirveen innokas siivooja tai ruoanlaittaja :D ja mun löytämät aupairpaikatki (oon siis katellu) on olleet tuolla etelämpänä. mulla on paikallisia kavereita tuolla niedersachenissa niin siksi sinne.
:-)

Ava
10-09-05, 17:25
Ainakin Pohjanmeren rannoille turistikohteisiin pääsee helposti raatamaan vähintäänkin lomasesonkien ajaksi, myös nuorena ja kielitaidottomana. Tarjoavat vielä usein asunnon ja majoituksenkin. Esim. Helsingin Kluuvin työvoimatoimisto välittää näitä paikkoja.