View Full Version : Steuerberatur hakusessa (Frankfurt)

jussi
04-10-05, 16:14
Moi,

Steuerberaturin apuja kaipailisin 2004 veroilmoitusta varten - osaatteko antaa vinkkejä, kenen puoleen kannattaisi kääntyä (Frankfurtin seutu).

Minkä verran perusveroilmoituksen laadinnasta tulisi varautua maksamaan?

//jussi

marschum
04-10-05, 18:27
- itse olen käyttänyt täkäläistä "Lohnsteuerhilfe Bayern eV" jo vuosikausia
ja aina olen ollut tyytyväinen.

Frankfurtissakin sellainen on : Schweizer Str. 21
Puhelin: 069-624371
Maksu on vuosituloista riippuvainen - sen voi vähentää kokonaisuudessaan seuraavan vuoden veroista.

Mama
04-10-05, 18:28
Moro,

Käy katsomassa sivulla: www.tifcon.de.
Meillä maksoi n. 500 egeä, mutta hinta riippuu mm. veroilmoituksen tekoon käytettävän työn määrästä. Ja tämä palkkiohan on seuraavana vuonna verovähennyskelpoinen :)

Moi,

Steuerberaturin apuja kaipailisin 2004 veroilmoitusta varten - osaatteko antaa vinkkejä, kenen puoleen kannattaisi kääntyä (Frankfurtin seutu).

//jussi

StBin
06-10-05, 09:56
Moi,
//jussi

Moi Jussi,
olen suomalainen verokonsultti (Steuerberaterin) ja asun ja työskentelen Frankfurtin seudulla. Suurin osa asiakkaistani on suomalaisia joka puolella Saksaa. Jos Sinua kiinnostaa, voit ottaa yhteyttä sitoutumatta yhtään mihinkään.

Marschum on ihan oikeassa siinä, että Lohnsteuerhilfevereinit ovat halvempia kuin oikeat verokonsultit. Lohnsteuerhilfeverein on varmasti ihan ok, jos kyseessä on vain esim. yhdestä tuloluokasta - kuten esim. palkkatulosta.
Jos Sinulla kuitenkin olisi myös suomalaisia tuloja esim. vuokra-asunnosta tai metsästä, ei Lohnsteuerhilfeverein nimensäkään mukaan enää ole oikea paikka.
Ulkomaisten tulojen verotus on Saksassa aika monimutkainen prosessi, jossa helposti tehdään vääriä valintoja. Tällöin suosittelisin yhteyden ottoa minuun tai johonkin Kollegaan, joka tuntee Suomen ja Saksan verosopimuksen.

Mamalle suurkiitos mainostamisesta :D

Terkuin
Sari Trosien
Tel- 06081-576 99 50
s.trosien@tifcon.de

jussi
07-10-05, 16:46
Kiitoksia vinkeistä. Pitää järjestellä paperit ja laskelmat kuntoon ja katsoa mihin suuntaan nenä sen jälkeen osoittaa.

//jussi