View Full Version : Miten löysitte työn?

Sade
23-10-05, 15:28
Hei kaikki Saksassa asuvat suomalaiset!

Ihan ensimmäiseksi haluaisin sanoa, että ihailen rohkeuttanne, kun olette jättäneet tutut kuviot ja lähteneet kohti uusia ulottuvuuksia.

Itse haluaisin tehdä saman ja muuttaa Saksaan. Saksan kielitaitonikin on jo erittäin sujuvaa. Puuttuu enää rohkeutta ja työpaikka.
Niinpä kysyisinkin teiltä, jotka olette yrityselämän palveluksessa: mitä kautta/miten löysitte työpaikan? Etsittekö itse vai oletteko komennuksella? Mahtaako suomalaisella, kielitaitoisella kauppatieteiden maisterilla olla mitään mahdollisuuksia kilpailussa työpaikoista syntyperäisten kanssa?

Olisin tosi kiitollinen vinkeistä!

Vivi
23-10-05, 23:41
Moi Sade!

Katso otsikon "Työpaikat ja Business" alla "KTM:lle töitä?" ja tämän samaisen "Suomalaisena Saksassa" alta keskustelu "Töitä". Niissä ainakin on jotain vinkkejä.

Tänne vaan, mutta kannattaa olla vähän sukanvarressa rahaa, jotta pärjää siihen asti, että saa töitä (jos haet vasta täältä käsin) ja ekan palkan. Työttömyyskorvauksistakin ollaan keskusteltu Forumissa toisaalla.

Ruudussa ylhäällä vasemmalla oleva Haku-funktio helpottaa keskustelujen etsimistä.. :wink:

Onnea matkaan!

Tuukka
25-10-05, 17:24
Kantsii tsekata myös kotimaan markkinoita tätä tarkoitusta varten. Kun pestauduin suomalaiseen kansainväliseen firmaan he kysyivät jo työhaastattelussa valmiutta lähteä myöhemmin ulkomaille. Ja täällä sitä nyt ollaan.

riikkamarika
07-11-05, 22:11
Minä löysin työpaikan foorumi- ja suomikantistuttuni kautta! Suhteet kannattavat täälläkin. Kiitoksia vaan Mialle!

Heinze
10-11-05, 15:38
Juu, suhteet pelaa täällä Saksassakin.

Oma ensimmäinen työpaikkani löytyi DFG:n jäsenen vinkin perusteella. Minulta oli jäänyt tärkeä lehti-ilmoitus Frankfurter Allgemeinessa huomaamatta!

Kannattaa käydä kanttisten lisäksi DFG:n ja seurakunnan tilaisuuksissa ja kertoa etsivänsä työtä. DFG:ssä on paljon varttuneempia jäseniä, joilla on paljon tietoa paikkakunnan firmoista, ehkä jopa vaikutusvaltaa.

Myös ilmoitus Renkaassa tai DFG:n lehdessä saattaisi tuotaa tulosta.