View Full Version : Silakkaa...

MiikaP
23-08-04, 17:11
Tietääkö muuten kukaan, mistä täältä Saksasta saa silakkaa? Oli pari viikoa sitten Pohjois-Italiassa ja joka marketista sai Tanskalaista silakkafilettä, tosin noin 5 erkkiä per kilo.... Saksasta en ole moista tavannut, aina saa vaan silliä....

makepeace
09-09-04, 16:17
Sama ongelma mulla muutama kuukausi sitten.
Tarkoituksena oli valmistaa perinteisiä suomalaisia silakkapihvejä, mutta kalakaupassani ei ollut kun kokonaisia sillejä, siis selkäruotoineen kaikkineen. Ajattelin silakkapihvihimoissani ottaa kuitenkin härkää sarvista, perata itse ja tehdä silleistä silakkaa eli kiikutin kalat kotiin. Tulos: kauhea sotku ja silakkapihvitkin kaikkea muuta kuin odotetun makuisia :cry:

Harri
09-09-04, 16:38
Mun mielestä kalaan ei kannata sekaantua muutenkaan. Sehän elää lähes hapettomassa tilassa.

Ahti
09-09-04, 16:57
Mun mielestä kalaan ei kannata sekaantua muutenkaan. Sehän elää lähes hapettomassa tilassa.

Ehdottomasti samaa mielta! Alkaa syoko mun kavereita valtakunnastani, prkl!!!! :twisted: :D :P

makepeace
09-09-04, 16:58
no jos tuolle linjalle lähdetään niin eipä ole tainnut Bic Macin jauhopihvi koskaan edes hengittääkään. :wink:

Etkö sä Harri syö ollenkaan kalaa :?:

makepeace
09-09-04, 17:02
... no toisaalta, jos et ole kannibaali niin...

Harjus eli harri maukas maualtaan ja sisukas luonteeltaan

Harjus eli harri on tavattoman yleinen laji Tornionjoessa. Harri on voimakas ja nopea kala -urheilukalastukseen erittäin sopiva. Harri on myös saalisvarma kala, jota saa, jos osaa pyytää. Ja monet saavat, vaikkeivat niin taitavia olisikaan.

Harri syötävä tuoreena

Harri on myös herkullinen kala; monien mielestä lohtakin maukkaampaa. Harri on kuitenkin syötävä tuoreena, jos haluaa kokea sen maut parhaimmillaan. Ehkä sen huonon kuljetettavuuden takia harrisaalista ei ole aina osattu arvostaa. Harrin suosio urheilukalastajien keskuudessa on kuitenkin vahvassa nousussa.

:lol:

Harri
09-09-04, 17:02
En, kiitos kysymästä. Mutta kieltämättä sellainen punaisen raaka lohen muhkura näyttää joskus ihan hyvältä. =;

Harri
09-09-04, 17:04
... no toisaalta, jos et ole kannibaali niin...

Harjus eli harri maukas maualtaan ja sisukas luonteeltaan

Harjus eli harri on tavattoman yleinen laji Tornionjoessa. Harri on voimakas ja nopea kala -urheilukalastukseen erittäin sopiva. Harri on myös saalisvarma kala, jota saa, jos osaa pyytää. Ja monet saavat, vaikkeivat niin taitavia olisikaan.

Harri syötävä tuoreena

Harri on myös herkullinen kala; monien mielestä lohtakin maukkaampaa. Harri on kuitenkin syötävä tuoreena, jos haluaa kokea sen maut parhaimmillaan. Ehkä sen huonon kuljetettavuuden takia harrisaalista ei ole aina osattu arvostaa. Harrin suosio urheilukalastajien keskuudessa on kuitenkin vahvassa nousussa.

:lol:

Ei tuo kalastaminen lainkaan hullulta kuullosta! :lol:

makepeace
09-09-04, 17:11
:oops:
siis kaikenmoinen kaksimielisyys tekstissä oli alunperin täysin tahatonta
:-D

MiikaP
13-09-04, 13:50
Harri on mielestäni ehdottomasti paras suolattuna ja ehdottomasti tuoreena! Tulee mieleen eräs eräkeikka, olimme kävelemässö Lapissa Peltotunturissa (Peldoaivi). Osuimme joelle (Peltojoki?) lähellä Muotkan Ruoktua. Tammukka ja harri olivat syömäpäällä, saimme tunnin sisällä kilotolkulla kalaa...
Mukanamme oli sipuleita, perunoita, suolaa, pippuria ja voita. Näistä sekä kaloista keitimme eriniomaisen kalakeiton, jossa kerrankin oli enemmän kalaa kuin muita siperryksiä...