View Full Version : Saunaprojektikin esittyy
Tässä on tuo projekti liikahtanut aika urakalla eteenpäin. Historia ja tilanne nyt näkyypi tuolta:
http://www.bragge.org/home/moorenweis/saunaprojekti/
Nyt on aiheena seuraavaksi rakentaa valaistus, väliseinä, välikatto, lauteet, kiuas, lepohuonejutut, terassi ynnä vielä kaikki muu tarpeellinen talon sisään ja ulkopuolelle. On siinä hommaa eikä tätä kiireellsenä urakkana tehdä, vaan talvella aion miettiä vasta tuon väliseinäjutun. (löylyhuoneen ja lepohuoneen erottaminen)
Ensimmäiset löylyt on tarkoitus ottaa synttäribileissä maaliskuussa.
abe
Komeehan siitä tulee... rupee väkisinki tekemää mieli saunaa ku ei oo tullu käytyä kertaakaa sitte Müncheniinmuuton jälkee :( Joulua odotellessa, sillo pääsee Suomee saunoo pariks viikkoo!
Tulipa tuossa zubehööriä etsiessä törmättyä tuollaiseenkin sivustoon:
http://www.saunabauen.de/phpBB2/index.php
tai siis se www.saunabauen.de - tuon edellisen linkin alla on heidän keskustelufoorumi saksassa saunanrakentajien kesken. Mistä saa mitäkin tavaraa ja jotain mitä-lie ohjeita höyrysuluista yms.
Joita muita ohjeita tällainen synnynnäinen maisteri tietenkään ei tarvitse ;)
abe
janatuiska 07-11-05, 11:56 Tilasin juuri eBaystä sitä alumiinipaperia eristykseen (25m2/40€) ja sitten löysin kanssa siihen tarvittavaa teippiä. Siellä näkyi olevan myös ovia ja lamppuja (uusia) suuret valikoimat.
Me tuotiin kanssa lomalta puukiuas sekä laudelaudat mukana, ja rakas saksalainen siippani viettää kaikki yötkin pihamökissä hääräilemässä. Piippu on juuri valmistunut...! Joululöylyt tavoitteena :D
Kaskas. Mä pusasin tänään terassin pydeen.
Valokuvasivulla on myös lisäkuvia alkuajan kaivuri- ja betonijutuista, kun appiukon kameran kuvat tuli kehittämöstä.
Jotenkin ei vain ole jaksanut vielä miettiä tuota sisustusta vieläkään, paitsi mitä nyt katsoin tänään Toom:ssa sisäseinänrakennusprofiileja ja ikkunoita mitä voisi asentaan sisäseinään.
Mites Janatuiska, te olette tehneet rakennusluvan kanssa sitä puukiuasta varten? Mulla kun on vielä kiuasasia persaatteessa täysin auki......
Mutta senverran badnewssiä tuli kunnantalolla, että olivat 100-mieltä että ei tuu onnistumaan, ja vaikka paperilla onnistuiskin, niin ei naapurit kuitenkaan anna lupaa rakentaa puukiuasta (aivan kuin se asia heille kuuluisi). Tää on pikkumaalaiskylä baijerissa, voi tietty olla myös erilaiset järjestyssäännöt.
abe
janatuiska 14-11-05, 08:18 Juu...mekin asutaan syrjässä, peltojen ja metsien vieressä, ja meillä on vaan 3 naapuria lähellä. Tontti on 1400 m2. Pihamökki oli jo valmiina, joten lupaa siihen ei tarvittu. Konsultoitiin vaan paikallista nuohoojamestaria, joka yleensäkin tekee tarkistukset/hyväksynnät takkoihin jne, ja hän kommentoi vaan, että kun se on pihan perällä, niin hänen puolestaan voidaan tehdä, kunhan naapurit ei valita. Eikä ne valita! (ei kyllä kysyttykään... :twisted: ). Käski vaan tehdä tarkkaan suomalaisten oppien mukaan, ja auttoi piipun suunnittelussa.
j
Mutta senverran badnewssiä tuli kunnantalolla, että olivat 100-mieltä että ei tuu onnistumaan, ja vaikka paperilla onnistuiskin, niin ei naapurit kuitenkaan anna lupaa rakentaa puukiuasta (aivan kuin se asia heille kuuluisi).
abe
Mitenkäs puukiuas eroaa takasta? Puita laitetaan molempiin ja savua tulee piipusta - nahkahousu-Hansilla on nyt jokin ongelma?
//jussi
janatuiska 29-11-05, 10:02 Näyttänee siltä, että päästään sitten joulusaunaan! Yksi kysymys; Ei kukaan ole sattunut törmäämään nettikaupoissa saunavihtaan?? Mielestäni joskus moisia jossain näin, en vaan millään muista, että missä. Ois kiva ylläri...
Ääh, olen ihan kateudesta vihreä saunoistanne :smt088
Mä olen törmännyt vain keinotekoiseen vastaan (http://www.finnishfood.com) mutta siitä on tuskin mitään iloa :(
kuvagalleriaan ilmestyi taas tuossa päivänä eräänä uusia kuvia. Joka tarkoittaa tietenkin sitä että jotain on tapahtunutkin.
Vanhojen kuvien seassa on kanssa uusvanhoja, eli sellaisia mitä ei aiemmin ollut.
abe
|