jussi
22-11-05, 13:14
Tuolla teiden päällä aina silloin tällöin ilahduttaa Suomen lippu tai muu kansallissymboli l. hirvivaara, poro tms. auton takalasissa tms. Muiden ulkomaalaisten näkee harrastavan vastaavaa esim. espanjalaiset härkineen ym.
|
View Full Version : Kansallisuustunnusten käyttö autossa? jussi 22-11-05, 13:14 Tuolla teiden päällä aina silloin tällöin ilahduttaa Suomen lippu tai muu kansallissymboli l. hirvivaara, poro tms. auton takalasissa tms. Muiden ulkomaalaisten näkee harrastavan vastaavaa esim. espanjalaiset härkineen ym. MiikaP 22-11-05, 13:38 Heh heh, täytyy myöntää, otin custom-rekkarin: FIN-358 Ahti 22-11-05, 13:53 Mua ällöttää kaikenmaailman tarrat autoissa. Turkkilaisilla ja etelä-eurooppalaisilla tuntuu olevan kova hinku aina mainostaa kotimaataan erilaisilla tarroilla ja lipuilla autojensa perässä. Täällä tuntuu joka toisessa autossa olevan turkin lippu. Kotoa löytyis kyllä sotilaallinen Suomen Leijona-tarra, joka sopisi vielä auton väriinkin, mutta taidan silti pitää autoni neitseellisenä ja puhtaana. PS. Suomen ilmavoimien hakaristikin on käynyt mielessä, mutta siitä saattaisi jo tulla sanomista... Satu Johanna 22-11-05, 14:01 Hirvivaara -merkki voi kyllä tarkoittaa Ruotsiakin. Aika monella saksalaisella ruotsin-kävijällä on hirvivaaratarra matkamuistona. Ruotsalaiset on kyllä esimerkillisen hyviä markkinoimaan omia tuotteitaan. Siitä on hyvä esimerkki se Ahdin(ko?) löytämä ruotsalaisruoan kauppa netissä. Naapurissa asuu ilmeisesti henkeen ja vereen svenssoni, heillä on kaksi volvoa (vanha ja uusi) ja kummankin takaluukussa on hieno ruotsinlipputarra. Mies ostaisi varmaan suomalaisen auton, jos sellaisia olisi olemassa, on niin suomi-hullu. Minä tykkään ajella suomenlipputarralla varustetulla autolla, aika moni (työkaveri ja tuttu) on mut siitä kaupungilla tunnistanut. JJ 22-11-05, 14:06 Mua ällöttää kaikenmaailman tarrat autoissa. Turkkilaisilla ja etelä-eurooppalaisilla tuntuu olevan kova hinku aina mainostaa kotimaataan erilaisilla tarroilla ja lipuilla autojensa perässä. Täällä tuntuu joka toisessa autossa olevan turkin lippu. Meikäläisellä ei ole aivan yhtä jyrkän kielteinen suhtautuminen tarroihin muiden autoissa, mutta omaa autoani en kyllä rupea millään tarroilla pilaamaan. Autoa rekisteröidessä kävi kyllä mielessä ottaa F-IN ### -tyyppinen kilpi kuten MiikaP:llä, mutta päädyin sitten ottamaan yhdistelmän nimikirjaimista ja syntymäpäivästä. Ahti 22-11-05, 14:51 Mua ällöttää kaikenmaailman tarrat autoissa. Turkkilaisilla ja etelä-eurooppalaisilla tuntuu olevan kova hinku aina mainostaa kotimaataan erilaisilla tarroilla ja lipuilla autojensa perässä. Täällä tuntuu joka toisessa autossa olevan turkin lippu. Meikäläisellä ei ole aivan yhtä jyrkän kielteinen suhtautuminen tarroihin muiden autoissa, mutta omaa autoani en kyllä rupea millään tarroilla pilaamaan. Nojuu, ei mua nyt yksi siisti lippu ällötä. Ehkä vähän liian kärkevästi kirjoitin. Se taasen ällöttää, kun lyödään takakontti ja ikkunat täyteen erilaisia tarroja. Yöks! Hmm. Tais mullakin olla nuorena poikana, kun turvahommissa olin, maasturissani takalasissa yksi tarra. "This vehicle protected by Smith & Wesson" ja kainalokotelostani löytyi tietty Smitti... :-D Satu Johanna 22-11-05, 16:23 Nehän on niitä matkailuautojen kuljettajia (entisiä/nykyisiä rahtareita?) joilla on auto täynnä tarraa, lippua ja lappua. Ja riippuu paljon autosta, en menisi liimailemaan Mercedeksen SLK:hon mitään tarroja; meidän kärry on normaali pikkuinen kauppakassi, siinä parit tarrat ei häiritse ulkoilmettä yhtään. Päin vastoin, parantaa... :wink: marschum 22-11-05, 17:06 - no kyllä se täytyy pieni Suomenlippu auton perässä olla, sen verran nurkkapatriootti olen. Ei se meidän autoa ole koskaan pilalle pannut eikä pane nytkään. Ollaanhan me suomalaiset muutenkin ylpeitä kansalaisuudestamme :wink: miksei sitten autoa ajaessakin voisi kaikille näyttää, mistä ollaan kotoisin - jos sitä sitten kukaan sen kummemin huomaa. Muita tarroja en kyllä autooni liimaile - vaikka kyllä niitä on ihan kiva lukea jos eteen sattuu. Tomppa 09-12-05, 12:03 On kyllä pistänyt silmään että nimenomaan pohjoismaisia lippuja näkee paljon. Johtuneeko siitä että juuri pohjoismaissa liputetaan niin paljon. Saksassa lipputangot on harvaan kylvetty. |