View Full Version : Hardista!

Ahti
12-10-04, 10:22
Mistä sitä kannattaa ostaa Saksassa?

Frankfurtista tiedän vain nämä:

- Conrad electronics = kalliinpuoleinen, mutta suht ok valikoima erilaista elektroniikkaa

- Saturn = kallista ja skeidaa. Ainoa kauppa maailmassa, missa KAIKKI mita olen ostanut on ollut jo valmiiksi rikki. Ihan oikeasti kaikki!

- K&M electronic = paras ehkä näistä kolmesta, silti aina niukka valikoima alan hardista, esim hubeja tai routtereita. Noname switchejä kyllä löytyy sekä tietty puucee komponentteja.

Mitä muita vaihtoehtoja löytyy?

abe
12-10-04, 10:29
Eikö siellä frankwursterissa ole omaa Schillerstrassea?

Se on täällä münkkenissä turkkilais-punavalo-kortteleissa alue missä on noin 4200 erilasita enempi ja vähempi epäilyttävän tuntuista atk-kauppaa. Eiköhän niistä kaikista kutienkin takuun ja katteen hinnalleen saa. Halpaa aluetta se joka tapauksessa on.

Mitä itse olen havainnut, niin saturn on täysin keskittynyt massatuotteisiin, valikoima on aika kapea. Vain hyvinmyyviä merkkejä. Sama on mediamarkt:lla.

Conradissa on selkeästi atk-sälässä leveämpi valikoima (münkkenissä kaksi putiikkia, OEZ ja Tal) ja löytyy hiukan eksoottisempiakin juttuja. Enkä siitä kalleudesta niin ole huomannut. Tosin kiinnitää vähemmän huomiota hintaan kuin juttujen saatavuuteen.

abe

Ahti
12-10-04, 10:48
Se on täällä münkkenissä turkkilais-punavalo-kortteleissa alue missä on noin 4200 erilasita enempi ja vähempi epäilyttävän tuntuista atk-kauppaa. Eiköhän niistä kaikista kutienkin takuun ja katteen hinnalleen saa. Halpaa aluetta se joka tapauksessa on.

On täällä joku punavalo-kortteli, mutta en oo kyllä mitään hardista siellä nähnyt... :D

Conradissa on selkeästi atk-sälässä leveämpi valikoima (münkkenissä kaksi putiikkia, OEZ ja Tal) ja löytyy hiukan eksoottisempiakin juttuja. Enkä siitä kalleudesta niin ole huomannut. Tosin kiinnitää vähemmän huomiota hintaan kuin juttujen saatavuuteen.

Joo, näin on. Jossain saksalaisessa websaitissa vaan haukuttiin Conradin hintoja kalliiksi verrattuna muihin alan liikkeisiin. Mutta mihin muihin, siinäpä se.

bhajee
12-10-04, 10:50
Münchenin Schillerstraße on todellinen kultakaivos... vähän etsimällä kama on yleensä aina halvempaa kuin halvimmissa postimyyntifirmoissa (eikä tarvitse maksaa postikuluja - tosin parkkimaksut/sakot voi tulla kalliimmaksi..).

Tosin sielläkin firmat tulee ja menee (niinkuin postimyynnissäkin) Postimyyntifirmoista esim. www.alternate.de ja www.avitos.com ovat olleet markkinoilla jo aika pitkään. Samoin luulen että Schillerstraßen www.litec-computer.de myy myös postitse.

Conradin lisäksi tuollaisia elektroniikkapainotteisia ovat www.reichelt.de ja www.pollin.de.

c't-lehdestä saa aika hyvän kuvan, minkälaisia firmoja löytyy ja mitä niissä maksaa.

Tabe
12-01-05, 00:51
Käväiskääpä http://www.snogard.de/:ssä... valikoima on hyvä ja tulee postilla aika vaivattomasti. Itse olen tuolla käynyt ja postillakin ostanut aika paljon tavaraa, suosittelen.

TaBe

jussi
15-03-06, 22:04
Olen käyttänyt muutaman vuoden www.idealo.de hintaseurantaa, jo Suomesta saakka. Liikkeestä riippumatta aina on ehjää tavaraa tullut perille ilman kommervenkkejä.

En nyt ihan yhtä eksoottista tavaraa, kuten edellä, ole kaivannut. Jos normikamaa on liikkeestä pitänyt poimia, niin sitten Mainzer Landstrassen ProMarktista.

//jussi