View Full Version : Nimikirjoituksia pankissa

Bochumer
27-01-06, 10:07
Avasin eilen tilin Sparkasseen ja kirjoitin tämän kunniaksi 17 nimikirjoitusta, laskin jokaisen kynän käytön.

Eli siis avasin normaalin tilin (automaattikortti + nettipankki) ja vuokratakuutilin.

Ennenkuin mitään alettiin edes tekemään, pankki halusi kaksi kertaa minun käsialanäytteen (nimmarit) ja tämä tietenkin sekä itselle (mahtavaa), että pankille. Eli ennenkuin mitään tehtiin, niin neljä nimmaria oli jo vedetty.

Ja kuten tiedämme, niin joskus viikon-parin päästä saan sitten jopa sen kortin, toki salasanat pitää hakea henk.koht. pankista, sekin on tosi helppoa, kun vielä asun toisella paikkakunnalla. No sellasta...

riikka
27-01-06, 13:51
:shock:
Postipankissa ei tarvita kuin pari nimmaria tilin avaukseen...eikä mitään käsialanäytteitä.

kuka
27-01-06, 14:12
mulle tuli jokin aika sitten pankista kirje, jonka mukaan mun "überweisungeja" ei oltu käsitelty, koska maksulappusissa olleet allekirjoitukset poikkesivat pankille antamastani "käsialanäytteestä".

itse mä olin maksulappuseni allekirjoittanut, mutta ne kuulemma poikkesi pankille antamastani näytteestä. no, tilanne selvisi, mutta olin aika ihmeissäni.

mr__night
27-01-06, 17:09
Avasin eilen tilin Sparkasseen ja kirjoitin tämän kunniaksi 17 nimikirjoitusta, laskin jokaisen kynän käytön.

Ja kuten tiedämme, niin joskus viikon-parin päästä saan sitten jopa sen kortin, toki salasanat pitää hakea henk.koht. pankista, sekin on tosi helppoa, kun vielä asun toisella paikkakunnalla. No sellasta...

Höh! Kyllä ainakin Dortmundin Sparkassesta tuli sekä kortti että tunnusluku postin kautta. Toki sillä tavalla, että tunnusluku tuli ensin ja viikon päästä tuli kortti. (en muista oliks siinä joku varmistus siitä, et on saanu tunnusluvun, ennen ku kortti lähetettiin) Piileehän siinä tietty väärinkäytöksen mahdollisuus, mutta eipä tarvinnu tunnuslukua pankista käydä ravaamassa.

bhajee
27-01-06, 17:45
mulle tuli jokin aika sitten pankista kirje, jonka mukaan mun "überweisungeja" ei oltu käsitelty, koska maksulappusissa olleet allekirjoitukset poikkesivat pankille antamastani "käsialanäytteestä".

itse mä olin maksulappuseni allekirjoittanut, mutta ne kuulemma poikkesi pankille antamastani näytteestä. no, tilanne selvisi, mutta olin aika ihmeissäni.
On mullekin noin käynyt (kyse oli suurehkosta summasta). Nimmarinäyte oli 25 v vanha, kai se siinä ajassa muuttuu...

Hyvä vaan että katsovat, muuten tuo olisi vielä helpompi tapa pihistää toisten rahoja kuin phishing...

doopy
27-01-06, 21:13
Deutsche Bankista voi hakea 4999e käteistä, jos sattuu jostain saamaan käsiinsä DB:n asiakkaan pankkikortin (ja tilillä on sen verran rahaa). Ei tarvi näyttää henkkareita tai sen kummemmin kikkailla (taitaa kenties joutua allekirjoittaan jonku paperin, mutta ei ne siitäkään ollut kauhean kiinnostuneita, kun kävin nostaan pari tonnia).

Heti kun summa menee 5000 euroon tai yli, aletaan vaatia henkilöpapereita. Mielestäni aika korkea nostoraja. Tuota ei voi edes itse laskea vaan kaikilla pankin normiasiakkailla on sama käteisnostoraja paperien katsomiseen. Tietoni ovat sitten peräisin pankin tiskiltä, joten luulisin olevan ihan totta.

Kyl ketuttaa, jos kortti hukkuu ja löytäjä hakee löytöpalkkionsa pankista...

- Perttu

bhajee
27-01-06, 23:06
Enpä ole noin suuria summia käteisenä nostanut (ainakaan pitkiin aikoihin), ja tuskin olisin ongelmaan törmännyt koska tuntevat hlökohtaisesti omassa filiaalissani... mutta jos noin on, niin aika uskomatonta.

Pitääpä panna kortti tuplakettingillä jalkaan kiinni.

haendz
30-01-06, 11:44
Minäkin ihmettelin sitä, miten pankista voi noin vain ilman henkkareita hakea rahaa ja kysyin sitten pankkivirkailijalta, eikö hän nyt sitten aio minun henkilötodistustani tarkastaa. pankkivirkailija sanoi, että hänellä on päätöllä kissankokoisilla kirjaimilla minun nimmarini näkyvissä, ja hän vaan sitten vertaa, onko nimikirjoitus aito. kai niillä on harjoitusta asiasta. toivon ainakin niin...

Talihintti
23-02-06, 21:52
Deutsche Bankista voi hakea 4999e käteistä, jos sattuu jostain saamaan käsiinsä DB:n asiakkaan pankkikortin (ja tilillä on sen verran rahaa).
- Perttu
Sanoisin kyllä, että jos sinne meet nostamaan 4999 euroa, eli juuri alle 'henkkarirajan', niin kilisee niilläkin byrokraateilla joku kello :)