Onko tietoa esittääkö mikään kanava topicin mukaista TV-sarjaa Saksassa? Itse olen ko. sarjaan ihan hurahtanut, tosin siihen tuttuun suomalaiseen jossa ihmisetkin puhuvat omalla äänellään tekstitysten kera. :) Olisi hupaisahkoa katsastaa millä tavalla saksalaisten dubbaus tällaisessa onnistuu.
Dubbaus Saksassa: veit sanat suustani :D
paulatytto
23-02-06, 12:32
Dubbaus Saksassa: veit sanat suustani :D
Arvatkaapas tuntuuko oudolta kattoo jotain Desperate Housewifes tai mitä tahansa elokuvaa, jonka on viimeks nähny saksaks dubattuna, kun yhtäkkiä äänet kuulostaakin kummallisilta???? :oops:
Niin sitä adaptoituu viidessä vuodessa... :shock: Oli siis korkee aika palata...
Se noissa dubbauksissa erityisesti ärsyttää varsinkin amerikkalaisten sarjojen kohdalla että päällepuhujat puhuu iloisen ylikorostuneesti. Näyttelijät ovat aina iloisia. Äänimaailma on suunnilleen samanlainen kuin jossain lasten piirroselokuvissa tyyliin Shrek.
Se noissa dubbauksissa erityisesti ärsyttää varsinkin amerikkalaisten sarjojen kohdalla että päällepuhujat puhuu iloisen ylikorostuneesti. Näyttelijät ovat aina iloisia.
Saksalaiset ovat niin iloisia :D
luin juuri tänä aamuna NEONista että Schwarzeneggerillä, John Travoltalla, Sly Stallonella, Nick Noltella, Dan Aykroydilla, John Cleesellä, Terence Hillillä ja Dennis Quaidilla on kaikilla sama ääni saksaksi ! :lol:
luin juuri tänä aamuna NEONista että Schwarzeneggerillä, John Travoltalla, Sly Stallonella, Nick Noltella, Dan Aykroydilla, John Cleesellä, Terence Hillillä ja Dennis Quaidilla on kaikilla sama ääni saksaksi ! :lol:
Taitaa olla ko. dubbari kunnon uraputkessa. Tai miettikää sitä joka joskus on sattunut saamaan esim. Tom Cruisen tai muun suositun näyttelijän ekan elokuvan puhuttavakseen - ei kai ne noita vaihtele jos ei erityistä tarvetta ole, joten siinä on elanto turvattuna pitkäksi aikaa kun saa olla jonkun nuoren lahjakkuuden äänenä.. :D
ProSieben sitä nähtävästi on joskus näyttäny, mutta ohjelmatiedoista sitä ei kyseiseltä kanavalta löydy. Sen sijaan sitä lähettää AXN (mulle ihan uppo-outo kanava).
http://www.prosieben.de/spielfilm_serie/the_shield/
Ja ohjelmatiedot
www.tvmovie.de
ja sinne sitte hakuun Shield