View Full Version : Lumitilanne

maab
08-03-06, 16:43
Heipparallaa!

Eipä näytä kovin hyvältä tämä lumitilanne ainakaan täällä Frankissa... Mites on siellä muualla? Etelästä saa katsella kauhukuvia uutisista-onko tilanne todella noin paha kuin miltä se ruudulla näyttää? Mun pitiäisi tosiaan lähteä liukastelemaan autolla Innsbruckiin ensi keksiviikkona ja pelkään pahinta... :(

Mitäs luulette, paheneeko vielä tilanne vai uskaltaako sinnepäin lähteä?

ma

mr__night
08-03-06, 17:45
Mikä lumi? ...jaa on tossa heinikossa jotain pieniä laikkuja. Vettä kyllä olis tarjolla ja koko ajan tulee lisää.

Sääennusteita voi kuikuilla vaikkapa

http://wetter.rtl.de/

tai

www.wetteronline.de

samlund
08-03-06, 19:12
fuba ... taalla frankussa tuli lunta niin etta jumiuduin viime perjantaina kentalla koneeseen kolmeksi tunniksi, ja taman jalkeen pari tuntia meni etta paasi yleensa ulos laitoksesta. Onneksi alysin soittaa samantien ja varata hotellin. Ennenkuin jengi 400 :sta peruutetusta lennosta - ts. noin 80,000 henkiloa - tayttivat jokaikisen luukun 100 km sateella. Kotihotellin omistaja oli niin maireeta japikkaa, kun hotla tayttyi koirankoppia myoten.

sepisaksa
08-03-06, 20:28
Täällä Ulmissa lunta on ihan riittävästi melkein kuin Suomessa ainoastaan tiet ovat sulia ja märkiä tai sohjoisia. Aamulla oli 8 astetta pakkasta ja tänään on satanut lunta, räntää ja vettä. Jos lunta tulee kuten viime lauantaina niin matkan teko on hidasta. Viime lauantaina oli staut sekä A8:lla ja A7:llä kumpiinkin suuntiin. Välillä Ulm-München 40 km toiseen ja 65 km toiseen suuntaan. Täytyy, tosin sanoa että lunta tuli reippaasti: kaupassa käynnin aikana 5 cm. Ennustus seuraaviksi päiviksi näyttää vesi- ja lumisadetta sekä aurinkoista. Eli ensi keskiviikon tilannetta on mahdoton sanoa. Ei se lumen tulo seuraavana päivänä Autobahneilla hirveasti näy ellei se ole ollut täysin tukossa. Joka tapauksessa A8:lla on stau joka päivä Stuttgartin kohdalla aamuin illoin, pituuden riippuessa säästä. Myös Stuttgartin ja Ulmin välillä on ollut päivittäin muutaman kilometrin - 10 km stau, koska Mühlhausenin kohdalla on tietyö ja vain yksi kaista käytössä. Tietyö saattaa tosin olla ensi viikolla jo ohi.

maab
09-03-06, 10:28
taalla frankussa tuli lunta niin etta jumiuduin viime perjantaina kentalla koneeseen kolmeksi tunniksi, ja taman jalkeen pari tuntia meni etta paasi yleensa ulos laitoksesta

Meitsi jumiutui kanssa kentälle Frankissa pe illaksi tai yöksi. Koneen piti lähteä 14.30 ja lähti sitten 01.30 ja Stadissa 04.00... Odoteltiin koneessa sitten 3 h siipien pesua - asiaa...

huh...

ma

abe
10-03-06, 12:56
Meidän viimeviikonloppu täällä mynssenin kyljessä oli tuollainen:

http://www.bragge.org/home/moorenweis/2006-03-04_lunta/

abe

lea
13-03-06, 13:23
Täällä Allgäussa Itävallan rajan tuntumassa on vielä reilusti lunta, mutta kahden metrin hangesta on enää vain yksi jäljellä. Isommat tiet ovat sulat, pienemmät ehkä vähän sohjoiset. Tällä viikolla sään pitäisi lämmetä, joten en uskoisi suurempia ongelmia tulevan. Kunnon talvirenkaat alle vain. Itse olen kuskannut varalta sorapussia mukana, pahimmassa myräkässä lapiotakin, mutta en ole niitä tarvinnut muualla kuin oman autotallin edessä.

maab
13-03-06, 14:21
Ei oo todellista millaisia kuvia!! Mä olen kauhulla katsonut lumivaara varoituksia alueella-no tulee jännä reissu :lol:

Kyllä kai se siitä. Ketjuja en kyllä hanki, kun näin hinnan, jäädään sitten vaikka sillä hinnalla hotelliin yhdeksi yöksi pidempään 8)

ma[/quote]

JJ
13-03-06, 14:41
Lumivyöryvaara on tällä hetkellä todellinen!

Eräs työkaverini soitteli perjantaina ja kysyi, voisiko tulla lauantain ja sunnuntain väliseksi yöksi nukkumaan minun kämpilleni. Minä sitä sitten ihmettelemään, että mitenkäs asiat nyt näin ovat. Hän kertoi olevansa useiden vanhojen kavereidensa kanssa Sveitsissä laskettelemassa. Hänen piti lentää sunnuntaina takaisin Suomeen, mutta joutuukin nyt ajamaan autolla Rostockiin.

Meikäläisellä kasvoi kysymysmerkki otsassa yhä suuremmaksi. Kysyin, että mitenkäs tämä nyt näin meni, tuliko vaimon kanssa riitaa (työkaverin vaimo oli Sveitsissä mukana). Ei kuulemma, vaan auton kuski, joka oli nakitettu kuljettamaan koko hiihtoporukan välineitä oli jäänyt lumivyöryn alle ja makaa nyt sairaalassa 12 luuta murtuneena. :shock:

Että silleen...