View Full Version : Opiskelu Giessenin yliopistossa

Satu S.
27-03-06, 20:51
Heips!
Haluaisin opiskelemaan (pitkaen ravintolauran jaelkeen) ja nyt toivoisinkin hiukan neuvoja hakuun ja sen jaelkeiseen..Kuinka vaikeaa on paasta Giesseniin opiskelemaan (haaveissa olisi neuere fremdsprachen) ja millaista siella noin muutenkin on? Lukukausimaksut, opiskelija-alennukset, jne... Olen myos kuullut, etta Giessenissa opiskelee muutamia suomalaisia? Bitte bitte, ilmoitelkaa ja kertoilkaa kokemuksistanne, olisin kiitollinen kaikista mielipiteista ja jutuista!

Satu :D

Saikku
28-03-06, 07:10
Moi!
Oon nyt täällä päättelemässä omaa opiskeluani. voin omasta puolestani tietty kertoo kaiken, mitä tiedän, vaikka juuri on kyllä tapahtunut paljon uudistuksia, ja tuosta neuere Fremdsprachenista en tiedä paljonkaan. Itse opiskelen ala-asteen luokanopettajaksi.

Nyt on vähän huono hetki, kun päättötyö pitäis saada kovalla höngällä valmiiks, mutta toukokuun puolella taas vähäksi aikaa helpottaa. Yleisesti sanottuna Giessenissä on ollut ihan hyvä opiskella. Opiskelemaan pääseminen riippuu todistuksesta (menin lukion päättötodistuksen perusteella, kun siinä oli paremmat arvosanat ja oli ihan sama ottaako sen vai ylppäritodistuksen) ja kielikokeesta, mihin oli ainakin silloin aikanaan hyvä viikon preppauskurssi. Mulla oli Goethe-Institutin Kleine Deutsche Sprachdiplom alla ja kielikoe oli mielestäni vaikeahko, mutta ei ylivoimaisen vaikea.

Siitä vaan hakemaan! :D

Edit: Niin, tiesithän nettisivuista? www.uni-giessen.de sieltä löytää myös jos jonkinlaista tietoa.

emmy1
02-04-06, 20:44
Lukukausimaksut on siinä 200 euroa. Semesterticketillä pääsee reissaamaan paikallisliikenteellä ilmaiseksi, lähikaupunkeihin asti.
Muista alennuksista ei oo tietoo..

Tervetuloa tänne vaan!