Itselläni on ollut O2 genion liittymä lähes puolitoista vuotta nyt. Vaikken kyllä kovin paljoa soittele huitelee laskun loppusumma helposti 50e tuntumassa. Kahden vuoden sopimuksen jouduin sillon tekeen aikanaan ja perusmaksu kuukaudessa on 4,26e+mwst.
Mitä liittymiä teillä on ja kannattaisko johonkin muuhun vaihtaminen? Homma alkoi kiinnostaa kun huomasin noi aldin tarjoukset. Huono puoli vain on että joutuu meneen aldiin(joita ei Ulmista varmaan löydy kuin yksi kappale ja sekin just toisella puolella kaupunkia) osteleen etukäteen prepaid kortteja.
T-mobile. 0,35e per minuutti per puhelu 24h vuorokaudessa
Minä käyttäisin - ja olen käyttänytkin - jotain noista monista wepissä olevista laskureista. Ekana muistuu mieleen Teltarif (http://teltarif.de/mobilfunk/profil.html).
Mutta mitenkäs sulla O2:n Genionin perusmaksu on vaan 4,26? Mulla se on kympin tienoilla. Genionhan on aina se versio, jossa on HomeZone mukana, lankanumero siis myös käytössä.
Terkut,
Jari
Lähden ensi viikolla Saksaan, ja visiittini kestää alle 6kk. Onko Saksassa myynnissä paljon prepaid-liittymiä? Minkälaisia nämä ovat, ja millainen kannattaa ostaa? Tämä ei vaatine yhtä paljon byrokratiaa kuin normaalin liittymän avaaminen.
Lähden ensi viikolla Saksaan, ja visiittini kestää alle 6kk. Onko Saksassa myynnissä paljon prepaid-liittymiä? Minkälaisia nämä ovat, ja millainen kannattaa ostaa? Tämä ei vaatine yhtä paljon byrokratiaa kuin normaalin liittymän avaaminen.
Moi! Tuolla bittipuolella on jotain keskusteluntynkää pre-paideista.
http://www.suomalaiset.de/forum/viewtopic.php?t=2789
Tuo minun o2 on hankittu mediamarktista ja sillon kun sen otin selostivat että tätä liittymää ei muualta saa, ehkä sen takia kk maksu edullisempi.
Homezonesta sen verran että mulla se mökin kuva ilmestyy ruutuun vain jos sammutan puhelimen ja käynnistän sen uudelleen homezonen alueella, esimerkiksi siis kotonani.
Vähän veikkaisin että tuo aldin prepaidin on halvin mitä löytyy. www.aldi-sued.de löytyy lisätietoa ja täydelliset hinnastot löytyy pdf muodossa, muuten saksan sisällä puhelu kuin puhelu 15c minuutissa. Homma toimii niin että aldin ruokakaupasta ostetaan 20e hintainen sim kortti-aloituspaketti jossa on 10e puheaikaa. Se sitten aktivoidaan jotenkin. Sen jälkeen ostetaan 15, 30 tai 60e arvoisia puheaikakortteja aldin kassalta ja niitä sitten jotenkina aktivoidaan.
Tohon olen ajatellut vaihtaa mutte vielä tiedä, täytyisi ottaa selvää ulkomaanpuheluiden hinnoista ja toimivuudesta yleensä.