Firefoxin ensimmäinen virallinen versio on ollut pari päivää jakelussa ja asensin sen tänään. Hyvältä näyttää! Ilmainen erinomainen browseri on tyrkyllä täällä:
http://www.mozilla.org/
Sähköposteja varten samaisesta paikasta löytyy Thunderbird, joka on vielä betavaiheessa. Pitäis kuitenkin toimia ilman isompia murinoita.
Ihan vain tuosta ilmaisesta tuli mieleen...
Onko joku joskus maksanut browserista? :)
abe
Free software is worth every cent. :-D
Kokeilin tuota Tulikettua, mutta en näe mitään niin mullistavaa, että viitsisin siirtyä Netscapesta pois (jonka hinta on myös ihan kohdallaan).
Jees, tyytyväinen Firefox käyttäjä täälläkin. Pesee IE:n 6-0 ja tabbed browsing toimii loistavasti.
Himassa Powerbookissani olen ollut todella tyytyväinen Applen Safari selaimeen. Pikkuhiljaa näyttää siltä, että Firefox vie voiton Safaristakin. Se on hiinä ja hiinä.
Maksullisista browsereista ei ole minullakaan kokemusta. Hämärästi muistelen, etta Operasta taisi olla joku maksullinen versio, jota jotkut übergeekit joskus ostelivat?!
Mä kuulin jostain että ois sellainenkin ominaisuus jossain browserissa, että voi webisivulta merkata hiireltä tekstiä- ja sitten sanoa avaa tämän tekstin alueelta löytyvät urlit omiin tabeihinsa.
Ei vain tässä tuliketussa näytä sellaista olevan. :-P
abe
Miksi kaikki hehkuttaa siitä tabbed browsingista, onhan se Nescapessakin ollut iät ja ajat (ja Operassa)? IE:henkin add-onina.
Mukavin lisä on tuo pikametsästin oikeassa yläkulmassa. Ja Linuxversio tuntuu varsin näppärältä, ei liikoja nikottele kuten Red Hatin kanssa tuleva perus-Mozilla.
Mulla on Thunderbird kotikoneella mailiohjelmana ja tykkään ihan mahottomasti. On jotenkin niin kivan pehmeä :D
Aijakaarina
14-01-05, 19:42
Toimii Thunderbird Turussakin. Ollut mun käytössä jonkinaika, ei minkäänlaisia ongelmia.
Olen nyt pari viikkoa kokeillut Thunderbirdiä. Tosi alkeellinen vekotin (tosin käytän IMAP-serveriä, muuhun en suostu).
Kunnon hakutoimintoa ei ole, jos ei IMAP-serveri sitä tue. Foldereiden synkronisointi ei toimi (ainakaan kunnolla).
Nyysseissä se ei merkkaa crospostattuja luetuiksi - sen osaa jopa Outlook Express.