View Full Version : Saksa naisten Pesäpallomaajoukkue hakee pelaajia!
Moi kaikki naiset!
Heinäkuussa (8.-16.7.) järjestetään Münchenissä pesäpallon MM-kisat ja Saksan naistenjoukkueeseen tarvitaan vielä pelaajia. Kriteerinä on että olet ilmoittautunut Saksassa.
Kiinnostuneet saavat lisätietoa Marilta tai Iralta
mantariina@web.de (Mari)
ira.kolehmainen@web.de (Ira)
Kaikki mukaan taistelemaan maailmanmestaruudesta!
t. Ira
Onks tällanen ihan pakko laittaa 4 kappaleena tälle foorumille? Onko jokainen kappale allekirjoitettu ja todistettu oikeaksi kopioksi, ja mikä näistä on se alkuperäinen? ;)
Ehkäpä siksi monena kopiona, että Minä! varmasti löydän ja lähden jo tältä istumalta ajelemaan partaa ja laittamaan urheiluhametta päälle...
abe
Onks tällanen ihan pakko laittaa 4 kappaleena tälle foorumille? Onko jokainen kappale allekirjoitettu ja todistettu oikeaksi kopioksi, ja mikä näistä on se alkuperäinen? ;)
Jätän hymiön huomiotta ja tartun tähän. Ketjun avausviestissä oli kuitenkin oikea asiasisältö ja kun tunnetusti kaikki eivät lue kaikkia alafoorumeita, on usean topicin avaaminen melko hyvin perusteltua.
Tämän ketjun, ja todella monen muun ketjun, vastausviesteistä (omani mukaanlukien) voi todeta tämän foorumin suurimman ongelman, joka on jatkuvasti pahentunut käyttäjämäärän kasvun myötä. Eli: Oli ketjun aihe mikä hyvänsä, tuntuu, että joillakin on pakonomainen tarve kirjoittaa oma kommenttinsa ketjuun ja valitettavan usein ketjut täyttyvät informaatiosisällöltään nollaa lähentelevistä, mukahauskoista viesteistä, usein vieläpä one-linereista. Sama ongelma on myös ketjujen avauksissa: En ymmärrä, miksi ketjuja täytyy avata täysin triviaaleista aiheista, joiden kiinnostavuus rajoittuu pahimmillaan yksittäisiin henkilöihin, kun yksityisviestitkin on keksitty. Esimerkkinä tästä vaikkapa suurin osa München-alueen ketjuista.
Tulipahan avauduttua. Eihän tämä oikeasti suuri ongelma ole, mutta jonkinasteiseen keskustelupalstakuriin tottuneena häiritsee välillä melko lailla. Kun itse yrittää (tätä viestiä lukuunottamatta) noudattaa periaatetta, että ketjuun ei tarvitse kirjoitta, jos ei ole todella jotain annettavaa aiheeseen, ei aina jaksaisi kiinnostua asiaanliittymättömistä kommenteista.
Valitan off-topicia, ja Nannyogg, ei mitään henkilökohtaista, viestisi vain sattui tuomaan aiheen mieleeni.
No joskus on pakko krapulaa parannellessa kirjoitella one-linereita.
abe
Jos tältä palstalta poistetaan kaikki viestit joiden informaatiosisältö lähentelee nollaa, niin vähissä on ketjut sen jälkeen. Jos joku aihe tai ketju ei kiinnosta, niin eikö sitä voi jättää lukematta sen sijaan, että avautuu muille siitä mistä heidän pitää keskustella?
Jos joku aihe tai ketju ei kiinnosta, niin eikö sitä voi jättää lukematta sen sijaan, että avautuu muille siitä mistä heidän pitää keskustella?
Kyse ei ole siitä, että minua kiinnostamattomista aiheista ei voisi keskustella. Jätän toki ketjut, jotka eivät kiinnosta, lukematta.
Hyvään keskusteluun eivät kuitenkaan kuulu (toki tämäkin on vain mielipide) asiaankuulumattomat kommentit, one-linerit ja mukahauskuudet. Nämä tuhoavat kiinnostavatkin keskustelut. Ketjunavauksissakin voi mielestäni käyttää harkintaa, tai ainakin miettiä mille alueelle ketjun avaa.
Minä, ja varmaankin monet muutkin, käyttävät tätä palstaa, erityisesti kaupunkien alafoorumeita, ensisijaisesti informaation hankkimiseen. Lisäksi ainakin itse seuraan yleisempien alueiden sisällöllisiä keskusteluja, osallistuen niihin, jos tunnen, että minulla on jotain annettavaa keskustelulle.
Tästä syystä ketjut tyyliin: "Kävin tänään kaupassa, nyt aion juoda kaljaa" tulisi mielestäni ymmärtää avata tällaisille ketjuille tarkoitetulle alueelle, kun sellainen on kerran tarjolla. Huuhaa-ketjut Huuhaa-alueelle.
Keskustella saa ja pitää kaikesta mahdollisesta, sisällöllisten ketjujen käyttö oman viestimäärän lisäämiseen ilman mitään annettavaa tai sisällöllisten alueiden käyttö huuhaahan on kuitenkin ajattelematonta muita käyttäjiä kohtaan.
Tämä kuuluisi ehkä jo palaute-alueelle, mutta menköön nyt tässä.
Hyvään keskusteluun eivät kuitenkaan kuulu (toki tämäkin on vain mielipide) asiaankuulumattomat kommentit, one-linerit ja mukahauskuudet. Nämä tuhoavat kiinnostavatkin keskustelut.
Päinvastoin, keskustelut ottavat vasta yleensä tuulta alleen siinä vaiheessa, kun joku postaa jotain, joka jonkun toisen mielestä on asiatonta. Hyvänä esimerkkinä tämä ketju.
Hyvään keskusteluun eivät kuitenkaan kuulu (toki tämäkin on vain mielipide) asiaankuulumattomat kommentit, one-linerit ja mukahauskuudet. Nämä tuhoavat kiinnostavatkin keskustelut.
Päinvastoin, keskustelut ottavat vasta yleensä tuulta alleen siinä vaiheessa, kun joku postaa jotain, joka jonkun toisen mielestä on asiatonta. Hyvänä esimerkkinä tämä ketju.
Meillä taitaa olla erilainen käsitys hyvästä keskustelusta.
Asiaankuulumattomat kommentit, joista kirjoitin ovat mielestäni täysin eri asia kuin se, että joku (asiaanliittyvä) kommentti on toisen kirjoittajan mielestä asiaton. Samaa mieltä olen kanssasi siitä, että erilaisia, ja kärjistettyjäkin, mielipiteitä, joita joku voi pitää asiattomana, keskustelu toki tarvitsee pysyäkseen mielenkiintoisena.
|