View Full Version : HELP! Paras Internet Provider Saksassa?!

suomensusi
21-06-06, 10:47
Kommentteja liittyen parhaaseen Internet provideriin kiitos. Olen hieman ulalla tässä sopimus yms. tuhansien tarjoajien viidakossa! Tällä hetkellä meillä on modeemi, mutta laajakaistaan tottuneena käy tämä hieman hermoille.

Kommenteista kiittäen!

bhajee
21-06-06, 12:28
Tästä on käyty keskusteöua ennenkin aika paljon.. etsivä löytää.

Perusratkaisu on Telekom, suurin kilpailijansa on Arcor. Telekomin liittymiä myyvät monet muutkin.

Useimmat vaativat myös lankapuhelinliittymän. Jos sellailista ei halua/tarvitse, niin kannattaa ehkä tsekata UMTS-flat-rate-tarjouksia (riittänee normaalisurffaukseen sekin nopeus).

Itselläni on Arcorin liittymä (ISDN + DSL 2 Mbit) - taitaa maksaa nelisenkymppiä/kk. Kallein Arcorin paketti on ~60 €/kk (16 Mbit DSL, ilmaiset puhelut Saksaan, euromaihin ja Sveitsiin).

sasu
21-06-06, 13:02
Itselläni on Ish (http://www.ish.de/)-kaapelimodeemiliittymä. 19,90 € kuussa, 2048 Mbit download/512 Kbit upload. Olen erittäin tyytyväinen.

Aikaisemmin minulla oli Arcorin ja Telekomin DSL-liittymät, mutta molemmat olivat kalliita ja epäluotettavia (pieniä katkoksia useasti päivässä) verrattuna nykyiseen Ish-liittymään.

Eli ainakin omien kokemusten perusteella voin suositella kaapelimodeemiliittymää.

Edit: niin ja perinteistä puhelinliittymää ei ole ollenkaan, sen sijaan VoIP-liittymä ilman perusmaksua dus.net (http://www.dus.net/)istä. Puhelut soitetaan tavallisella puhelimella, joka onnistuu kun puhelimen ja internyhteyden väliin liittää adapterin, meillä on Fritz!Box Fon (http://www.avm.de/de/index.php3?Produkte/FRITZBox/index.html).

bhajee
21-06-06, 17:59
Kaapelia ei ole ihan joka paikassa... meillä ei ole, eikä tule.

Arcor on minulla ollut erittäin luotettava. Muistan van yhden pitemmän katkon (taisi olla pri kole tuntia) n. 6 vuoden aikana.

hexxi
23-06-06, 13:51
Noissa tarjoushinnoissa (esim. 9,90€) kannattaa huomata että se on täyttä pötyä!

Itselläni on Telekomin DSL liittymä. 2mb liittymä maksaa yhteensä noin 47e/kk. Ensin tarvitaan puhelinliittymä ~17e/kk, sitten DSL perusmaksu riippuen nopeudesta ~20e/kk ja sitten T-online paketti(flatrate) 9,90e/kk = 47e/kk. Itse kun en lankapuhelinliittymää muuten tarvisi, olen senkin mukaan hintaan laskenut.

Juurikaan edullisemmaksi ei DSL liittymä taida saksassa tulla. Jos oikein olen käsittänyt, useimmilta palveluntarjoajilta saa vain tuon T-onlinen korvaavan paketin, miksi sitä nyt sitten pitäisi sanoa, itse dsl liittymän. Telekomilta joutuu sitten hommaamaan puhelinliittymän ja maksamaan tuon dsl perusmaksun 20e/kk. Näin minä sen olen käsittänyt.

Saksaan muutettuani harmittelin että kun dsl liittymä on täällä kallis suomeen verrattuna. Jos suomessa ottaa 2mb liittymän ei se taida silti montaa euroa halvempi olla. Hitaammat 256/512 liittymät kun puuttuu saksasta vallan. Eli täällä pakotetaan tavallaan ajaan mersulla:)

break
25-06-06, 01:32
Minulla on käytössä Alice DSL, joka on kyllä toiminut tosi hyvin, tosin sitä ei saa ihan joka paikkakunnalle. Tällä hetkellä kait Hampuri, Stuttgart, Berliini jne...

On halvempi kuin T-Com, mutta Suomen ADSL hintoihin verrattuina kyllä tosi kallis. Mulla on 2 MB/s liittymä, joka kustantaa n. 40 eur kuukaudessa. Tämä on siis halvin vaihtoehto.

Ainoa ongelma mikä tuli vastaan oli muuttoa tehdessä. Ensin ilmoittivat että tuon liittymän muuttaminen uuteen asuntoon kestää kuukauden verran, mutta uhkailukirjeen lähettämisen jälkeen ne saivat sitä muutamalla viikolla nopeutettua (itseasiassa he ovat riippuvaisia Deutsche Telekomin asentajista, joten välttämättä tuohon asennusten nopeuteen eivät voi itse paljon vaikuttaa)

toukopouko
29-06-06, 10:09
Itselläni on NetCologne, ihan ok, mutta kohtuullisen kallis. Mukaan kun tulee kaikki mahdolliset puhelimet ja voipit jne. Kolleega hommasi liittymän täältä:

http://www.freenet.de/freenet/

Jos kieli taipuu, niin tutkailkaa. Sieltä pitäisi olla mahdollista saada pelkkä laajakaista.

Ja hommahan menee Saksassa niin, että sopimukset tehdään vähintään vuodeksi tai kahdeksi, riippuen providerista. Ja sopimusta ei saa katki, ellei maksa loppua osaa joka tapauksessa pois, tai muuta alueelle, jossa sama provider ei palveluja tarjoa.