View Full Version : Muskaritoimintaa ym. tekemistä lapsille(+äidille)

tonava112
27-06-06, 18:31
Hei!

Onko 1,5 vuotiaille lapsille muskaritoimintaa? Olemme muuttamassa Konstanzin alueelle syksyllä ja haluaisin löytää jotain mielekästä tekemistä. Mitäs te äidit ja lapsukaiset yhdessä teette siellä? Saksan kielitaidon heikkouden vuoksi en tiedä mistä lähteä kyselemään tai edes netistä tietoa etsimään. Argh!

T.epätoivoinen

Heinze
27-06-06, 22:51
Hei!

Tekemistä löytyy varmasti, ja alkusyksystä puistojen hiekkalaatikoilla on helppo tehdä tuttavuuksia. "Talvella" useimmat pienet lapset sitten katoavat sisätiloihin.

Nettihakuun avuksi:
Muskaritoiminta kulkee nimellä "musikalische Früherziehung".

Muita äiti-lapsi-kerhoja läytyy esim. seurakuntien ja urheiluseurojen ohjelmista:
Mutter-Kind-Turnen, Krabbelgruppe, Spielgruppe... Kaikkia ei varmaan ole netissä, mutta naapurit tietävät.

t. Liisa

LiisaS
14-08-06, 17:35
Hei!
Olen myös Konstanzissa. Tyttö on kohta 1v ja minä 32. Joten voisimmehan tavata!
Olean nyt syyskuun puoliväliin Bremenissä, mutta sitten takaisin täällä.
Heti kun muutat niin soita!
Numero on (suuntahan on sitten sama) 8028152
HEISSAN ja toivottavasti tavataan jo pian!

tonava112
15-08-06, 20:24
Mieheni muuttaa sinne syyskuun alussa ja minä lapsen kanssa lokakuuhun mennessä.

Soitan ehdottomasti :-)

-Mari

tonava112
15-08-06, 20:45
Miten olet muuten Saksaan päätynyt? Oletko asunut kauan? Oletko törmännyt muihin suomalaisiin siellä? Mielessä on tuhat ja yksi kysymystä mutta eiköhän nämä alkuun riitä ;-)

Itse tulen aivan ummikona sinne. Koskaan en ole Saksassa käynyt, kieltä olen lukiossa opiskellut mutta siitäkin on jo 10 vuotta...

-Mari

LiisaS
17-08-06, 13:06
Hih! Hienoa!
Tervetuloa vaan tänne Saksaan, osaan kauneimpaa Eurooppaa, Bodenjärven rannalle.
Itse tulin Saksaan 12 vuotta (KAKSITOISTA -uskomatonta) sitten Au Pairina. Jäin siitä sitten opiskelemaan, silloin Passauhun, Itävallan rajalle. Tarkoitus oli aina palata Suomeen, mutta oli niin rattoisaa, että se unohtui, kuten tunnollinen opiskelukin. Jätin opinnot kesken ja muutin Berliiniin, aloittaakseni uudet opinnot alusta, tällä kertaa tosissani.
Tutustuin mieheeni -myös suomalainen- vuonna 2000, kaksi vuotta myöhemmin avioiduimme ja siitä vuosi myöhemmin valmistuin.
Sainkin heti töitä -Konstanzista. Siltä kuuluisalta Mainaun kukkaissaarelta (jonne ehdottomasti pitää mennä -kaunis retkipaikka, kiva leikkikenttä ja armoton kukkaloisto). Se oli kuitenkin lyhyt lysti, mutta siitä korvikkeena minulla on nyt pieni tyttö 9kk (täytti eilen).
Mieheni pystyi muuttamaan kanssani, koska hänellä jokatapauksessa hyvin liikkuvainen ja paikasta riippumaton työ. (Juuri tällä hetkellä olen hänen kanssaan 4 viikkoa Bremenissä).
Viihdymme tosiaan hyvin täällä saksalaisessa maassa. Berliinissä olimme hiukan synkkinä, kiva kaupunki, mutta emme pystyneet siellä elämään. Aina haaveilimme muutosta, vihreämpiin ja vehreämpiin (niin mielellisesti kuin luonnollisestikin) maisemiin. Siinä mielessä Konstanz oli onnen potku.
Siellä nautimme kaupungin kauneudesta, järvestä, läheisestä luonnosta -pohjoiseen viinialueita ja linnoja... pyöräteitä järven rannalla ja etelään iki-ihanat alpit. Opettelimme laskettelemaan (vaikka huonosti olemme ehtineetkään), aloitimme vaelluksen (vaikka kengät onkin vielä ostamatta) ja nautimme Sveitsin hobittimaisesta pikkuruudesta ja sievyydestä.

Suomituttuja on joitain. Konstanzissa asuu paritkin suomalaiset, tunnen heitä kylläkin huonosti. Ja järven pohjoispuolella onkin jopa toimintaakin, taisi joku jo sinulle kirjoittaakin. En ole vain vielä saanut aikaiseksi ottaa heihin yhteyttä.
Sveitsin puolella minulla on suomalaisia sydänystäviä. Tutustuin kauppajonossa sattumalta ja ystävyys leimuaa! Kaksikin suomalaista pariskuntaa, joiden kanssa vietämme hauskoja hetkiä.

Suomalaista Muskaritoimintaa löytyy rajan takaa Sveitsistä. Jos jaksaa ajella -Ainankin Zürissä (45min Konstanzista) on jotain, ja ehkä Winterthurissakin (25 min).
KOnstanzissa on tosi kivaa Spielgruppe toimintaa esim punaisella ristillä -ojennan heti ensi tapaamisella sinulle esitteen, syksyn "kurssit" alkaa syys-lokakuun vaihteessa.

HUH, tulipas puehtulva. Mutta pitihän mahdollisuus käyttää hyväkseen kun pieni nukkuu.
Kirjoittele.
Oma osoitteeni on liisa.salonen miu mau gmx.de

Liisa