View Full Version : Subway
Tykkääkö kukaan foorumilaisista Subwayn sandwitcheistä?
Jos mun tekee mieli pikaruokaa, mielestäni Subway voittaaa pikaruokalat 6-0! Subwayn iso meatball sandwitch kaikilla sörsseleillä ja extra South West kastikkeella (tulinen) on jumalaisen hyvää! *Slurps*
Apuva - tais tulla Subway keikka taas tänään! :shock:
Mä en tiedä onko Mynssenissä ollenkaan subbaria.
Toisaalta mitä niitä suomessa olen kokeillut, niin ei ole oikein kokemus innostanut.
Mä olen enempi pihvi+salaatti miehiä :)
abe
Mä olen enempi pihvi+salaatti miehiä :)
Subbarin Meatball Sandwitch on täynnä herkullisia lihapullia ja salaattia - sopii siis pihvimiehellekin!
Nimim. Pihvimies itsekin
Oh yeah, Turkey sub kaikilla mausteilla ja sinappia päälle. Mikään pikaruoka ei sitä päihitä ... paitsi ehkä Hesen Mekahampurilainen. :smt110
Lähimpään subiin matkaa 500m lähimpään Heseen 778.1 km (olettaen että Hampurin Hese on vielä olemassa).
Mä kävin 2002 tammikuussa reeperbaanilla hesessä, silloin se ainakin vielä oli olemassa.
Ai mitä mä siellä tein? No söin!
abe
Hei Ahti, onkos Frankuissa jossakin Subway? Tutustuin kyseiseen "ilmiöön" vasta tänä kesänä Tampereella, kun kävin moikkaan serkkulikkaa, joka on siel Subways töissä.
Hei Ahti, onkos Frankuissa jossakin Subway? Tutustuin kyseiseen "ilmiöön" vasta tänä kesänä Tampereella, kun kävin moikkaan serkkulikkaa, joka on siel Subways töissä.
Onhan niitä. Bornheimissä, lähellä Saturnia on ollut Subway jo ainakin neljä vuotta. Uudempi, ehkä vuoden verran auki ollut, on Eschenheimer Turmin kupeessa, siinä ihan tornin vieressä.
Itse ajan usein Neu-Isenburgiin, sillä siihen saa auton näppärästi eteen ja samalla tilaa pari subbaria kotiin vietäväksi.
www.subway.com ja sieltä Restaurant Locator, ja niitä löytyy lisää. Näyttää olevan Mynkkenissäkin useita.
Kiitos vastauksesta Ahti ja pitänee kai ruokatunnil hipsiä tonne Eschenheimer Turmille. Ei sen puoleen, olen niin vähän kaupungilla ja mun työpaikalle tulee joka toinen päivä Sandwichman, joten häneltä tulee salaatit ja sämpylät ostettua.
Kahvain.
Aikas montakin täällä noita näköjään.
Eipä kyllä ole Viktualienmarketin vierellä moista koskaan tullut huomattua.
Eikä tuo gabelsbergerikään tuttu katu ole, mutta PLZ on tuttu.
Ja Riem akademissä ei kyllä koskaan tule käytyä, se on just toisella puolen messukeskuksen u-baana-asemaa kuin messukeskus. Aina sitä menee suoraan junaan eikä haahuilemaan sinne toiselle puolelle.
Enkä nyt koe hirvittävästi missanneeni siinä, että olen suomessa todennut subbarin ei-hyväksi, ei kai se saksassa voi parantua. Vertailukohdaksi voisi ottaa mäkkärin, suomessa mäkkäri on huomattavasti parempi kuin täällä.
abe
Jos kokeilit vuosia sitten sitä Hakaniemen subbaria suomessa, suosittelisin kokeilemaan Saksassa uudelleen. Se oli meinaan aivan syvältä ja poikittain.
Jyväskylän kävelykadun subbaria aikoinaan noin puolitoista vuotta sitten päästäisenä kokeilin.
abe
lähimpään Heseen 778.1 km (olettaen että Hampurin Hese on vielä olemassa).
Enpä ole koskaan hesessä käynyt, mutta Hampurissa on kaksikin heseä. Etelästäkin löytyy sellainen, nimittäin Syyrian Damascuksesta :D
Suosittelen, tavallisesti en rankkaa noita pikaruokamestoja, mutta tämä konsepti tuntuu toimivan. Leipä etc tuoretta, sämpylä kootaan odotellessa, eikä hintakaan ole kauhea....
Subway on aivan huippu..nami!
Sattumalta pari vuotta sitten täällä ekan kerran löysin, mutta täytyy sanoa, että hinnatkin on aika korkeet 'sämpylälle' :wink:
Tänään suuntaan Hampuriin viikonlopuksi - ja Heseen :D
Ja suomalaisille joulumarkkinoille..Poronkäristystä näyttävät tarjoavan siellä, täytyy myöntää, että en ole elämässäni ikään poroa syöny, meidän korkeuksilla liikkuu vaan hirviä..
SUBWAY!
naminaminami
Turkey ja red wine vinegar...ja triplasti jalapenoja... tai chicken teriyaki... ja roast beef...
slurpsis!
höh... miksi joulumarkkinat on just sillon kun mä roudaan laatikoita? :( Tahdon poronkäristystä, tahdon!
Floridassa joskus käydessäni kertoi eräs suomalainen muuttolintu, että Subwayn sämpylöillä lähtee amerikan perse pois. Ilmeisesti terveellisempää kuin hampurilaiset ja ranskaleiset? Tiedä häntä?
Hmm.. pääseekö suomikin sitten eroon Turusta?
abe
oi oi subbikeskustelu, aivan mahtavia on. sub des tages on halpa ja useimpina päivinä hyvä. paras on turkey breast mit vollkorn brot, ohne olive,pepperoni,paprika nam,tulee vesikielelle! ja sweet onion kastike!
jännä miten kaikilla on oma lempimakunsa, onneks siellä on varaa mistä valita :lol:
nälkä tuli---> jääkaapille :wink:
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä."
--Muumipappa
Petri Harju 16-10-06, 21:35 Mun mielestä jokaikisen McDonaldsin vois korvata Subwaylla.
Subway-lounaan jälkeen voikin sit mennä kahville Starbucksiin, joka on toinen mun suosikki franchising ketju.
Satu Johanna 17-10-06, 07:15 Subway kyllä voittaa mäkkärin miljoona-nolla. Ainoa, mikä mua tökkii on se niiden leipä: pelkkää vehnäjauhohöttöä. Kävisin useammin (kuin kerran vuodessa), jos saisivat leipävalikoimaansa laajennettua vähän terveellisemmäksi.
Nopein PIKAruokakokemus koettiin Washington D.C:n oikeustalon vieressä olevassa Subissa. Sinne ryntäsi joku lakimiehenplanttu (tosi nuori kaveri, kai tekemässä jotain työharjoittelua?), tilasi kaksi pitkää subia. Malttoi sentään istua pöytään ja valehtelematta tunki sisäänsä ne subit alle kolmen minuutin. :shock: Me oltiin mussutettu omiamme ikkunapöydässä koko aika, nähtiin hänen tulonsa (juosten kadun poikki), tilauksensa ja ruokailunsa. Ja kun hän juosten ylitti kadun taas, oli meillä vielä jokunen muru jäljellä omistamme...
Mahtoi kaverin vatsaa pakottaa sen jälkeen?
Että joku jaksaa ylipäätänsä syödä kaksi pitkää subia ja vielä kolmessa minsassa! :shock: Se on jo saavutus.
Itse löysin Subwayn ihanuuden vasta kuukausi sitten Dortmundissa kyseiseen paikkaan uskaltauduttuani. Tykkään kyllä. Sortteja on monia ja aterian hinta on kohtuullinen. Kivasti nuo täyttää ja ainakin tuntuu että syö jotain terveellistä (tiedä siitä sitten oikeasti...).
Subin aterioissa on vaan perseestä ne perunalastut. Niistä ei ole oikein mihinkään, mutta aina ne tulee otettua koska kämänen keksikään ei kiinnosta.
Jossain keskustelun aiemmassa viestissä mainittiin sana Hese. Että tulikin heti ikävä Suomeen! Ei ole Hesen kerroksen voittanutta. Se majoneesi... Luulisi olevan markkinoita täällä Euroopassa, jossa majoneesiä tunnutaan hamppariaterioiden kylkiäisenä tarjota kaikkialla.
Hese Dortmundiin! 8)
Jossain keskustelun aiemmassa viestissä mainittiin sana Hese. Että tulikin heti ikävä Suomeen! Ei ole Hesen kerroksen voittanutta. Se majoneesi... Luulisi olevan markkinoita täällä Euroopassa, jossa majoneesiä tunnutaan hamppariaterioiden kylkiäisenä tarjota kaikkialla.
Hese Dortmundiin! 8)
Hese muuten yritti aikoinaan tunkeutua Saksan markkinoille.He avasivat joskus vuonna 1995/96 kaksi isoa hampurilaisravintolaa Hampuriin ja tarkoitus oli avata ympäri Saksaa Hesen ravintoloita,mutta konsepti ei toiminut Saksassa ja joutuivat luopumaan näistä 90-luvun lopussa.Tästä Hesen Saksan valloitusoperaatiosta on enää muistona ainoastaan Reeperbahnin loppupäässä sijaitseva grilli,Rathausmarktin grilli
lopetettiin viime vuonna kannattamattona.
Että joku jaksaa ylipäätänsä syödä kaksi pitkää subia ja vielä kolmessa minsassa! :shock: Se on jo saavutus.
Kolme minuuttia on jo aika mieletön saavutus.
Yhdestä isosta subistahan ei ison miehen iso nälkä lähde mihinkään. Eihän siitä tule kuin vihaiseksi. Nälkä vaan suorastaan yltyy yhdestä.
Puolitoista on aika optimi määrä. Kerran vedin kaks putkeen, mutta täytyy kyllä myöntää, että se oli vähän liikaa. Kauhea ähky tuli!
Hävettää sanoa, että tällainen 24-vuotias 70/190 mitoilla varustettu uros tulee täyteen jo yhdestä normaalista subista. Noh nälän tunne on erilainen jokaisella sekä ruokahalu. Ei siinä mitään.
Heti tätä ketjua jälleen katsottuani alkoi Subi himottamaan. Mahtaisiko johtua kellon ajasta ja mahassa vellovasta nälästä. Ja jääkaapille on niiiin pitkä matka... :D
Pieni OT tähän väliin, tuli vaan mieleen.. Tietääkö kukaan miksi KFC:tä ei ole mm Suomessa eikä Saksassa? Tai ainakaan itse en ole törmännyt. Esim. Tsekeissä niitä on yhtä tiheesti, tai tiheemminkin, kun mäkkäreitä. Samoin monissa muissa maissa. Miksi näin siis on, eikö moiselle kanalaitokselle vaan ole tilausta?
Ja sitten asiaan, kyllä subi tiellä pitää :) Harmi kun omille nurkille ei ole koskaan osunut, aina joutuu jonnekin suunnata. Hmph :x
Hei kyllä KFC:tä löytyy Saksasta. Ketju on aika laajakin, mutta usein ei näkyvillä paikoilla kaupunkien keskustoissa vaan syrjemmällä esim. drive-in-paikkoina. Laadusta en tiedä, kasvissyöjänä paikka ei kuulu mun suosikkeihin, mutta olen sen kyllä huomannut.
Würzburgiin avattiin joitakin kuukausia sitten KFC kaupungin keskeisimmälle paikalle. Ehkä poikkeus vahvistaa säännön...
- Ilkka
On noita KFC:itä vaikka mitenkä Saksassa, Düsseldorfissakin yksi (joka lienee tosin jollain kehätiellä). Suomessa ketjua ei tosiaankaan ole. Itse en pidä KFC:tä mitenkään erikoisena ja "ruoka" (tai se rasvainen moska) on melkeinpä etovaa. Annokset ovat kyllä hintaan nähden suuria. Kana ei juuri muistuta kanaa KFC:ssä... :roll:
paulatytto 07-11-06, 09:11 Pieni OT tähän väliin, tuli vaan mieleen.. Tietääkö kukaan miksi KFC:tä ei ole mm Suomessa eikä Saksassa?
Saksasta en tiedä (ja viestien perusteella siellä siis jokunen KFC on), mutta Suomesta olen kuullut sellasen urbaanin legendan, että koska KFC edellyttää että kananliha on äärimmäisen tuoretta (lue: just teurastettua), Suomessa KFC ei tule saamaan toimilupaa omalle teurastamolle. Suomessahan kaikki liha (paitsi riista) menee teurastamojen ja kaikenmaailman tarkastusten läpi. Ja koska KFC:n konseptiin kuuluu äärimmäisen tuore liha, ne ei tule Suomeen, koska liha jota täällä voi käyttää on vähintään viikko sitten teurastettua...
Paljonko tästä on totta ja paljonko tarua on arvoitus, mutta tälläisen syyn olen kuullut.
Olen kyllä ihmetellyt useasti, että miten KFC voi olla jossain kaupungin keskustassa, kun eihän siellä ole tilaa pitää sitä omaa kanalaa, josta teurastaa kotkotteja sikäli kuin on tarvis... :roll:
Heh, taitaa olla urbaanilegendaa tuo lihan tuoreushomma.. Kun niitä tosiaan näkee suurkaupunkien keskustoissa.. Nopeemmin tulee mieleen joku hygieniakysymys... :wink:
Ko puljun sapuskat on tosiaan melko yökköjä. Tää tuli vaan mieleen tämä juttu nyt reissun päällä kun täällä niitä on joka korttelissa.
Husky vanha Dusseliläinen ja kyselee KFC:stä. Onhan täälläkin ainakin yksi. Se löytyy IKEA:n vierestä laitakaupunnilta.
- Mika U -
Husky vanha Dusseliläinen ja kyselee KFC:stä. Onhan täälläkin ainakin yksi. Se löytyy IKEA:n vierestä laitakaupunnilta.
- Mika U -
Mitä sielt ex-naapurista oikeen huudellaan.. :-D Ei oo (onneks) ikuna tarttenu ikeassa kävästä, joten on jäänyt bongaamatta. Ja vaikka niitä 1 oliskin d'dorfissa niin määrä ei silti vastaa esim. Prahaa tahi honkkaria, laiteaan nolla, 2 tai 3 perään..
Steak and cheese on mun mielestä ihan sikahyvä setti! Sen vetäsee sillä oregano sämpylällä ni avot!
Subway on mielestäni loistava vastapaino jollekin WcDonaldsille. Jenkeissä on pilvinpimein erilaisia sandwich paikkoja. Subi on vain yksi niistä. Oma suosikki on kanssa Italian BMT johon mustapippurit ja oregaanot, slurps!
Taco Belliä kaipaan tänne Saksaan ja Suomeen. Voipi olla että jossain päin Eurooppaa niitä onkin?
Olen kyllä ihmetellyt useasti, että miten KFC voi olla jossain kaupungin keskustassa, kun eihän siellä ole tilaa pitää sitä omaa kanalaa, josta teurastaa kotkotteja sikäli kuin on tarvis... :roll:
Asiasta mitään tietämättä, eikö niitä kanankoipia voi tuoda kaupungin ulkopuolelta vaikka rekalla jostain teurastamosta?
Tuodaanhan Norjastakin pullalohia vaikka kuinka moneen maahan.
Koskaan en ole käynyt KFC:ssä, eikä houkuta edes kokeilla; mutta bongasinpa tänään ohikulkiessa Frankfurtin Hauptwachella (eka maanalainen kerros) moisen.
Nyt joulumarkkinoiden aikaan saa hauskoja pikaruokia, kuten langos (unkarilainen uppopaistettu leiväntapainen, jonka päälle pläntätään oman valinnan mukaan melkein mitä tahansa). :)
paulatytto 11-12-06, 13:07 Olen kyllä ihmetellyt useasti, että miten KFC voi olla jossain kaupungin keskustassa, kun eihän siellä ole tilaa pitää sitä omaa kanalaa, josta teurastaa kotkotteja sikäli kuin on tarvis... :roll:
Asiasta mitään tietämättä, eikö niitä kanankoipia voi tuoda kaupungin ulkopuolelta vaikka rekalla jostain teurastamosta?
Tuodaanhan Norjastakin pullalohia vaikka kuinka moneen maahan.
KFC:n alkuperäinen idea on, että käytetty liha on vastateurastettu.
Jos joku kulkee rekalla jostain, on tuskin vastateurastettu.
Mainitsin, että KFC edellyttää kananlihan olevan äärimmäisen tuoretta (lue: just teurastettua), ja ko. syystä se ei voi tulla Suomeen, koska lupaa omalle teurastamolle ei heruis.
Mut siis tää ihan vaan urbaanina legendana tms. Totuutta en tiedä.
Mainitsin, että KFC edellyttää kananlihan olevan äärimmäisen tuoretta (lue: just teurastettua), ja ko. syystä se ei voi tulla Suomeen, koska lupaa omalle teurastamolle ei heruis.
Mut siis tää ihan vaan urbaanina legendana tms. Totuutta en tiedä.
Reeberbahnilla on muistaakseni KFC ja siellä tuskin on kanaloita lähimailla. Joka toimiikin aasinsiltana varsinaiseen kommenttiin. Miksi KFC ei saa omaa teurastomoa Suomeen? Käsittääkseni kilpailu on vapaata ja luvat heltiää, kun tarpeeksi investoi tiloihin ja ihmisiin. Eli tilanne korjaantuu setelinipulla. Maaseutu on vääräällään kaiken sortin tilateurastoma ja makkaratehdasta, ja ihmettelisin suuresti jos jokin monikansallinen yritys ei saa pientä teurastomoa pystyy. Eri asia on, onko tämä ollenkaan kannattavaa liiketaloudellisesti.
Tuntuu tuo "vastateurastettu ja tuore" kananliha mainoslauseelta. Tuskin sillä ainakaan kirjaimellista todenperäisyyttä sen ihmeemmin on.
Tuntuu tuo "vastateurastettu ja tuore" kananliha mainoslauseelta.
Tuosta saa loistavan mainoskampanjan!
"Vielä 2 minuuttia sitten kanankoipesi kaakatti tyytyväisenä tuolla pihalla!" ja
myyjät ovat verisissä essuissaan varsin tervetuloa huokuva näky, höyheniä voisi ripotella vähän ympäriinsä aidon vastateurastetun tunnelman luomiseksi, lapsetkin tykkäisivät!
Kiitos ja anteeksi.
Tuoreushan on todella tärkeä ja korostettu ominaisuus tuotteessa. Hedelmissä sun muissa se on luonnollista, mutta jos asian muotoilee Ekin tapaan lihan kohdalla, kuulostaa se tietysti hieman karmealta. :lol:
Topiciin liittyen, Subwayhän mainostaa sloganissaan "Eat fresh".
Taitaa tuo kananlihan kypsyys olla vielä vähän tuon tuoreuden edellä, vaikka eihän sen jalan sentään tarvitse itsekseen lähteä juoksemaan. Mainoslauseitahan nyt voi rakennella niin paljon kun kielioppi antaa myöten.
Tuntematonta mukaillen: Salmonella on perhanan vaarallinen tauti...
Tässä ketjussa sivuttiin KFC:täkin jossain vaiheessa. Tässä kiva videon pätkä siihen liittyen:
http://www.liveleak.com/view?i=d4b_1172250498
- Mika U -
Jee, pääsen nyt itsekin osallistumaan tähän keskusteluun, vihdoin testattu Jyväskylän ja Gießenin Subit! Tähän voisi jäädä koukkuun.. :tongue3: Se valintaprosessi on kyllä mulle vielä hieman hämmentävä, niin paljon PÄÄTÖKSIÄ.. :shock: Ja se syömispuoli taitaa olla taitolaji.. vai onko mulla tavallista pienempi suu..? :? :help: jos se vaatii vaan hieman harjoitusta.. :-k :roll:
No onhan se syöminen kauheeta pupellusta (mullakin on pieni suu, niin ainaski hammaslääkäri väitti) mutta hyvää on :)
Se valintaprosessi on kyllä mulle vielä hieman hämmentävä, niin paljon PÄÄTÖKSIÄ.. :shock:
Tämä on niin totta, joka kerta menee hämmenyksiin, vaikka kuinka olisi etukäteen mielessään hahmotellut, mitä kaikkea sämpylän väliin tuleekaan. On se sitten kyllä hyvää.
Se valintaprosessi on kyllä mulle vielä hieman hämmentävä, niin paljon PÄÄTÖKSIÄ.. :shock:
Tämä on niin totta, joka kerta menee hämmenyksiin, vaikka kuinka olisi etukäteen mielessään hahmotellut, mitä kaikkea sämpylän väliin tuleekaan. On se sitten kyllä hyvää.
Vähän kuin kahvin tilaaminen Starbucksissa :lol: Siitäkin saa melko hienon shown aikaiseksi...
:-D Huh, en ole sittenkään ainoa!! Mutta siis se suunnitteluvaihe on muutenkin noissa syömisjutuissa puoli nautintoa (ainakin meidän perheessä) Joka kerta kun tuun kotona käymään, on ensimmäinen kysymys: Missä käydään syömässä paluumatkalla lentokentältä? (Ja seuraava: MITÄ syödään?)
Nannyogg: Niin tosiaan, mulla taitaa todella olla kans pieni suu, kun kerran piti ihan hampaita hioa, kun ne ei meinannu enää mahtua kaikki suuhun, vaan lähti kääntyileen vaikka mihin suuntiin.. :toothy3: Hei, seuraavan kerran kun nähdään, täytyy tarkastaa yhdessä joku Frankfurtin Subi..
..ja Arttu, sinne Starbucksiin en ole vielä uskaltautunut (missäköhän niitä edes on??) näin siitä kerran jutun telkusta.. taitaa vaatia hieman pidempää valmistautumista.. :shock:
Mä olen pari kertaa käynyt Starbucksissa ja viimeksi kysyivät mun nimeä.. Mä siihen hämmentyneenä, että "xxx" ja siirryin odottamaan kaffettani. Sitten yht'äkkiä kajahtaa "xxx:n kahvi on valmis". Uh. Kaikkea sitä.. :).
Mutta toisaalta tuo on ihan kätsy systeemi. Mä kun tuppaan unohtamaan mitä olen tilannut, mutta nimeni yleensä muistan :lol:.
Mutta toisaalta tuo on ihan kätsy systeemi.
Kätsy niin kauan kuin nimesi on kansainvälinen... :wink:
nimim. Nimeni on Outi, ei Audi. :coffee2: :-)
Jees. Starbucksin jonossa pitää aina valmiiksi miettiä joku helppo nimi niille. Muuten menee ihan kikkailuksi meikäläisen etunimellä.
- Perttu
Subwaysta saa kyllä hyviä patonkeja, kun ottaa huomioon että ne ovat tuoreita, raikkaita ja terveellisiä (riippuen tietenkin siitä millaisen patongin lisukkeineen valitsee) kun vertaa näihin muihin rasvaisiin pikaruokaloihin.
Itse olin vain Berliinin Alexanderplatzin Subwayssa hiukan pettynyt siitä, ettei patonkivalikoimassa ollut kuin kahta kolmea sorttia ja niistäkin puuttui se tärkein eli kokojyväpatonki. Minä kun en mistään pullaleivistä perusta. Onko tilanne sama kaikissa Subwayssa vai riippuuko leipävalikoima paikasta?
Kai se leipävalikoima on sitten aina paikasta kiinni, kun on joissain subeissa ollut 4-5 eri lajia.
Parmesan-oregano -leipä on ollut viime aikoina aina valinta, jos on ollut tarjolla.
|