View Full Version : Autovakuutuksesta ja liikennevakuutuksesta

maab
10-08-06, 13:36
Olen nyt sitten tuomassa sitä rakasta autoani :shock: Suomeen. Ja kun haluan vakuuttaa auton Suomessa, vakuutusyhtiö kysyy seuraavaa: "Onko sinulla ollut liikennevakuutusta Saksassa, josta saisi bonukset Suomeen?". No ei hajuakaan.. Siis auto on vollkasko vakuutettu ja that's it. Onko Saksassa liikennevakuutusta erikseen, josta voisi todistuksen saada Suomeen ja mikä tämän nimi on?: :roll: Oletan siis että vollkasko määritellään autovakuutukseksi.

ma

toukopouko
10-08-06, 14:03
Eikös se mene täällä samalla tavalla kuin Suomessa, eli on pakollinen liikennevakuutus, ja sitten siihen päälle nuo kaskot ja muut, jos haluaa rahat pois jos itse mokaa.

Ainakin kun itse vakuutin autoni täällä, niin pyysin todistuksen Suomessa olevista boonuksista, jotta sain täällä halvemmat vakuutukset. Lisäksi mailinvaihdossa mm:

"<Suomalainen vakuutusyhtiö> on kirjoitettu nyt huhtikuussa 2006 ns. avoin vahvistus bonuksista. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että olemme vahvistaneet autossa XXX-123 olevan vahinko/bonushistorian ulkomaista yhtiötä varten. Itse bonusta +XY% ei kuitenkaan tässä tilanteessa ole siirretty vaan se on edelleen käytössä auton XXX-123 liikennevakuutuksessa. Ennen lähtöä Saksasta kannattaa pyytää Saksalaisyhtiöltä vastaava vahingottomuustodistus Saksassa vakuutetusta ajasta."

Kun em. todistusta suomalaisesta vakuutusyhtiöstä kyselin, niin he tiesivät heti mitä tarkoitan, vaikka en oikein terminologiaa tiennytkään. Olettaisin, että näin voisi olla Saksankin päässä (?).