View Full Version : Mistähän kunnon siirappia?

Donja
29-11-04, 20:53
Kohta alkaa meillä piparkakkujen leipominen ja sitä kunnon siirappia kaivattaisiin. Vähäsen Suomesta tuotua on vielä jäljellä, mutta ei tarpeeksi. Oletteko löytäneet Saksasta muuta siirappia kuin vaahteraa? Mistä kaupasta ja kaupungista? :D

Caneel
29-11-04, 21:25
Frankfurtin myyjäisissä oli tarjolla suomalaista siirappia... Reformhausista löytyy jonkunlaista siirappia ainakin ja hätätilassa voi käyttää hunajaa.

Donja
29-11-04, 21:29
Kiitos Caneel! Myyjäisiin en tänä vuonna ehtinyt, mutta kurkimpa ensin Reformhauseihin :D

Rosa
29-11-04, 22:34
Olen käyttänyt Zuckerrübensiirappia, mitä se nyt sitten suomeksi olisikaan. Ostin ihan Marktkaufista, se taisi tosin olla jossain luomuhyllyssä, eli varmaan tätäkin saisi myös Reformhausista.

outi
30-11-04, 13:54
Juu, mä oon kanssa sitä Zuckerrübensiirappia käyttäny, se on vähän tummempaa kun suomalaiset versiot, mutta ihan samaa sotkua sillä saa aikaseks!

Oon ite löytäny sitä ihan joka kaupasta, joissain kaupoissa se on leivontahyllyssä, jossain sokereitten kanssa, ja joskus se löytyy hillojen vierestä. Kirkkaan keltanen pahvipurkki, sellanen jugurttipurkin näkönen (puol kiloo). Ja maksaa vajaan euron kipale!

Caneel
30-11-04, 21:03
Sitä siirappia on varmaan montaa plaatua, minä joskus sitä tummaa tavallista kokeilin ja musta se oli kitkerää. Reformhausista löytyy varmaan vaaleampaakin siirappia.

Favolina
01-12-04, 13:36
Mäkin kokeilin viime vuonna tuota tummaa siirappia, mutta pipareista tuli mun mielestä oudon makuisia. Saksalaiset ystävät kyllä söi niitä ihan hulluna. Toin tässä syksyllä Suomesta siirappia ja fariinisokeria leipomuksia varten.
Ootteko muuten fariinisokeria jostain löytäneet? Mä en ole missään vielä nähnyt, siksi sekin kulkeutuu kaappiin Suomesta.

mammu
01-12-04, 16:12
Toi fariinisokerihan on ihan selvää Braune Zuckeria, jota myöskin tunnetusti Caipirinhaan käytetään. Oon myöskin Brauner Rohrzuckeria käyttänyt siis simaan yms. ja tietysti tuohon Caipirinhaan :wink:

Rosa
01-12-04, 18:59
Toi fariinisokerihan on ihan selvää Braune Zuckeria, jota myöskin tunnetusti Caipirinhaan käytetään. Oon myöskin Brauner Rohrzuckeria käyttänyt siis simaan yms. ja tietysti tuohon Caipirinhaan :wink:

Ei kai se ihan samaa ole? Fariini on jotenkin "tahmeampaa", eri tuntuista sormiinkin. Mutta ruskeaa sokeria mäkin olen korvikkeena käyttänyt ja ihan hyvin se toimii :D .

Ulla
20-12-04, 10:48
Viime vuonna pistin lanttulaatikkoon Ahornsiruppia, kun en muutakaan löytäny. Ihan hyvää kyllä tuli. Viime viikolla silmiin osui Minimalissa Zuckerrübensirup, joten ostin sit sitä pipareita varten. Suapi nähä minkä makuisia pipareista tulee...

Caneel
20-12-04, 22:04
Neutraalimman makuista kuin vaahterasiirappi on muuten Agavendicksaft, sitä saa Reformhausista.

Finnmarie
22-01-05, 13:51
Löytyy ainakin pohjoisesta täältä Hamburger Kuchensirup (sieltä Grafschafter Goldsaftien vierestä tavallisesta Sparista) firmalta Hellmi - tuli hyvät piparit (ja meni jo aikoja sitten)