View Full Version : Puoliskon kansalaisuus?

Donja
29-11-04, 22:42
Uutena foorumilaisena utelen kovasti :-D
Minkäs maalaista puoliskoa teiltä löytyy, vai oletteko sinkkuja? Minun aviomieheni on Tunisiassa syntynyt Saksan kansalainen :D

Sanna
29-11-04, 22:52
Ihan tavallinen paljasjalkainen müncheniläinen, tosin Preißn-sukujuuria omaava, miespuolinen otus tuolla meidän olohuoneessa odottaa vuoroaan päästä koneelle :D

marsu
30-11-04, 11:05
suomalainen

mippe
30-11-04, 11:14
Suomalainen

Meritseth
30-11-04, 11:14
:D
Täällä hetkellä naimisissa oleva Sinkku
Ex on Saksalainen ;)

Favolina
30-11-04, 11:41
Saksalainen on, vaikka välillä mietinkin, että se on monissa asioissa enemmän suomalainen kuin minä. Suomesta sen itse asiassa löysinkin...

Rosa
30-11-04, 11:56
Saksalainen. Mutta isänsä on kotoisin Itävallasta. Ei olla kyllä naimisissa, mutta kihlat ostettiin juuri tuossa syksyllä. Suomesta tääkin alun perin löytyi :D .

Mariia
30-11-04, 13:21
Paljasjalkainen Frankfurtilainen, joka ei muualla oo asunu..
Tosin on ihastunut suomeen - varsinkin talveen...mitä kylmempi ja enemmän lunta, sen parempi!

Johann@
01-12-04, 00:08
Ihan suomalainen vaan.. :smt114

mippe
01-12-04, 10:35

:shock:

Miten niin "vaan"??
Suomalaiset Miehet on maailman parasta luonnonvaraa! :D

Satu
01-12-04, 17:40
Saksalainen (perus-Hesseniläinen) :D

abe
01-12-04, 20:00
Sakemiina, alunperin kotoisin Bergisches landin alueelta.

abe

samlund
01-12-04, 20:40
Suomineitohan se on

Johann@
02-12-04, 00:23

:shock:

Miten niin "vaan"??
Suomalaiset Miehet on maailman parasta luonnonvaraa! :D

Olet ihan oikeassa! Sanamuoto vain jotenkin kääntyi noin kun suurimmalla osalla puolisot tuntuvat olevan jotain eksoottista tunisialais-itävaltalais-saksalaista sukujuurta.. Itse kuitenkin suosin suomalaista tässä asiassa! :wink:

Finnmarie
03-12-04, 20:42
Matkaan tarttui Atlantin tuolta puolen vähemmän eksoottinen harzilainen, aikaisemmat kokeilut jäivät varjoon :lol:

Ahti
03-12-04, 20:47
Iloinen ja onnellinen sinkku! :-D
Ex fiance oli meinaan tulisen temperamenttinen italialainen... puuh! :smt118

saara
04-12-04, 17:37
Kansainvälistä alkuperää olevien "harjoituskappaleiden" jälkeen päädyin intensiivisen harkinnan ja testi-jakson jälkeen frankfurtilaiseen pohjoissaksalaisilla juurilla. Enkä parempaa ois voinut löytää!

amraam10
04-12-04, 21:19
Mä olen päätynyt tässä asiassa slovakialaiseen ratkaisuun. Saksattarestakin on kokemusta matkan varrelta.

Favolina
06-12-04, 11:04

Finalmente ho capito! Mä olenkin täällä ihmetellyt, kun sun ruokailujutut sun muut kuulostaa tosi italialaisilta, eikä se ole kauheen tavallista suomalaiselle, eikä itse asiassa perussaksalaisellekaan...

Ahti
06-12-04, 11:11

Finalmente ho capito! Mä olenkin täällä ihmetellyt, kun sun ruokailujutut sun muut kuulostaa tosi italialaisilta, eikä se ole kauheen tavallista suomalaiselle, eikä itse asiassa perussaksalaisellekaan...

Heh, nojuu näin on. Tuli tosiaan opiskeltua/opittua ruoanlaittoa enemmänkin Napolissa, Salernossa ja Amalfin rannikolla, eli sieltähän ne vaikutteet tuli. :lol:

Favolina
06-12-04, 11:19
Ei paha ollenkaan... Siellähän ne parhaiten osaavat ruokaa laittaa, eli ei ollenkaan hassumpi paikka opetella. Itsekin olen saanut Roomasta, Kalabriasta ja Sisiliasta aikamoisen paljon vaikutteita. Viva la cucina italiana!

Ahti
06-12-04, 11:22
Ei paha ollenkaan... Siellähän ne parhaiten osaavat ruokaa laittaa, eli ei ollenkaan hassumpi paikka opetella. Itsekin olen saanut Roomasta, Kalabriasta ja Sisiliasta aikamoisen paljon vaikutteita. Viva la cucina italiana!

Nojuu, ruoka sielläpäin on fantastista! Salerno, Mozzarellan tyyssija! No eipä kuulosta huonolta sinunkaan kokemukset. Sluprs! :smt016

Tabe
11-01-05, 19:02
Minun vaimoni voitaneen laskea kaiketi saksalaiseksi, sillä hän on Venäjän saksalaisia paluumuuttajia. Hän on asunut täällä 8 vuotta ja tapasin hänet vuonna 2000 kun tulin tänne töihin. Kotona meillä ei puhuta saksaa, eikä suomea, vaan venäjää. :smt103

TaBe

DaPuppe
13-01-05, 12:35
Kauniimpi osapuoli on suomalainen. Ihan hyvä niin. Nytkin tulee välillä ymmärrysvirheitä ihan riittävästi, joten kuinkahan paljon niitä tulis jos muun kansalaisuuden omaava henkilö vieressä?

michi
13-01-05, 13:34
Mun tyttöystävä lukeutuu juuri tähän "temperamenttinen Italilainen" kategoriaan. Helsingistä tosin hänet bongasin, vai hänkö bongasi minut? Rento Italialainen tyyli sopii minulle. Kansainväliset keittiöreseptit on jo opittu muualta, eli meillä harvemmin esim. pastaa ja lasagnea kotona :-) Hyväähän siitäkin tulee, silloin kuin sitä satutaan kokkailemaan.

Ex- tyttis oli kylläkin saksalainen, sitä tarinaa kesti melkein parisen vuotta. Ei sopinut loppujen lopuksi mun luonnolle. Oli meinaan mieletön määrä "sääntöjä ja rajoitteita" joiden mukaan mun olis pitänyt elää..

Anyway. Töissä siis puhun saksaa, kotona jo kolmisen vuotta englantia ja (kaato)kännissä ainakin suomea. Italian opnnot alkaa 2vk päästä :-D
Eiköhän näillä saada hyvä sekameteli aikaiseksi.

MiikaP
13-01-05, 13:51
Parempi puolisko italialainen, tosin viettänyt enemmän aikaa ulkomailla kuin Italiassa....
Tytär on siis suomalais-italialainen.

Lumi
13-01-05, 14:35
Minun mies on saksalainen, mutta totaali skandinaavia-fani hän on ollut aina.Oli käynyt Suomessakin useampaan kertaan,kunnes sitten tavattiin.Vaeltajamiehiä,hänen kauttaan minäkin olen oppinut raahaamaan rinkkaa lapissa.Kirjoista hän opetteli kielen,ymmärtää nyt hyvin lasten kanssa käydyt keskustelut ja osaa pakon vaatiessa jopa puhua. :wink: siis Suomea!

Kylie
14-01-05, 08:16
Kuten myös lapsillamme, minulla ei ainakaan toistaiseksi :(

abe
14-01-05, 09:44
No eihän sitä kahden EU-maan kansalaisuudella niin merkitystä ole. Toinen juttu olisi, jos olisi myös jonkun ei-EU-maan passi.

abe

rmg
18-01-05, 15:25
Saksalainen, baijerista tarkemmin, suuri skandinaavia-fani ja aika epätyypillinen saksalaiseksi :D

Taina
18-01-05, 18:35
Koillismaalainen, onko se kansalaisuus? :wink:

Harri
19-01-05, 15:00
Koillismaalainen, onko se kansalaisuus? :wink:
Koilisessa on Berliini ja .........Puola? :lol:

Hyeena
30-01-05, 18:17
Olen naimisissa kiinattaren kanssa. Kotikielena on ranskalla hoystetty englanti. Kiinaksi osaan haistattaa, kuten vaimo suomeksi.