View Full Version : halvat puhelut suomesta saksannumeroon!
kaikille tiedoksi,jotka eivät viel tätä sivuu oo löytäny .. kaverit voi soitella 99588 etuliitteellä teille suomenliittymästä vain 0,09senttiä/min.
kannattaa katsastaa :-D
http://www.globetel.fi/ulkomaanhinnasto.shtml
Tuota käytän itse Suomessa ollessani (siis Saksan puheluihin). Siihenhän tulee sitten päälle se mpm/pvm (tai mitä ne lyhenteet nyt sitten onkaan).
Tuota käytän itse Suomessa ollessani (siis Saksan puheluihin). Siihenhän tulee sitten päälle se mpm/pvm (tai mitä ne lyhenteet nyt sitten onkaan).
onko tietoa minkä hintasia ne sitten on?kun tuolla sivuilla ei lue, tai tarkistanpa viel uusiks..
Niin siis siihen tulee vielä päälle se mitä oma operattori DNA, Sonera, Elisa yms. velottaa ulkomaanpuhelumaksuna. DNA:lla muistaakseni jotain 9c/min. Tämä tietty kännykästä soitettaessa, lankapuhelimesta en tiedä.
kaikille tiedoksi,jotka eivät viel tätä sivuu oo löytäny .. kaverit voi soitella 99588 etuliitteellä teille suomenliittymästä vain 0,09senttiä/min.
Halvin operaattori lie Globetel juu, kun Saksaan suomalaisesta puhelimesta halajaa soittaa, mutta kannattaa myös huomata sivun alussa oleva huomautus myös:
"Puheluista niiden maiden matkapuhelimiin, joiden kohdalla ei ole erillistä mainintaa matkapuhelinhinnasta, veloitetaan kansainvälinen matkapuhelinlisä 0,21 €/min (sis. 22 % alv)."
Kännyyn soittaessa lysti ei siis ole halpaa, oli operaattori mikä hyvänsä.
- Ilkka
juu noin mäkin sen ymmärsin kuin edellinen, mutta yks kaveri väittää että nuo hinnat kaikki on matkapuhelimiin?
Tuosta numerosta mäkin olen soitellut suomesta saksaan. Kännykkään soitettaessa tulee tosiaan se oman operaattorin matkapuhelinlisä tai mikä lie päälle, että lysti tuleekin vähän kalliimmaksi. Senpä takia kannattaakin aina soittaa lankapuhelinnumeroon, jos vain mahdollista. Siinä ei kai tule mitään lisää päälle...
Niin onko se hinta 0,09 senttiä siis jos soittaa suomalaisesta kännykkäliittymästä?
Niin onko se hinta 0,09 senttiä siis jos soittaa suomalaisesta kännykkäliittymästä?
Riippuu tietysti kännykkäliittymästä. Itse käytän Suomessa Tele Finlandia, ja jotain tuollaista 9 ¢/min suuruusluokkaa se muistaakseni on. Globetelin lasku tulee sitten ihan erikseen.
Itse käytän Suomessa Tele Finlandia, ja jotain tuollaista 9 ¢/min suuruusluokkaa se muistaakseni on. Globetelin lasku tulee sitten ihan erikseen.
Hmm, outoa. TeleFinland on minullakin enkä minä ole mitään laskuja Globetelilta ole saanut, osoitteellisia mainoksia sen sijaan kylläkin. Muistaakseni mainostavat nettisivuillakin, että laskutus hoituu normaalisti puhelinlaskulla.
[quote=bhajee]
Hmm, outoa. TeleFinland on minullakin enkä minä ole mitään laskuja Globetelilta ole saanut, osoitteellisia mainoksia sen sijaan kylläkin. Muistaakseni mainostavat nettisivuillakin, että laskutus hoituu normaalisti puhelinlaskulla.
No kyllä mulle ainakin tulee erillinen lasku Globetelilitä.. TF:n laskussa näkyy se mpm-osuus, Globetelin laskussa se ulkomaan osuus.
Globetelin sivuilta ei kovin tarkkaa tietoa laskutustavasta löydy... ulkomaan puolella sanotaan "Laskutamme edulliset 99588-ulkomaanpuhelut kuukausittain käytetyn puheajan mukaan ilman muita lisäkuluja." ja kotimaan puolella "Soitetuista puheluista saat oman laskun kuukausittain sekuntipohjalta liittymäkohtaisesti eriteltynä, jolloin puhelinkulujen seuranta on helppoa".
Kun käytin sitä eka kerran (muistaakseni pari vuotta sitten) niin soittivat automaattisesti takaisin ja kysyivät laskutusosoitetta.
juu elikkäs niinse kai menee että saksaan 0,09e/min + toi matkapuhelinlisä 0,21e/min.. onhan se aika halpaa!! ..
niin ja:
99588-ulkomaanpuheluiden hinnasto 1.6.2006 alkaen. Hinnat ovat voimassa rajoituksetta 24 tuntia vuorokaudessa sisältäen alv 22 % (hinnat+pvm/mpm
kannattaa katsastaa :-D
http://www.globetel.fi/ulkomaanhinnasto.shtml
Ja Saksasta Suomeen 2,2 senttiä/minuutti,eli on tuo 9 senttiäkin aika
törkeä hinta.
http://www.01035telecom.de/index2.php
törkeä hinta.
Niin on.. Saksassahan on EU:n halvimmat lankapuhelut (mutta kännykkäpuhelut kalliimmasta päästä).
Itselläni on Arcorin flat rate (Saksa + muut euromaat + Sveitsi), ei tarvitse säästellä sanoja :-D
[/quote]
törkeä hinta.
http://www.01035telecom.de/index2.php[/quote]
oonko nyt oikeessa: fest 2,2 ja mobil 9,1 mut mitä tuo cpm tarkoittaa?eli siis voinko soittaa saksankännykkänro:sta suomen kännykkään hintaan 9,1cpm? ja eteen siis 01035 ja sit joku numero..esim. 01035 358 407711625 ??
cpm = cents per minute / Cent pro Minute (valistunut arvio)
Esimerkkinumerosi tapauksessa tulee näppäillä seuraavasti:
01035 00 358 407711625
Paitsi että ns. alternatiivisten operaattoreiden käyttö (Saksasta Suomeen päin) ei oikein onnistu kännykästä (kovin helposti).
|