View Full Version : Kännykällä soittaminen Suomeen

ikudjoi
26-10-06, 15:49
Hei,

otsikkona on aika kuolleena syntynyt ajatus, mutta kysynpä silti: Tiedättekö, mitä maksaa suomalaisella liittymällä (TeleFinland) suomalaiseen kännyyn/lankanumeroon soittaminen halvimmillaan? Operaattorin sivuilta kun löytyy vain tällainen epämääräinen teksti:
Puhelut ulkomailla
Soittaminen ja palveluiden käyttäminen ulkomaisessa matkapuhelinverkossa veloitetaan
ko. verkon operaattorin hinnoilla. Laskuun lisätään 5 %:n laskutuslisä ja alv 22 %.
Omalla saksalaisella numerolla (02 Loop Alltime - ei sekään optimaalinen valinta) Suomeen soittaminen maksaa 1,99€/min, joten ajattelin vain, josko suomalaisella pääsisi halvemmalla - siis jos nyt ylipäänsä tarvitsee soittaa. Mitä tariffia kunkin operaattorin kohdalla noudatetaan, eli siis mikä hinta heidän listastaan pitää valita? Voiko jollakin numeroetuliitteellä säästää muutaman sentin lisää? Mikä operaattori on halvin?

Jep, Skype & kumpp. on olemassa, mutta jospa edellytykset ovat huonot tai olemattomat?

Kiitollisina neuvoistanne
- Ilkka

Arttu
26-10-06, 15:52
Soneran liittymällä saksasta suomeen kännykkään 84 senttiä minuutti. 8)

sasu
26-10-06, 16:07
Kokeile täältä: http://www.heise.de/mobil/tarife/ Itse sain edullisimmaksi tariffiksi 50 senttiä/minuutti, riippuu kuitenkin soittoajankohdasta. Kiinteällä liittymällä halvimmat hinnat Suomeen n. 9 senttiä/minuutti ja VoIP-liittymällä n. 4 senttiä/minuutti. Jos siis paljon soittaa kannattaa laskea, mikä tulee loppupeleissä kannattavimmaksi.

Klazu
26-10-06, 17:12
Itse olen todennut Saunalahden liittymän käytön täällä Saksassa sen verran halvaksi, etten ole vaivautunut hankkimaan paikallista liittymää. Maan ulkopuolelle ei tule juuri soitettua (hoidetaan yhteys netin kautta), mutta Saksan sisällä tulee tyttöystävän kanssa soitettua päivittäin. Eipä tuo paljon ole laskussa tuntunut ja siksi ei ole jaksanut tehdä muutoksia.

Ainoa asia suomalaisen liittymän käyttämisessä on, että puhelinmyyjät prkl soittelevat aina välillä jorinoitaan ja siitä sitten rapsahtaa ihan turhasta maksua.

Mutta noissa hinnoissa on hirveesti eroja eri liittymien ja tilanteiden välillä.