View Full Version : Siniset passinkannet

Rosa
07-12-04, 15:56
Passi meni umpeen ja ensi viikolla pitää hakea uusi seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi.

Tää on ehkä vähän sentimentaalista haikailua :( , mutta en ollenkaan tykkää, kun tuo uusi passi tulee nyt tietenkin olemaan punakantinen. Haluan sinisen! Olen nähnyt sellaisia sinisiä suojuskoteloita, mistäköhän niitä saa? Siis sellaisia, joiden kansi on vanhan Suomen passin näköinen! Onko kellään tietoa?

Tuukka
07-12-04, 17:21
Kävin Stadissa kaartin poliisilaitoksella hakemassa uuden HST-kortin viime joululomalla ja tarvitsin itsestäni edustavan kuvan. Lähin valokuvausstudio oli parinkymmenen metrin päässä siitä pohjoiseen, ja sieltä ostin samalla nuo mainitsemasi kuoret.

Harri
07-12-04, 17:28
Saksan ja suomen välisillä autolautoilla olen nähnyt sinisiä kansia myynnissä.

Rosa
14-12-04, 23:45
Kiitos vinkeistä :D . Nyt on uusi passi laukussa. Laivalle ei oo tiedossa asiaa lähiaikoina, mutta katselen huomenna valokuvausliikkeitä josko kannet löytyisi :D .

outi
15-12-04, 11:08
Mä ostin ne siniset kannet viime kesänä suoraan pollariasemalta mistä passini hain, ja ne oli jopa tarjouksessa :D

jussi
01-01-05, 20:50
Mä ostin ne siniset kannet viime kesänä suoraan pollariasemalta mistä passini hain, ja ne oli jopa tarjouksessa :D

Jä mä ostin sinikantisen passin heinäkuussa 1996 Suomesta, joten käyttöaikaa on vielä jäljellä...

Hyeena
16-01-05, 10:15
Oikein sykahdyttaa tuo kiintymys sinikantiseen passiin. Tuosta ryssanpassin nakoisesta irvikuvasta ei puutu kuin tyokalut kannesta...

Minunkin sinikantiseni vanhenee vuodenvaihteessa, mutta ei hataa, silla sain siniset nahkakuoret lahjaksi jo vuosia sitten...

Muistelen nahneeni sinisia passinkuoria myytavan helsinki-vantaan lentoasemalla. Jokatapauksessa niita on nakynyt useammassakin laukkuja ja lompakoita kauppaavassa putiikissa.

jussi
17-01-05, 23:19
Sinänsä tässä ei ole mitään outoa, näitä patrioottipasseja lienee useimmilla EU-valtioilla. Saksalaiset kollegat on ihastuneita omiin vihreisiinsä.

Silti passia tulee harvemmin käytettyä, olen nyt muutaman vuoden matkustanut sähköisellä henkilökortilla ympäri Eurooppaa. Etuna on pieni koko - mahtuu lompakkoon eikä siis jää kotiin, kuten entisen äijän passi. Sillä kertaa olin onneksi lähdössä helsingistä ja riittävän ajoissa lentokentällä saadakseni pikapassin lentoaseman alakerrasta ennen koneen lähtöä.

//jussi