View Full Version : Veroilmoitus?

jussi
01-01-05, 19:45
Olen tässä odotellut, että ilmoituskaavakkeet putoaisivat postista. Ei ole näkynyt. Milloinkas Saksan veroilmoitus tulisi jättää?
//jussi

mippe
01-01-05, 20:41
Täälläpäin ainakin syyskuussa alkavat muistuttelemaan jos ei ole siihen mennessä vielä tehnyt.

bhajee
01-01-05, 23:00
Jos olet tyytväinen verotukseesi, eikä ole sivutuloja jne. eikä esim. asunto-omaisuutta, niin ei tarvii välttämättä ollenkaan (ellei verokarhu vaadi).

Pykälät tosin muuttuu päivittäin. Jios se pitää jättää, niin se pitäisi jättää toukokuun loppuun mennessä (jos teet verolimoituksen iste) tai syyskuun loppuun mennessä (jos sen tekee Steuerberater). Koska Finanzamt ei tiedä, kuka se ntekee, niin yleensä ensimmäiset karhut tulee lokakuussa.

Sakkoverot alkaa pyörimään vasta n. kolmannen karhun jälkeen.

Alles, wie immer, ohne Gewähr (und auch ohne Gewehr).

Kylie
08-01-05, 21:39
Eivät tule kotiin kuten Suomessa. Mulle on vuosi sitten sanottu, että veroilmoitus on pakko tehdä, oli kiinteistöjä tms. tai ei. Joskus 8 vuotta sitten sai jättää tekemättä, jos oli verotukseensa tyytyväinen.

kapsu
14-01-05, 09:28
Ne lomakkeet muuten löytyy netistäkin, ainakin tuolta: http://fhh.hamburg.de/stadt/Aktuell/behoerden/finanzbehoerde/steuerangelegenheiten/formulare/start.html

Että ei tarvitse Finanzamtista lähteä hakemaan.

Minä tein rohkeana likkana syksyllä 2002 ja 2003 Steuererklärungen itse (ja oli vielä tuloja als Selbständige & als Angestellte). Eipä mennyt kahtakaan viikkoa, kun tuli palautuslappu. Joskus se byrokratia toimii nopeammin kuin uskoisi.[/url]

bhajee
14-01-05, 11:31
Eivät tule kotiin kuten Suomessa. Mulle on vuosi sitten sanottu, että veroilmoitus on pakko tehdä, oli kiinteistöjä tms. tai ei. Joskus 8 vuotta sitten sai jättää tekemättä, jos oli verotukseensa tyytyväinen.

Lakkasivat lähettämästä niitä kotiin silloin, kun otettiin nänä sähköiset verolimoitukset käyttöön. Kyllä ainakin minulle tuli kotiin vielä muutama vuosi sitten.

Ja siitä ilmoituksen teon pakollisuudesta (huom. en ole mikään Steuerberater :evil: ) löytyy tietoa esim. täältä http://www.steuerlex.de/guener-schweitzer/lexika.html?id=538&i=&lexikon=S&no_body=
Siinä selostetaan vähän sitä, kuka sen ilmon joutuu tekemään (ks. Veranlagungspflicht nach § 46 EStG" suht alussa sivua).