View Full Version : pikagallup vaaleista

nannyogg
06-03-07, 01:27
Kun mää täsä olen miettinyt, että olisi kiva kuulla onko joku löytänyt itselleen ns. hyvän ehdokkaan (mää olen) - mutta toisaalta en halua aloittaa ketjua, jos siitä joku vetää herneet nenuun.

NIin että tässä viikon gallup: saako ehdokkaita kehua foorumilla?

Ja aihehan vanhenee ihan pian, niin että suit sait vastaamaan ;)

Ahti
06-03-07, 09:51
Mietin itsekin samaa, mutta ainoana ongelmana näen vaalipiirin. Ulkosuomalainen voi äänestää vain edellisen vaalipiirinsä ehdokkaita, eli sen paikkakunnan missä viimeksi suomessa ollut kirjoilla.

Mutta mikä ettei aiheesta silti voi keskustella.

Joku suosittteli minulle Jan Vapaavuorta - kuulema pitää lähes ainoana stadilaisten puolta. Entisenä stadilaisena kuulostaa hyvältä, mutta siinäpä kaikki mitä äijästä tiedän...

Nopea googletus miehestä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jan_Vapaavuori

Hmm. "Vapaavuori on tuomittu oikeudessa pahoinpitelystä, varkaudesta ja rattijuopumuksesta."

Nojoo. Taidan äänestää taas Aku Ankkaa.

millennium
06-03-07, 10:03
Näinhän se menee, kunnia menee, mutta maine kasvaa....ja jälkimmäinen on kovasti eduksi eduskuntavaaleissa.

Kunnallisvaaleissa mielelläni äänestäisinkin...jotenkin se konkretisoituu paremmin ja ehdokas saattaa olla jopa hyvinkin tuttu, vanha koulukaveri vaikka...varsinkin näin pienemmässä pitäjässä asuneena, aina oli mahdollista löytää joku johon "luotti" :)

Eduskuntavaaleja en paljon seuraa, mutta onko Matti Nykänen ollut ehdolla, jos ei ole niin kannattaisi, miehellä on mainetta vaikka muille jakaa, ja sen kaverin selityksiä kuuntelisi mielellään uutisissa :) "Siis ihan yksin siinä napilla ollaan, ja se on ihan 50/60 säänssit mitä nappia sitten painaa..." :-D

Valitettavaa on, että jos se asettuisi ehdolle, se perkele varmaan pääsisi sinne....

Uskoni suomalaiseen yheiskuntaan astuu aima harppauksen eteenpäin jos saavat joskus alkoholi- ja autoverotuksen järkeviksi...sitä odotellessa on pakko tyytyä Aku Ankkaan, tai jos tänä vuonna vaikka Pelle Pelotonta, sekun on niin kekseliäs kaveri....

od
06-03-07, 10:26
Uskoni suomalaiseen yheiskuntaan astuu aima harppauksen eteenpäin jos saavat joskus alkoholi- ja autoverotuksen järkeviksi...sitä odotellessa on pakko tyytyä Aku Ankkaan, tai jos tänä vuonna vaikka Pelle Pelotonta, sekun on niin kekseliäs kaveri....

Tiesittekö muuten, että näissä vaaleissa, ensimmäistä kertaa Suomen historiassa, yli 50% äänioikeutetuista on yli 50-vuotiaita (http://blogit.hs.fi/unski/tiistai-63200742merkinta/) :shock: . Ja jos nämä rajan alle jäävät vielä alkavat täyttelemään lappusia erinäisillä Ankkalinnan hahmoilla, en halua tietää, millainen tulevan eduskunnan koostumus onkaan...

Onneksi itsellä on hyvä ystävä ehdokkaana Uudellamaalla, joten valinta on varsin helppo. :D

nannyogg
06-03-07, 12:08
Tunnen muutamia ehdokkaita ympäri maata (hyvä flaksi...) mutta jos kert suositella saa, niin Uudenmaan piiristä Laura Häggblom on fiksu. Hyvä ystäväni myös :) Lauran kampanjaa takavasemmalta tukiessani olen myös huomannut, että se mitä ehdokkaasta ja sen mielipiteistä julkisuuteen päätyy, riippuu sattumasta ja rahan määrästä ja kuun asennosta ja vihamiehistä :roll: En tiedä mitä äänestäisin, ellen nyt tuntisi henkkoht ketään. Kevyttä on lehdistönkin anti.

Jos kiinnostaa, niin Laurasta lisää sivuilla
http://www.laurahaggblom.fi
http://lauran.vuodatus.net

Helsingin piirissä jos olisin niin äänestäisin Pekka Haavistoa, koska Pekka on oikeasti fiksu.

Harri
06-03-07, 12:24
Itselläni tuo Vaasan vaalipiiri hieman vielä mietityttää. Ei ole yhtä ainoaa ehdokasta, kuka olisi mielessä.

Juha Mieto on ehdolla, eli hän tulee olemaan todennäköisesti ääniharava. Minun apuani hän ei varmaan äänissä tarvitse.

Kepulla olisi omalta "kylältä" yksi ehdokas, mutta kepu ei puolueena oikein nappaa.

Entinen patteristoni komentajaa armeija ajoilta näyttää olevan myös ehdolla, yllättäen kokoomuksen listoilla.

Paha paikka. Antaako äänensä puolueelle, henkilölle vai kotipaikkakuntalaiselle???

od
06-03-07, 12:49
Paha paikka. Antaako äänensä puolueelle, henkilölle vai kotipaikkakuntalaiselle???

Niin no. Eduskunnassa suurin osa äänestyksistä vedetään puoluekurin mukaan läpi. Eli itse lähtisin antamaan ääntäni mieluiten puolueelle, jonka ohjelmasta löytyy itseään lähellä olevia asioita. Onneksi tuo oma ystäväkin onnistui oikean puolueen valitsemaan. :-)

Hieno esimerkki puoluekurista oli mm. syksyn "korotetaanko opintotukea?", äänestys, jossa esityksen/vetoomuksen korottamisen puolesta tehnyt kansanedustaja Kaikkonen äänesti itse korotusta vastaan puolueen sanellessa niin. :(

Satu Johanna
06-03-07, 13:26
Mä löysin ehdokkaan vaalikoneen avulla. Puolue oli jo tiedossa (vihreät) ja ehdokas osui monessa koneessa top 5 listalle. Luin hänen blogiaan (niinkuin muutamia muitakin) ja päätös varmistui. Harvoin on mietteet menneet niin hyvin yksiin kuin mitä tämän tyypin kanssa, toivon todella että hän pääsee läpi. Olisin mielläni äänestänyt naista, mutta kukaan naisehdokas ei oikein tuntunut "omalta".

Hämeen vaalipiirissä on musta aina ollut vähän outoja ehdokkaita. Niistä sopivimman etsiminen on sellaista neulaa heinäsuovasta...

abe
06-03-07, 14:43
Kyllähän foorumin gallup olisi ihan ok, esim. tyyliin mitä puoluetta vaiko nukkuvia. tyyliin kok/kesk/sdp/vas/vihr/pikkupuolue/nukkuvat.

abe

Ahti
06-03-07, 15:34
Kyllähän foorumin gallup olisi ihan ok, esim. tyyliin mitä puoluetta vaiko nukkuvia. tyyliin kok/kesk/sdp/vas/vihr/pikkupuolue/nukkuvat.

Hyvä idis, tehkääs joku tuo galluppi niin nähdään minkä värisiä saksansuomalaiset pääasiassa ovat! :)

saha
06-03-07, 15:43
Hyvä idis, tehkääs joku tuo galluppi niin nähdään minkä värisiä saksansuomalaiset pääasiassa ovat! :)

Ja sitä ennen tähän ketjuun veikkauksia lopputuloksesta, eiks je.
Itse veikkaan puoluekannan olevan sinivihreää.

nannyogg
06-03-07, 16:10
Vaasan vaalipiirissä Ingela Wikman on mainio tyyppi: sanoo suoraan, että miksi pyrkiä siihen että 70% kansasta hankkii korkeakoulututkinnon, kun töitä ei kaikille sillä tasolla todellakaan ole. :-D

Veikkaan, että vihreiden kannatus ei oleellisesti muutu. Demarit menettää ja keskusta kasvattaa. RKP menettää ja kokoomus kasvaa vähän. Tulee keskusta-kokkari-kristillishallitus. Kristilliset siksi, että jonkun keskustalaisen isoäiti käskee...

saha
06-03-07, 16:31
Ja sitä ennen tähän ketjuun veikkauksia lopputuloksesta, eiks je.
Itse veikkaan puoluekannan olevan sinivihreää.

Tarkoitin siis tällä foorumin gallupin tuloksia, en varsinaisten vaalien tuloksia. Viralliset tuloksethan on kuitenkin taas kerran samaa jööttiä uudessa purkissa...

nannyogg
06-03-07, 16:38
:smt087 tyhmä minä.

Joo, tällä foorumilla sininen voittaa ja vihreä toisena... oisko 60/40-suhde, veikkaan.

Harri
09-03-07, 21:09
Moneenkohan asti mahtaa äänestyspaikat olla lauantaina auki? Onkohan se konsulista kiinni, vai sanooko laki moneenko pitää pystyä ulkomaillakin äänestämään?

Ei sitten tarvitse lauantaina kirvestä, että pääsee sisään äänestämään :lol:

nannyogg
09-03-07, 21:43
Ja misäs kaapungisa sää meinaat äänestää? Mikä maa, mikä valuutta... Mulla on tuo lappunen nenun edessä mutta emää kaikkea tähä jaksa kirjottaa. :angel8:

Frankfurt: 10.3. 10:00-18:00 (jos siis äänestät mun ohjeeni mukaan: muussa tapauksessa klo 19:00-20:00 :glasses10: )