View Full Version : LAIHDUTUSKUURILLE - HABA HABA

samlund
06-01-05, 07:57
Allekirjoittanut on siirtynyt dieetille, ja syö nyt siis kuin hevonen - lähinnä ruohoa. Ennen söin kuin pikkulintu - kolme kertaa painoni päivittäin.

Justiis. Tämä hyllyvä vesipatja saa luvan siirtyä nyt historiaan, ja vastedes nukun sixpackin päällä... hmm... itse asiassa erinomainen ajatus. :drunken:

Kuinkas on - onko laihdutusinto iskenyt teletubeihin näin pyhien ja loppuvuoden mässäilyjen jälkeen. :nike:

samlund
06-01-05, 09:43
Heips vaan. Tässä ihan tieteellistä laihdutustietoutta niille joiden kädet eivät vielä ylety masun yli näppikselle.

http://www.nature.com/news/2005/050103/full/050103-3.html

Asia lyhykäisesti myös tässä: valitse laihdutustapa joka a- toimii b- sopii sinulle c- ja pysy siinä forever.

Eli kaiketi tällaista pysyvämpää elämäntapamuutosta tässä haetaan. No, itse voin vain todeta, että tottahan tuo on, sillä olen tässä vaiheessa jo laihduttanut enemmän kuin itse asiassa painankaan. Joten "paluuta arkeen" ei laihduttamisen osalta kannata näköjään harkita edes.

Ja syvä huokaus.

samlund
06-01-05, 10:07
Ajattelinpa muuten laittaa tähän vähän recordiksi kuinka hyvin tämä toimii:

PainonVartijat: laihduin n. 15 kiloa kummallakin kerralla. En mene uudestaan. Molemmilla kerroilla tuskaa ja outoja sieluntiloja. En ole koskaan "haistanut" eri ruokia kaupoissa samalla lailla - ulko-ovelta asti.

Atkins / Montignac: laihduin n. 20 kiloa syömällä paljon possua juustoa voita ja kermaa, kunnes iski kihti. Tämä toimii hyvin, mutta annas jos otat pikkuisenkin leipää tai pastaa. Laakista vyötärö räjähtää yhdeksi isoksi vesipatjaksi...

Kuitudieetti: Helpoin dieetti aloittaa, ja myös se joka nopeiten alkaa tökkimään. Popsin ennen nukkumaan menoa maidon kanssa lautasellisen vehnänlesemössöä, ja laihduin n. 5 kg per viikko. Sillä sen mössön polttamiseen kuluu valtavasti energiaa. Kaikkiaan 20 kg katosi siinäkin, kunnes aloin nähdä unta että olin metsuri ja söin välipalaksi sahanpurua... Tätä dieettiä en ole pystynyt aloittamaan myöskään uudestaan. Olin yksinkertaisesti sellutehdas.

Vellikuuri: sain viikon kestävän ripuliyrjötaudin ja laihduin semmoiset 10 kg, mutta jatkoin kasvisliemikuutioiden keittämistä vielä hitusen aikaa nauttien pikkaisen salaatti mukaan, ja mukavat n. 15 kg rapisi pois

ABC dieetti: ei alkoholia, appetizereita, bread, beer tai bisquits eikä candies, cookies tai cola. Eli pois makeat juomat, leivät, keksit ja pikku napostelu. Eikä syödä iltakuuden jälkeen. Kevyt ruokavalion muutos jolla sain n. 10 kg pois ennen kuin rhapsody of Double Whopper with cheese and large fries with extra large coke iski taas päälle

Tämä dieetti minkä nyt aloitin on ns. terveen järjen dieetti (onkohan sellaista enään jäljellä), ja periaatteessa yksinkertaisesti skippaan aamiaisen, kevennan lounaan salaatiksi (johtuen lähinnä kanttiinimme tarjonnasta lounaaksi) ja otan illalla jotain kevyttä pastaa tai thai/intialaista. Eli pienennän kokonaisuudessaan nautittujen ruokakilojen määrää päivässä. Voi olla että kun tämä fiilis tästä tasaantuu, nostan motivaatiota parilla kuitukeikalla, mutta juuri nyt se ei vielä ole agendassa.

Mutta kuten listasta näkyy, nämä kilot ovat sellaisia, jotka kadottanut löytää... :-D

MiikaP
06-01-05, 10:55
Olen joskus kokeillut nk. kaljadieettiä. Siinä juodaan noin laatikko kalijaa päivässä. Syöminen estetään efektiivisesti sammumalla, kun tullaan kotio.

Tuukka
06-01-05, 10:59
Minä taasen käytän kyssäkaalidieettiä. Kaikkea muuta saa syödä paitsi kyssäkaalia. Laihtunut tosin en ole mutta hauskaa on ollut!

Ahti
06-01-05, 11:07
Mä olen ihmedieetillä. Saa syödä mitä vaan. Ihme, jos laihtuu!

Ahti
06-01-05, 11:14
Tämä dieetti minkä nyt aloitin on ns. terveen järjen dieetti (onkohan sellaista enään jäljellä), ja periaatteessa yksinkertaisesti skippaan aamiaisen, kevennan lounaan salaatiksi (johtuen lähinnä kanttiinimme tarjonnasta lounaaksi) ja otan illalla jotain kevyttä pastaa tai thai/intialaista.

Heh, loistavia dieettejä Samlundilla ollut :D Tuosta tosin sen verran, että eikö kannattaisi syödä mieluummin usein ja terveellisesti kevyitä annoksia, kun että ahmit vain kahdesti päivässä? Eli muutama pienempi annos mieluummin kuin pari isompaa.
Terveellinen kevyt aamiainen, runsaampi lounas, kevyt välipala ja illalla sitten vain salaattia tai hedelmiä.

Kai sitä jokainen itse tietää parhaiten miten haluaa syödä, mutta tuollaista ruokavaliota yritän itse noudattaa ja toivon, että jokunen kilo lähtisi pois.

MiikaP
06-01-05, 11:21
Hmm... edellinen dieetti taisi olla nk. "toivomusdieetti", koska sillonhan toivotaan, että "jokunen kilo lähtisi pois".

Ahti
06-01-05, 11:42
Jep, toivomusdietti on hyvä. Toivossa on hyvä elää!

Seafood diettiä olen myös usein harrastanut. When I see food, I have to eat.

Harri
06-01-05, 15:01
Kylmä tosiasia on myös se, että kannataa liikkua. Syö kun hevonen ennen nukkumaan menoa ja aloittaa aamun läskisoosilla. Täytyy vain jotenkin polttaa kalorit päivänmittaan liikkumalla. :smt069

Tuukka
06-01-05, 15:24
Jos söisin sen verran mitä kulutan, niin vissiin viipale kurkkua riittäis. Sillä näpyttelee jonninjoutavia tänne foorumille koko päivän :D

samlund
06-01-05, 17:40
Sittenhän tietty voisi lähteä tälle rasvaimu linjallekin, ja antaa lekurin höylätä 30 senttiä vyötäröstä ämpäriin. Tosin itselleni ei ole selvennyt vielä, mitä sitten käy kun edelleen tuppaa rasvaa sisäänsä - eli mihin se läski sitten kasaantuu. Onko niin että rasvaimun jälkeen istuu pomppupalloahterilla? Tai leuka roikkuu pitkin paitaa?

Aijakaarina
06-01-05, 22:46
Mä olen kokeillut tätä dieettiä lopetettuani tupakin polton. Tapahtunut on paljon; olen nyt 15 kiloa isompi.
Kokeilkaa tekin.

1. Jos syöt jotakin, eikä kukaan näe, siinä ei ollut kaloreita.
2. Jos juot kevytlimsan ja syöt suklaapatukan, kevytlimsa mitätöi
suklaapatukan kalorit.
3. Jos syöt toisen henkilön kanssa, etkä syö enempää kuin hän, kaloreita
ei lasketa.
4. Lääkkeeksi syödyn ruoan kaloreita ei milloinkaan lasketa (esim.
kaakao, juustokakku).
5. Jos lihotat ihmiset ympäriltäsi, näytät itse hoikemmalta.
6. Elokuviin liittyvät ruuat, kuten popcorn ja perunalastut, eivät
lihota, koska ne ovat osa elokuvaelämystä, eivätkä ravintoa.
7. Keksin, munkin tms. puolikkaissa ei ole kaloreita. Puolittaminen saa
Kalorit valumaan ulos.
8. Jos valmistat ruokaa, ei välineistä nuolluissa aineissa ole
kaloreita.
9. Samanvärisissä ruoissa on sama määrä kaloreita (esim. Pinaatti ja
päärynäjäätelö, herkkusienet ja vaniljajäätelö). HUOMAA: Suklaa on
universaali väri, ja siksi sopii yhteen minkä tahansa muun värin kanssa.
10. Kylmissä ruoissa ei ole kaloreita, koska kalorithan ovat lämmön
yksiköitä (esim. pakastetut piiraat).

bhajee
06-01-05, 23:17
tuohan on kuin Garfieldin "seafood diet": Whenever I see food, I eat it.

makepeace
07-01-05, 10:36
Yritän toimia tuon Ahdin mainitseman "pikkasen-pitkin-päivää"-dietin mukaan, eli aamulla puuroa, välipalaksi pitkin päivää hedelmiä etc., lounaaksi jotain kevyttä kuten salaatti, illalliseksi lämmintä ruokaa. Päätarkoitus ei ole laihdutus vaan ihan vaan terveellisemmät elämäntavat. Liikuntaakin olisi pakko lisätä, ihan oman hyvinvoinnin vuoksi. Laitoin jo sperringsparter-haun päälle Münchenin palstalle mutta vielä ei ole napannut. Samlund: Harmi kun et ole täällä, raahaisin sinut suoraa päätä sauvakävelylle :D

Tyttöjen kaa kun näistä diettijutuista jutellaan niin kokemuksen tuoma viisaus sanoo, että mitä nopeammin ja helpommin ne tulosta lupaa sen suurempaa hömppää ne on. Ainoa keino pudottaa painoa taitaa olla se vanha kunnon syö terveellisesti sekä kohtuudella ja liiku.

samlund
10-01-05, 20:09
Kunnon anorexia laihdutuskuurin suurin ilohan on juuri siinä, että se EI OLE pysyvä elämäntapamuutos, vaan kärsimysnäytelmä, hetken masokistinen hurma, joka päättyy tasan just kun Burger Kingissa on taas tarjouksessa tuplat yhden hinnalla... :roll:

Josta tuleekin mieleen: MILLOIN DIEETTI PÄÄTTYY... Mitkä ovat favorit riitit paastonajan pahoinvoinnin päättämiseen? Miten karistuneet kilot parhaiten laitetaan uusiokäyttöön? Onko Riihimäen ongelmajätelaitoksen köökin kautta paluuta jätesäkiksi?

Tosin tämä ei nyt vielä ole ajankohtaista, onhan tässä vasta n. viikko käyty hevoskuurilla (ruohopitoista lounasta) :smt013

Vai sauvakävelyä Munchenissä... Ugh rankkaa. Autotkin on keksitty ja kaiketi siellä sentään julkinen liikennekin toimii? :smt019

samlund
19-01-05, 10:17
Mä olen ihmedieetillä. Saa syödä mitä vaan. Ihme, jos laihtuu!

Itse asiassa löytyy mm. täältä:

eDiets.com Weight Loss Plan
Eat the foods you like and lose the weight you want.

samlund
08-02-05, 08:39
Olen lukenut viime viikot rankasti Kvanttimekaniikkaa. Opin mm. että ilman "havaisijaa" "hiukkaset" eivät olisi olemassa. Rankkaa!

Joten ymmärsin että itse asiassa olenkin ollut KVANTTIMEKAANISELLA DIEETILLÄ!! Eli en liho kunhan kukaan ei näe että syön...

nimim. yösyöppö alias kuutamokebab

samlund
08-02-05, 08:41
CERN dieetti: raportoi että söit vain "hiukkasen"

samlund
09-02-05, 11:15
Luin taas lisää aiheesta suhteellisuuden teoria, ja opin, että mitä lujempaa mennään, sitä suuremmaksi massa käy ja aika hidastuu.

Tästä voidaan vetää johtopäätöksiä laihduttamisen suhteen.

Suhteellisuusteorian mukaan nopein tapa laihduttaa ja siis pienentää maallista massaansa, on nimenomaan hidastaa vauhtia.

Eli jos ajat - et syö. Pysähdy, ja syö kompensoidaksesi pienentynyt massa. Näin et liho.

Toinen johtopäätös on, että kannattaa niellä hitaasti. Sillä jos syöt ja nielet nopeasti, ruokapalasi massa kasvaa, ja olet itse asiassa syönyt enemmän, kuin jos olisit niellyt hitaasti.

Lisäksi kannattaa huomioida tämä aika-komponentti suhteellisuusteoriassa. Nopeus hidastaa aikaa. Eli, mitä nopeammin syöt, sitä enemmän aikaa siihen kuluu.... mikä saattaa selittää esim jos lounas Burger Kingissä tuntui venyvän lähes puolenpäivän mittaiseksi.

Samasta syystä kannattaa ehdottomasti välttää pikaruokaloita. Liian nopea syöminen selittää mm. sen miksi hampurilaispaikoissa käynnin jälkeen on niin raskas olo.

Parasta laihduttajalle on tämä ns. Slow Food. Siinä ruoka tehdään ja syödään niin verkkaisessa tahdissa, että protonit, neutronit sun muut kalorit kerta kaikkiaan puoliintuvat ja muuttuvat kosmiseksi taustasäteilyksi, jo ennen kuin näetkään annosta.

Einsteinin mukaan paras ohje laihduttajalle siis on että ota ruokailuun aikaa, ja syö hitaasti. Mitä kauemmin ja hitaammin, sen vähemmän syöt.

samlund
16-03-05, 08:25
Tässä on varsin mielenkiintoinen linkki dieteeistä sun muusta http://www.valioravinto.fi/pakeman/pake0105.html

Olen lueskellut nuot artikkelit pihkin ja poihkin ja pahalta näyttää.

Ilmeisesti pitää syödä kuin hevonen, lähinnä ruohoa

samlund
12-05-05, 17:35
Dodiin. Dieetti sen kuin jatkuu. Seuraava vaihe on tämä "pakottaminen", ts. vyön ja kikkanoiden pöksyjen avulla lipoidivuoren pakottamien ja ahtaminen sopivampaan muotoon (itse asiassa ihan nykyiset pöksyt jotka ovat jäämässä aika pieniksi jollei jotain kohta tapahdu). Sepän taitoiset puhuvät tästä termillä "raudan pakottaminen", menetelmät ovat sinänsä hyvin samantapaiset.

Tarkoituksena on tiivistää rasvaa puristamalla sitä kokoon ja muotoon joka vastaa normaalia vaatetusta. Toistettaessa tätä tarpeeksi kauan lipidisolut mukautuvat uuteen mallin, ja operaation pitäisi toistua tulevaisuudessa helpommin. Periaatteessa vähän kuin keilakuulan kantokassin kanssa.

Olen onnistunut saamaan suurimman osan tästä maximarketin kassia muistuttavasta läjästä sullottua housujen sisään ja suht pysymäänkin siellä, vaatien varsin hätäistä rykäisyä vyöllä paikoilleen. Sepaluskin pullottaa nyt niin komiasti vaikka korkialla.

Harri
23-05-05, 13:27
Sun täytyy ostaa korsetti ja vähän "puristaa" :P

riikka
23-05-05, 16:10
mistä lähtien miehille on tarjolla vastaavia kuristusvaateparsia kuin naisille? nöita tosi sexyjä & sopöjä muokkaajia. Ei siis mitään pushuppeja vaan niitä lasten kokoa olevia vartalosukkia jotka pienentävät hetkessä 2 kokoa isohkoa naista? Ihmettelen vain miten ne päällä kävellään ja
hengitetetään. ei ainakaan palleahengitystä.

Toimivat varmasti hyvänä laihdutusvälineenä: olo niin epämukava ettei voi kuvitella enää syövänsä lisää...

Varoituksen paikka myös pitkin-päivää-hedelmiä-ja-pikkuaterioita dietissä: ajattelet ruokaa kaiken aikaa (pitää syödä 3 tunnin välien) maha ei tyhjene koskaan ja lopputuloksena lihominen!!! :cry:
ainakin niillä joiden normaali kalorimääri ei lähtötilanteessa ollut 4.000 per päivä. Eivät hedelmätkään pelkkää vettä ole.

Tällä kokemuksella helpoin & tehokkain on ns. "syömättömyys" dietti. Unohda ruoan olomassaolo. Vatsasi hiljenee jossain vaiheessa, eikä nälän tunnetta enää ole. 1 ateria päivässä riittää. Auttaa takuulla hävittämään myös muunkin kuin rasvamassan. :cry: Toimii hyvänä elintapojen muuttajana: mahalaukun kutistuttua olemattomiin et enää pysty syömään kuin mini-annoksia. Eli ei enää jojo-ilmiötä :lol: Kunnes alat taas toimia niin kuin muutkin ja syöt ravintolassa kaiken mitä eteen tuodaan. :wink:

samlund
23-05-05, 16:58
Voiko syömättömyyttä kutsua ruokavalioksi?
Ilman ruokaa, ruokana ilma? Ilmainen ruoka?
Sekä gourmet vaihtoehtona ohiammuttua sorsaa ja jälkiruuaksi paistettuja jalanjälkiä.
Voisi samantien kirjoittaa "keittokirjan ilmakitaran soittajille, patakattilaa soimaan", täynnä herkkureseptejä tyhjille jääkaapeille ja kaikuville keittokomeroille. "Miten loihdin hetkessä juhla-aterian ilman sen kummempia aineksia?" Mukana seuraavassa CDROMissa Jamie Oliver videonpätkä, lähinnä viittomakielelle käännettyjä irlantilaisia limerickien pätkiä, sekä Jamien oma erikoisuus, "fingerruokaa", näppien nuoleskelua, sekä Nigella Lawsonin tuottama drinkkireseptipätkä "vesiselvänä"

SYÖMÄTTÄ????? OK, kuinka kauan?

Ahti
23-05-05, 17:10
Luin juuri jostain, etta vihreän teen juonti nopeuttaa rasvan palamista. Eli ihminen oikeasti laihtuu kun juo vihreää teetä. Tavallaan.

Vihreetä teetä tosin löytyy montaa erilaista, eli jos hyvän makuista sellaista haluaa, pitäisi etsiä (varmaan jostain japsikaupasta) tuoretta "first harvest" vihreetä teetä.

Varmaan mukavampaa kuin korsetti! :D

Mariia
23-05-05, 17:23
Eli voiko tuon tulkita noin, että saa syödä mitä vaan, kunhan juo pari litraa vihreetä teetä, niin laihtuu silti :D
Sehän kävis! Miksi vielä ei ole samanlaista tutkimusta oluesta? Miksi kaikki hyvä vain lihottaa???

Ahti
23-05-05, 17:27
Eli voiko tuon tulkita noin, että saa syödä mitä vaan, kunhan juo pari litraa vihreetä teetä, niin laihtuu silti :D
Sehän kävis! Miksi vielä ei ole samanlaista tutkimusta oluesta? Miksi kaikki hyvä vain lihottaa???
Kyllä sen mielestäni lähes noin voi tulkita. Kun miettii, että se oikeasti nopeuttaa rasvan palamista, niin jos syö kuten aiemmin, mutta juo sen lisäksi vihreetä teetä, laihtuu.

samlund
23-05-05, 17:31
Seuraavan kerran pyydetään meatpackersissä vihreää teetä ribsien kanssa!

Tuossa hotlan kupeessa (asekaupan vieressä) on jokin vaihtoehtoruokakauppa (joko-thai ruokakauppa), joten sieltä varmaan ehtavöhöriäistä teetäkin luulisi löytyvän. Pitääpi kokeilla tuoppi pari.

Muuten, maksaa polttava kysymys: voiko siihen teen sekaan laittaa jotain tehon vahvistetta ilman että se rasvanpolttoteho heikkenisi? Esim absinth-tee?

Talk about green fee... (golffareille)

Ahti
23-05-05, 17:51
No absinttihan on yleensä vihreetä, eli varmasti sopii sekaan oikein hyvin! :lol:

Paljonkohan sitä vihreetä teetä pitää oikein vetää, jotta rasvaa alkaa palamaan oikein sauhuten? En tiedä riittääkö desi päivässä, vai pitääkö sitä kiskoa ämpärikaupalla?!

samlund
23-05-05, 18:00
Sen verran tiedän, että jos absinth teetä vetää oikein ämpärikaupalla, niin maksa alkaa sauhuamaan. Siitä seuraa Star Wars, episodi III, "Rise of the absith", Darth Vader hengitys, jedit kuolee jne.

Olen jostain kehitysmaamainoksesta nähnyt kuinka ne sieltä kyläkaivolta kantelee päänsä päällä ämpärillistä vettä. Mutta kun katselee kuinka kituvia raatoja noi intian ja kiinan vihreän teen juojat ovat, niin uskoisin että noin puolella ämpärilliselläkin jo alkaisi jotain tapahtua. Niin että ämpäri riittäisi noin kahteen annokseen jos haluaa tuplat niin sanotusti.

riikka
23-05-05, 18:14
SYÖMÄTTÄ????? OK, kuinka kauan?

Mitä pidempään joka päivä, sitä tehokkaampi "syömättömyysdieetti" tietenkin on!! Siis tosi simppeliä, ei tarvi miettiä mitä saa ja mitä ei saa syödä. :!: Katsopa vaan anorektikkoja, ovat tämän dieetin mallipotilaita.

Muistaakseni toimi niin että puolikas entisestä aamupalasta, pari keksiä päivän mittaan, iltasella normaali iltapala tai jos kotijoukko kommentoi että "näytät nälkäiseltä" niin kunnon illallinen paikallaan. Tai lounaaksi pienehkö voileipä ja illalla jokurtti. Miehillä varmaan 1,5 * nuo annokset. Näillä ohjeilla lähti viimisetkin liikakilot, eikä nälkä paljoa vaivannut. Ja kesti 3 v ennen kuin mahaan upposi normaalikokoinen ateria & sai lisäkilon. :)

Terveysvaikutukset yhtä kyseenalaiset kuin Atkinsin dieetissä, eli en suosittele, tai korkeintaan kevennettynä versiona: syö vain puolikas entisistä määristä. Eihän laihtumiseen vaadita sen enempää oppaita: syö vähemmän kuin kulutat :!: .
Toisaalta kunnon muslimithan harjoittaa tätä dieettiä ramadanin aikaan: syödä saa vasta kun aurinko laskenut. Ja kukapa nyt pystyy/viitsii ahtamaan itseensä koko päivän ateriat kerralla.

abe
23-05-05, 21:21
Pidetääs nyt ne syömättämyysdieetit ihan siellä omalla puolella.

Erinomainen vanha totuus on, ettei voi laihtua syömättä. Jos jättää syömisen väliin, niin keho laittaa säästöliekille ja muutenkin alkaa ilmetä huippausta ja pimenemisiä. Kroppa heittää stand-by:lle.

Oikeampi tapa on syödä terveellisesti ja *vähän*. Ja sitten vielä tarpeeksi usein, että kehon insuliinitaso pysyy kokoajan jollakin korkeudella, se polttaa sitä energiaa omalta tasoltaan.

Liikuntaan en tässä puutu, se on niin eri juttu.

Niin, vaimo tekee sivutoimisena nahrungsberatungia.

Ja mä olen silti hienosti ylipainoinen, kun nyt vain en pysty syömään vähää enkä terveellisesti. Elämä on niin kovin lyhyt sellaiseen.

Ja siihen vihreän teen juttuun lisäksi, kilo pastaa ja kilo antipastaahan toki kumoavat toisensa, nam-kops!

abe

samlund
29-07-05, 11:58
Abe, mitäpä mieltä vaimosi on Atkinssin dieetistä? Olisi kiinnostava saada siihen vähän perspektiiviä, asiantuntevalta taholta.

abe
29-07-05, 21:29
Ei siihen mun vaimon mielipidettä tarvita, että se on kovin yksipuolinen...

Sen tapaista me tosin syödään paljon. Lihaa ja salladia. Naminami.

abe

DaPuppe
01-08-05, 10:53
Tuli mieleen noita erilaisia diettejä lukiessa Maisteri Frangenin (ne ketkä ei tiiä henkilöä ovat olleen liian kauan poissa) takuu varma dietti. Tämän dietin avulla kilot karisevat varmasti. Homma perustuu siihen, että juoksee päivässä 360 km... Niin ja takuu oli perinteinen perävalotakuu, kun perävaloja ei enää näy takuu raukeaa...

Vaan oikeesti liikkuminenkin auttaa laihtumiseen. Kolme kertaa viikkoon peruskuntoharjoitusta eli syke siinä 110-140, riippuen kunnosta, a pari tuntia. Jo luulis sekä kunnon nousevan vähän ylöspäin että painon putoavan alaspäin.

samlund
17-08-05, 17:03
3 viikkoa Atkinssilla. SIPS sekä Airbag selvästi pienemmät. Vyö 4 pykälää sisemmällä. Jes jes.

Tabe
24-08-05, 14:29
Tässäpä teille laihduttajille...

Mainos Suomenkuvalehdestä vuodelta 1927.

http://xs43.xs.to/pics/05343/Suomenkuvalehti_1927.jpg.xs.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs43&d=05343&f=Suomenkuvalehti_1927.jpg)

TaBe

Ulkki
26-08-05, 09:04
Oikeampi tapa on syödä terveellisesti ja *vähän*. Ja sitten vielä tarpeeksi usein, että kehon insuliinitaso pysyy kokoajan jollakin korkeudella, se polttaa sitä energiaa omalta tasoltaan.

muuten asiaa, mutta pikku asiavirheen tapainen tuohon oli sujahtanut. Eli insuliinitaso tulisi yrittää pitää mahdollisimman alhaalla. Tämä onnistuu pitämällä verensokeri tasaisena. Kun verensokeri nousee nopeasti hiilihydraattien tankkaamisen seurauksena nousee insuliinitasot ja laskevat tuota verensokerin tasoa (hypoglykemia). Korkeat insuliinitasot aiheuttavat lihomista.

samlund
13-09-05, 13:58
Niin, tämä Atkins dieetti on ajalta jolloin fennit eivät vielä tunteneet pastaa, riisiä tahi perunaa. Eivät juoneet cokista, juissia tai sokeroituja jogurtteja. Ei ollut pikkuleipiä, salmiakkipatukoita, toffeeta tai jätskiä. Ajalta, jolloin porkkana, nauris, pinaatti, kalat, linnut ja peuranpylly olivat pöydän antimia. Kaljaa ei ollut, mutta pirtua ja vettä kyllä.

Tässä siis dieetin sisältö myös tälle päivälle.

Davaritz - djiietille. Hjobi hjobi. Ljähdje djo.

samlund
22-09-05, 15:18
Do diin, kuukausi lisää dieetillä. On ollut kertakaikkisin hauska ja helppo dieetti. Tätä on todella helppo vetää täällä Saksassa, jossa possua, pekonia ja hapankaalia on riittämiin. Braustubelissä notkunut valtavien ruokakasojen kanssa, ja laihtunut niin että.

Olen nyt kuluttanut vyöni kaikki reiät (6 kpl), ja uusia on pitänyt spiikata saksilla sun muilla lisää. Vaatteet roikkuvat päällä kuin beduiinilla ja entisestä IKEA-kassivatsasta on enää jäljellä vyölaukun verran.

En ole oikein puntaroinut itseäni, vaan näin aluksi luotan ihan silmämääräiseen laihduttamiseen. Kaksi viikkoa sitten käväsin kyllä parilla puntarilla, mutta luvut olivat hieman epämääräisiä. Toinen väitti
-27 kg, toinen -15 kg.
Totuus on varmaan siltä väliltä, mutta kuka nyt siitä välittää, koska tässähän ollaan enemmänkin sellaisella life-stylella kuin dieetillä.

makepeace
22-09-05, 15:27
Tsiisus samlund :shock: Olet siis laihtunut parikymmentä kiloa Atkinsilla!!! Uteliaisuus iskee: kauanko olet nyt kaikenkaikkiaan ollut dietillä ja oletko ainoastaan jättänyt hiilihydraatteja vähemmäksi vai ihanko laskeskelet grammoja ja yrität pysytellä ketoosissa?

samlund
22-09-05, 18:07
No periaatteessa olen ollut tällä lifestylilla elokuun alusta. Periaate on ollut että hiilihydraatit pois. Eli syön salaattia ja lihaa. Eri muodoissa. Eikä silloin tarvi niin laskeskella noita karboja, mutta sääntönähän on että tähtää n. 20g karboja per päivä - mikä tulee varmaankin ihan vihanneksista ja silleen. Sääntöhän tuo on sen takia, että vähemmästä alkaa väsyttämään ja olo on himmee.

Ei perunoille, riisille, pastalle, leiville, mehuille, kaljalle, limsoille, hedelmille, karkeille yms moskalle. Tervetuloa kaali, porkkana, salaatti, kalat, lihat, juustot, rasvat, munat yms ramstein food.

makepeace
23-09-05, 13:49
Onneksi olkoon :D
Kuulostaa hyvältä. Sisareni muuten on niinikään pudotellut jo viitisen kiloa ihan pelkästään jättämällä kaikenlaiset "valkoiset pahat" pois eli vehnäleipä, pasta, sokeri, sipsit sun muut.

Kylie
30-09-05, 14:25
Samlundin dieetti tosiaankin toimii. Meillä siirryttiin keväällä töissä vähähiilihydraattiselle linjalle ja eräskin nainen tiputti melkein 15 kg. Jokainen on takuulla laihtunut, joka on luopunut sokerista, jauhotuotteista, riisistä ja perunasta.

Itsekin pääsin lopultakin eroon hiivasyndroomasta ja turvotuksesta. Mutta kuten Samlundkin kuvasi, tämä dieetti aiheuttaa repsahduksista tosi rajut seuraukset (allekirjoittanut koki elämänsä pahimman "krapulan", kollegalla nousi jopa kuume). Voitte uskoa, että tämä saa olemaan repsahtamatta.

riikka
04-10-05, 15:49
Jos repsahdus saa aikaan krapulan (muun kuin henkisen) niin mitä dieetin aloittaminen saa aikaan?
Atkinsin toteutus on jo ajatuksenakin pahempi kuin suklaasta luopuminen.

Mitenkäs vegaani soveltaa Atkinsia? Kun monissa vihanneksisa ja hedelmissä hiilareita. pelkillä vesipitoisilla kasviksilla ei taida kauaa elää.

Onko kukaan laskenut päivittäisen kalorimäärän muutosta atkinsin aloittamisen jälkeen? Eli paljonko olette lisänneet lihan ja muun kaloripitoisen proteiinin määrää?
Veikkaisin että kokonaiskalorimäärä aikaisempaa alhaisempi. Jos näin on, niin voihan kalorit vähentää terveellisemmilläkin dieeteillä.

Ahti
04-10-05, 16:29
Mitenkäs vegaani soveltaa Atkinsia?
Ööh, taitaa ylipainoiset vegaanit olla aika harvinaisia? :D Vegetaristeille Atkins sopii, kunhan syö tarpeeksi rasvoja ja munia, mutta vegaaneille ei taida jäädä enää mitään sallittua syötävää.

Itse en usko että matala-hiilaridieetit ovat mitenkään pahoja. Sehän on lähinnä paluu samaan ruokavalioon, mitä muinaiset esi-isämme söivät, eli lihaa, kalaa ja marjoja. Turhat hiilarit, kuten pullamössöt, leivät ja pastat jätetaan vain pois. Hiilareita toki nautitaan, mutta se tulee pääasiassa kasviksista ja marjoista.

riikka
06-10-05, 11:51
Onko (tutkimus?) tietoa siitä, paljonko kolesteroliarvot kohoaa Atkinsin seurauksena?

Pullamössöt, valkoinen jauho ja muut tyhjät (ravinneköyhät) kalorit ei _pitäisi kuulua mihinkään ruokavalioon. Painotus sanalla pitäisi.

Ahti
06-10-05, 13:58
Onko (tutkimus?) tietoa siitä, paljonko kolesteroliarvot kohoaa Atkinsin seurauksena?

Hyvä kolesteroli (HDL) nousee ja paha kolesteroli (LDL) laskee, eli verisuonitautien riskitekijät pienenevät Atkinsin ruokavaliolla.

Sensijaan vähärasvaisilla ruokavalioilla käy juuri päinvastoin, eli ns. huono kolesteroli kohoaa, jolloin sydäntaudit ja aivohalvaukset ovat todennäköisempiä.

Ylläoleva "tieto" on lähes suora lainaus Atkinsin kirjasta. Uskoisin sen kyllä pitävän paikkansa, sillä olen muualtakin lukenut vastaavia näkemyksiä.

Yhä useammat tutkimukset (ja ihmisten omat kokemukset täällä foorumillakin) osoittavat, että rasvaa ei kannata vältellä, päinvastoin.

Favolina
06-10-05, 18:28
Minä aloitin tammikuussa Zonella, ja olen siitä siirtynyt pikkaisen Atkinssimpaan suuntaan, tosin ihan ketokarppi en ole. Hiilarit pidän n. 60-100 g/vrk. Paino tipahti heti parin ekan kuukauden aikana 8 kg ja tähän mennessä farkkujen koko on muuttunut 32"->29". Vatsakivut, joiden luulin johtuvan endometrioosista, ovat hävinneet suurelta osin ja olo on muutenkin parempi kuin vuosikausiin. Maanantaina juoksin puolimaratonin ja olo oli koko matkan upea, vaikka join vain muutaman kulauksen vettä matkan aikana. Mutta aamullahan olin tankannut - rasvaa :P Eli siis paketti pekonia, kolmen munan kokkeli, sekä 10%-jogurttia sekä hedelmiä. Vähän sääliksi kävi niitä kanssaihmisiä, joilla oli parit banaanit matkaeväänä ja silti hyytyivät loppumatkasta :-D

Paluuta entiseen ei ole, tämä on tosiaan elämäntapa! Silloin tällöin saatan syödä entisiä herkkujani, mutta seuraavan päivän vatsakivut taas muistuttavat, miksi ei kannata syödä pastaa tai vehnäsämpylöitä :x Ja jos joku väittää tätä yksipuoliseksi ruokavalioksi, niin sopii tulla pariksi päiväksi meille katsomaan, mitä meillä syödään! Joka päivä vähintään puoli kiloa kasviksia, paljon kalaa, maitotuotteita, lihaa, palkokasveja, pähkinöitä...

samlund
06-10-05, 19:00
Vegaani-Atkins on sinänsä sama, mutta lihat jää pois :D

Ts. jogurttia (maustamatonta), munaa, pinaattia, munakoisoa, salaattia, kaaleja, sipuleja, juustoja, kuitua (kuitu muutoin polttaa tehokkaasti rasvoja)...

Mutta ei perunaa, riisiä, pastaa... Kannatta tsiikkata listoista paljon juureksia saa vetää, mutta kohtuu paljon suhteessa

Eli kurkkaappas vegelistaa Fineli (http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=all&specdiet=vegan&items=999&from=top&portion=100g&lang=fi) ... Tulet yllättymään (mm. sitä että Gin&Tonicissa on vain 7.8g hiilareita)

Eli esim kaalipata, sipulikeitto juustogratengilla, juureskeitto (sillä eihän porkkanassa ja palsternakassa nyt niin valtavasti hiilareita ole), vaikuttaisi aika helposti kokoonpantavalta life-stylelta... Ja sitten nämä kuidut. Nehän polttavat rasvaa tuplateholla!

Aikanaan laihduin syömällä muutoin "normaalisti" eli hiukka enempi hiilareita kuin sallis, mutta illalla runsas puoli kahvikupillista lesettä jossa fiiberipitoisuus 50%, ja hiilareita 10%. Sillä katosi n. 0.5 - 1 kg yössä... hurjaa... Mutta nää kuivat kuidut ovat sitten totista sahanpurua, ja parin viikon jälkeen alkoi omat purut jo sauhuta... Mutta sitten olikin jo 15 kg mennyt ... priketeiksi... Joten jos kiinnostaa tuollainen turvevoimalana olo, niin lisääppä kuitujen osuutta niin jo lähtee

riikka
07-10-05, 11:48
Maanantaina juoksin puolimaratonin ja olo oli koko matkan upea, vaikka join vain muutaman kulauksen vettä matkan aikana. Mutta aamullahan olin tankannut - rasvaa :P Eli siis paketti pekonia, kolmen munan kokkeli, sekä 10%-jogurttia sekä hedelmiä. Vähän sääliksi kävi niitä kanssaihmisiä, joilla oli parit banaanit matkaeväänä ja silti hyytyivät loppumatkasta :-D

Pitääkö puolimaratonille tosiaan tankata?? Vai onko hyvin yksilöllistä? ainakin semmoiset vajaat puolimaratonit sujuneet mukavasti jopa ilman nestehuikkaa matkan aikana. Selitys voi tosin olly hyvä nesteytys ennen matkaan lähtöä.

Alkaa kuulostaa herkullisilta nämä kasvispöperöt... kiitos vinkeistä :-)

Hyvän kolesterolin määrään taitaa olla isompi vaikutus liikunnalla kuin ruokavaliolla, ainakin katson omaa suklaa-ja keksiruokavaliota sekä kolesteroliarvoja.

Eikös nuo sahanpurut vaikuta ennen kaikkea aineenvaihduntaan, vai onko se suoraan sidoksissa polttotahtiin? Vähemmän puruinen vaihtoehto on aamuisin lasi vettä ennen aamupalaa.

Favolina
07-10-05, 15:25
Pitääkö puolimaratonille tosiaan tankata?? Vai onko hyvin yksilöllistä? ainakin semmoiset vajaat puolimaratonit sujuneet mukavasti jopa ilman nestehuikkaa matkan aikana. Selitys voi tosin olly hyvä nesteytys ennen matkaan lähtöä.

No ei minun mielestä puolimaratonille tankata tartte, mutta monet on sitä mieltä, että pitäisi, että jaksaa. Itse juoksen kerran viikossa 15-20 km, enkä yleensä ota mitään juotavaa mukaan. Tuolla puolimaratonilla otin pari kulausta vettä joka juomapisteellä, koska juoksin huomattavasti reippaampaa vauhtia kuin yleensä lenkillä, ja hikoilinkin enemmän. Jos "kone" on kokonaan hiilarikäyttöinen, niin kannattaa varmaan nauttia urheilujuomia matkan aikana, että jaksaa vielä loppumatkankin. Jos muutenkin syö aika rasvapainoitteisesti, niin tuo matka menee kyllä ilmankin.

samlund
09-11-05, 18:38
Uutta tietoa Atkins aiheesta:

Why high protein diet fills us up (http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4416876.stm)

Meat is a rich source of protein
Scientists believe they may have cracked the reason why protein-rich diets, such as Atkins, curb hunger.
They have discovered the diets spark glucose production in the small intestine - a phenomenon which leads to us feeling full.

The researchers, from the French research body INSERM, say the findings may help the development of new treatments for eating disorders.

The study, on rats, is published in the journal Cell Metabolism.

Appetite is controlled by many neurochemical and hormonal signals, quite apart from psychological factors and social aspects

Dr Toni Steer

It is well known that eating a protein-based diet reduces hunger pangs, and leads to people eating less food.

However, the mechanism by which proteins depress appetite has been unclear.

Previous research has found that a rise in dietary protein has little effect on the major hormones that regulate hunger.

The INSERM team found that feeding rats a high protein diet significantly increased the activity of genes involved in glucose production in the animal's small intestine.

Signals to the brain

This led to increased glucose production, which was sensed by the liver, and relayed to the brain, causing the animals to cut their food intake.

The researchers, led by Dr Gilles Mithieux, say they do not know how protein would trigger increased glucose production.

But they believe it may trigger the release of chemical inside the cells called cyclic AMP, which can stimulate the genes responsible for producing glucose.

Dr Simon Langley-Evans, an expert in human nutrition at Nottingham University, said: "Diets like Atkins do appear to promote weight loss because they stop hunger.

"It appears to be nothing to do with the metabolic processing of protein, but because people following these diets simply eat less.

"It makes sense that if proteins do somehow increase the production of glucose in the small intestine that this would act on neuropeptides that would send signals to the brain that the stomach is full."

However, Dr Langley-Evans said glucose production was also stimulated by a low carbohydrate diet.

He said: "How specific is this effect to a high protein diet - can the same effect be shown with a high fat diet?"

Dr Toni Steer, a nutritionist at the Medical Research Council Human Nutrition Research Unit, said further studies would be needed to pin down the effect in humans.

She said "This is unlikely to be the whole story. Appetite is controlled by many neurochemical and hormonal signals, quite apart from psychological factors and social aspects."

samlund
16-02-06, 08:32
No nyt sitten on kehitetty todellinen ammattilaihduttajan unelma

http://www.newscientist.com/channel/health/dn8724.html

Julibrud
21-03-06, 22:19
No nii.. nyt kiinnoistais lukea kuinka paljon te viime vuonna diettailleet pudotitte - ja onko paino/ulkonäkö pysynyt?

Itse pudotin syyskuun lopusta jouluun normaalipainon ylärajoilla keikkuneesta painosta 8 kg FDH-dieetillä ja aloittamalla säännöllisen kuntosalilla käynnin taas parin vuoden horroksen jälkeen. Jouluna tuli mukavat 3,5 kiloa takaisin, joista 2,5 taas poissa. Nyt yritetään tsempata vielä ne viimeiset 3 kiloa pois - päästäkseni tavoitepainooni ja -olotilaani.

samlund
02-04-06, 08:37
Atkinssin avulla tosiaan katosi 22 kg eikä ole tullut takaisin (vielä). Tarkoitus on jatkaa tästä vielä, mutta tuntuu nuo lisäkilot olevan oikeaa graniittia.

TaruSusan
02-04-06, 12:44
Kannabispillereitä, jee! :smt119 Entäs muut tökötit? :drunken:
Siis oikeasti; Pilviveikothan ovat niin flegmaattisia, ettei sapuskan laitto paljoa kiinnosta. Välillä pitää käydä halimassa puita ja muita, että Peace... :flower:

Sitten asiaan. VESI, VESI, VESI!!!
Jos suinkin pystyt niin juo aamulla puol litraa vettä tyhjään mahaan. Syö aamupala ja juo lopuksi lasi vettä. Mitä tahansa syötkin, juo AINA lasi vettä alkuun. Se täyttää, kostuttaa ja puhdistaa elimistöä. Pari litraa päivässä. Ei mitään Saskiaa vaan oikeaa vettä.
Oma kroppani toimii sillä tavalla hassusti, että monesti luulen olevani nälkäinen, mutta se onkin vain jano :scratch:

Valinnoilla vaikutat, kaikessa. Itse pyrin välttämään vehnää sen kaikissa muodoissa. Kastikkeet pois. Jokainen tietää miltä tuntuu kun on änkännyt napaansa lautasellisen perunaamuusia, lihapullia ja ruskeaa kastiketta. Olo on kuin betonia olisi niellyt :pottytrain5:
Pois saa jättää muusinkin; potut pottuina kirjaimellisesti.

Tee iltapalaksi ISO lautasellinen salaattia. Suikaloi kaikkia vihanneksia mitä saatat ajatella syöväsi sellaisenaan. Mukava iltapala kun katselee töllöä. Maha tulee "kevyesti" täyteen ja nukkuu paremmin kuin kebapin syöneenä. Äläkä laita siihen salaattiin mitään Thousand Islandia... Opettele jokin hyvä öljy/etikka kastike jos tuntuu alkuun että tuorekurkku on liian kuivaa mennäkseen kurkusta alas ilman voitelua :D

Mutta: Salli itsellesi "karkkipäivä". Minä teen viikonloppuisin makaroonilootaa ja laitan siihen RAIVONA ketsuppia :toothy7:

En ole nykyään koskaan nälkäinen. Syön aina vatsan täyteen ja pysyn silti hoikkana. Jos tästä vielä pitäisi laihtua, ryhtyisin urheilemaan. Ruuasta en tingi!
:wave:
-Susan-

samlund
23-04-06, 11:45
Jeps. Eilen sitten oli karkkipäivä Waldgeistissa... En tosin ottanut houkutuksesta huolimatta hampurilaista vaan ihan snitseliä... noin kilon. Uh-huh. 8-[
Ranskiksia en jaksanutkaan yllättävästi syödä...

santze
22-04-07, 11:20
onks kukaan kokeillut paastota? millasia kokemuksia löytyy?
tuossa hieman linkkiäkin viel http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu399/art3.htm

paulatytto
23-04-07, 12:05
onks kukaan kokeillut paastota? millasia kokemuksia löytyy?
tuossa hieman linkkiäkin viel http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu399/art3.htm

Kerran. Huonolla menestyksellä, ilmeisesti en saanut suolistoa puhdistettua alkuun kunnolla, kun paastopaketissa mukana ollut Glaubersuola ei vaan uponnut...
Paasto loppui toisena päivänä siihen, että oksensin punajuurimehut pihalle. Maistu muuten tosi pahalle...

Tietty kokemuksia on näistä luonnon omista paastoista, kun iskee kurja mahatauti, eikä saa ruokaa kestämään sisällään muutamaan päivään.

Juha_H
23-04-07, 23:30
Kerran tuli paastottua viikon verran, pienen yllytyksen ja vedonlyönnin
seurauksena :-D

Mitäs siinä, -1 päivänä kevyt linja ja illalla glaubersuolan
nautiskelua. Ekan päivän lounasaikana oli nälkä, mutta meni iltaan
mennessä ohitse. Eikä tullut takaisin 4-5 vuoteen!

Vähän alkoi heikottamaan, ja puoliviikon jälkeen oli vilukin, mutta
oli sentään helmikuukin. Paasto lopetettiin sitten rauhallisesti
vatsaa hellivillä ohratuotetuopposilla. 24h kuluttua jo normaalisti
kiinteitä ruokia sisään ja paluu normaaliin.

Hajuaisti kyllä virittyi todella herkälle tasolle, makuaisti tarjosi
myös melkoisia hifistelyjä pari ekaa päivää syömisen aloittamisen
jälkeen.

Yhteenveto: Tulipahan tehtyä, muttei antanut mitään säväreitä.

--

Oma suosikkidieetti: €4-dieetti. Syö niin paljon ja mitä tahansa, kunhan
ruokabudjetti ei ylitä €4/päivä.

Satu Johanna
24-04-07, 07:11
onks kukaan kokeillut paastota? ... ilmeisesti en saanut suolistoa puhdistettua alkuun kunnolla

Moni luulee, että paasto puhdistaa elimistön kuona-aineista, mutta se on ihan puppua. Eikä suolahuuhtelu ole tarpeellista. Nestepaastoa voi pitää ilman suolalla aloittamistakin.

donTomppa
24-04-07, 11:23
Ekan päivän lounasaikana oli nälkä, mutta meni iltaan
mennessä ohitse. Eikä tullut takaisin 4-5 vuoteen!

Melko tehokas systeemi, kun nälän saa useammaksi vuodeksi pois kerralla :)

santze
24-04-07, 13:44
emmä taidakkaan paastota :lol: jätän sit vaan hiilarit pois:D ainakin makaroonit,jauhot,perunat,riisit ... katsotaan josko vähän laihtuis:D

cryinga
24-04-07, 14:35
mi itse olen juuri laihduttamassa. helmikuun alussa tai näin aloitin, kiloja lähtenyt noin 10,5kg :) syömällä säännöllisesti, lenkkeilemällä(tosin sairastelukierteen vuoksi ollut välillä monenkin viikon taukoja), yleisesti vain katsoen mitä suuhunsa laittaa. viikonloppusin tosin olen yleensä syönyt aika vapaasti hieman mitä vain, mutta silti ei ole mitään takaisin tullut.
juon runsaasti rasvatonta maitoa.
itselläni tuo valikoima mitä suuhuni laitan on hieman vaikeampaa, kun en itse oikein jääkaapin sisällöstä voi vastata kun au pairina olen. Mutta rasvattomia maitoja, jogurttia ja tofua jääkaapista minulle aina löytyy. Vielä kun noin 12 kiloa pudotan niin oikein tyytyväinen olen.

Juha_H
24-04-07, 15:24
Melko tehokas systeemi, kun nälän saa useammaksi vuodeksi pois kerralla :)

Joo. Itsekin ihmettelin että mitenkäs ny näin.. Opin toisaalta yhdistämään
pienen heikotuksen + päänsäryn tunteen merkiksi nälästä ajan kanssa. Nyttemmin alkaa nälkäkin tuntua aina välillä :P

Suolan käyttöä markkinoitiin minulle sillä, että saa suolesta kaiken pas....kuonan pois, ettei elimistö yritä hätäpäissään käyttää sitä kaikkea
ravintonaan. Väittivät jossei tätä tee, päänsäryt vaivaavat paaston ajan.
Tiedä sitten näistä tehokuureista. :twisted:

Caneel
11-01-10, 14:54
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkimus%20Suomalaiset%20kovimpia%20laihduttajia/1135252050074