View Full Version : Nyt meni sitten herne nenään!

Meritseth
06-01-05, 13:18
Tänään tuli kirje Sairausvakuutukselta, mun vakuutusmaksut tälle vuodelle...
Ne oli hivenen korkeemmat kuin viimekuun ilmotuksessa ilman mulle selkeetä syytä joten kunnon kanslaisena soitin sitten Sinne ja kysyin sytä korotukseen.
Mulle ilmotettiin että tän vuoden alusta joudun maksamaan enempi koska olen lapseton ihminen ...

Ensin mä muistutin ystävällisesti häntä siitä tosiaisasta että lapsen saaminen on AINA Ihmisen oma päätös mutta lapsettomuus ei. Kyseinen nainen sanoi että tämä ei pitäisi paikkaansa...
Siinä kohtaa palo sitten hihat lopullisesti.
Kysyin siltä neidiltä puhelimessa että mitähän sitä mun sitten tulis tehdä kun hormoonihoidoista ja muista tempauksista huolimatta en lasta saa viakka kuinka "harjottelisin".

Tähän kysymykseen hänellä ei ollut enää vastausta...

Tottakai aion tähän korotukseen vastalauseen kirjoittaa ja tiedän ettei sillä ole minkäälaista läpimenemisen mahdollisuutta, muuta tällä hetkellä olen vain "loukkaantunut" ja suomeks sanottuna tosi vittuuntunut koko maahan ja sen toimintaan.

Ahti
06-01-05, 13:56
No hemmetti, saksalaiset on sikoja! Haukutaan niitä yhdessä, niin helpottaa. Menis kyllä itselläkin herne nenään, jos tuollaista joutuis kuuntelemaan puhelimessa.

Oikein, että kirjoitat heille vastalauseen ja toivottavasti reagoivat siihen positiivisesti!

PS. Saksa on paska maa!

abe
06-01-05, 14:22
Nyt puhun ihan mutu-pohjalta, mutta tuo lapsettomuusmaksuhan tais tulla ihan koko maanlaajuisesti vuodenvaihteesta? Ainakin jotain sentapaista muistelen joskus lehdissä nähneeni.

Kun eihän tällaista voi oikein määritellä että "sen-ja-sen-ikäinen-nainen lapsettomana on korkeampi maksu".

abe

Harri
06-01-05, 14:55
Luulisi, että pyytävät sitten enemmän rahaa, kun ollaan synnytysosastolla ja alkaa tapahtua. Sen jälkeen vielä muksu käy (ei omaa siis spekuloin) täytyy käyttää kaikissa mahdollisissa tarkastuksissa etc. Eli jos et käy sairaalassa, maksat enemmän, ja jos sinne on enemmän asiaa niin se on halvempaa?????

abe
06-01-05, 15:00
Periaatteessa tuossa voi olla takana myös se, että vanhempi ensisynnyttäjä on riskaabelimpi tuossa muutaman vuoden päästä ja silloin se tulee kalliimmaksi odotusarvoltaan sairausvakuutukselle.

Tämä kaikki siis mutua mitenkään ottamatta kantaa yksittäiseen tapaukseen.

abe

Meritseth
06-01-05, 15:01
Tottakai mä tiesin että se on tulossa, mutta tunnettehan te sen tosiasian, jotain tietää ja tuntea on kuitenkin kaksi eri asiaa.

bhajee
06-01-05, 18:37
Siis Plflegeversicherung lapsettomilta nousee 0,25 %-yksikkköä - eihän ne lapset (tai niiden puute) sairausvakuutukseen vaikuta... paitsi jos on privaatisti vakuutettu, niin niistä joutuu erikseen maksamaan.

Meritseth
06-01-05, 19:21
*grins*
En tiedä mihin teilläpäin se hoitovakuutus maksetaan, meillä se maksetaan Sairausvakuutusyritykselle :p :P

Favolina
06-01-05, 19:24
Ei voi olla totta! Tosi paskaa!
Ja toi nainen, jonka kanssa puhelinkeskustelun kävit, kuulosti kyllä tosi idiootilta, itse olisin varmaan ottanut nimen ylös ja valittanut sen esimiehelle!
Aina lapsettomia syrjitään! :evil: Niin kuin sanoit, ihan kuin se aina ois oma valinta...
Mä kuulun vielä Suomen sosiaaliturvaan heinäkuun loppuun asti, mutta sen jälkeen aion kyllä itsekin ilmaista mielipiteeni asiasta krankenkasselle.

Meritseth
06-01-05, 19:28
Juu, mutta ei tässä mitään hätää saksalaiset tuntien sieltä joku nostaa "sammelklage an Verfassungsgericht" eli suomeks varmaan sitten jotain joukkokannetta ylimpään hovioikeuteen tahi itenkä toi sitten taas sanotaan.

Koska toi nyt on sitten perustuslakien vastaista, miten se menikään ketään ei saa rodun uskonnon tahi mielipiteiden takia syrjiä...
JA jos lapsettomat (halusta tahi ei) joutuvat maksamaan enemmä niin sehän on ihan selvää syrjintää, vai näenkö mä tän asian väärin ? ^^

bhajee
06-01-05, 22:00
*grins*
En tiedä mihin teilläpäin se hoitovakuutus maksetaan, meillä se maksetaan Sairausvakuutusyritykselle :p :P
Sehän riippuu siitä, oletko sebstständig ja/tai privaatisti vakuutettu. SV-kassa vaan välittää sen maksun (jos kuulut siihen paariaan jolla homma näin toimiin) - oikea valitusosoite on valtio.

Joudun sitä minäkin maksamaan, vaikka olen saanut veronmaksajan tähän valtioon aikaan. Mutta 0,25% ei kyllä hetkauta verenpainettani mihinkään... hyvä kun on ylipäänsä vielä painetta jäljellä :-D

Meritseth
07-01-05, 01:09
no joo, ei se siitä määrästä ole kiinni vann siitä periaatteesta. :)

Mutta tätä ei tartte ymmärtää mä olen lapsesta lähtien ollut hivenen jääräpäisempi kun keskivertokanslainen ;) (ajoittain valitettavasti ^^)

samlund
07-01-05, 07:50
Jos joltain jäi tästä epäselvyyttä, niin kyseessähän on vain jälleen eräs tapa sossuvaltiolta kerätä lisää rahaa jo riistetyltä privaattitaloudelta. Aina kannattaa muista että Reichkanselerit (parlamentinjäsenet) mukaanlukien monet muut valtiohallinnon jäsenet Saksassa nauttivat erinomaisia eläke-sosiaali-ja palkkaetuja. Eli tämä sucks big time jo pelkästään poliittisesti

Husky
07-01-05, 11:24
Juu, mä sain kans työnantajalta ko tiedotteen pari vkoa sitten. Ja kyllä vituttaa suunnattomasti!!!!! Mulla ei kyllä ole hajuakaan mikä tämä Pflegeversicherung edes on...

Ei prkl mene tämän kaaliin että miksi lapsettoman, yli 23-vee, yksilön pitää maksaa yhtään senttiä enempää minkäänlaista vakuutusta, veroa, tai mitään muutakaan perkeleen maksua kuin "lapsellisen" yksilön?!? Siis voi jumalauta! Kyse ei ole rahan määrästä vaan periaatteesta.

Ja toisekseen, 23-vee on omasta mielestäni alhainen oletusarvo lisääntymisen aloitusiäksi. Itse ainakin vasta rustailin AMK:n päättistä tuossa iässä. Voi IttuErkele näitä sakemanneja...

Johan helpotti.. Pahoittelen kielenkäyttöä...

Harri
07-01-05, 15:17
*grins*

Meiilläpäin se maksetaan luonnossa :lol:

Meritseth
07-01-05, 18:01
*grins*

Meiilläpäin se maksetaan luonnossa :lol:

Joo joo, kysymys on vaan saako sen maksunvastaanottajan itse valita vai tarviiko tyyty johonkin perässäjoukseneeseen / housunlahkeeseen kiinnijääneeseen :P :P :P :P