View Full Version : Olutretki Müncheniin!

Tuukka
06-01-05, 15:34
Vilhon kanssa tuossa jatkettiin juttua teemasta, jota lämmiteltiin jo syksymmällä:

Olutretki Müncheniin!

Tässä vois ruveta hieman ideoimaan sitä millaisia odotuksia arvon foorumilaisilla on:

1. Ajankohta. Odotetaanko Starkbierzeitiin asti?

2. Mitkä ovat tarkemmat koordinaatit? Mennäänkö Andechsin luostariin vaiko kiertämään keskustan toimipisteet?

3. Asiasta innostuneiden summittainen pääluku?

4. Muuta?

Laittakaahan palautetta, niin voidaan ruveta laatimaan jonkinlaisia raameja tälle "lukijamatkalle".

Ahti
06-01-05, 15:50
1. Koskas se Starkbierzeit on?

2. Ekana päivänä keskustan toimipisteiden pubiryömintä. Toisena päivänä jos jaksaa, luostariin.

3. Minä!

4. Ei muuta.

MiikaP
06-01-05, 15:56
Minä myös. Keskustasta löytyy kohtuuhintaisia hotelleja...
Pitää pitää homma kuitenkin visusti eukolta salassa, koska hän ei halua minun menevän omin päin eteläiseen Saksaan.....

Meritseth
06-01-05, 16:02
jos hameväki ei ole tiellä niin mä olisin ainakin alustavasti mukana

Ulla
06-01-05, 16:15
Meritseth, kannatetaan!
...ja voitaishan me pistää oikein kunnon saksalaiset nahkahousut jalkaan, jos hamoset ei kelpaa :-D

Ahti
06-01-05, 16:17
jos hameväki ei ole tiellä niin mä olisin ainakin alustavasti mukana
Ei tietenkään, päinvastoin - ehdottomasti mukaan vaan!

Tietty, se ei välttämättä ole kaunista katseltavaa kun rumat miehet juovat kaljaa kaksin käsin! Ei sovi heikkohermoisille... :lol:

abe
06-01-05, 16:38
Niin Miika tässä vissiin ajaa sitä takaa, että anteeksi on helpompi saada kuin lupa. Eli ei mitään suunnittelu"kokouksia" kaljakorin voimalla sitten Miikan luona. Ainakaan jos emäntä on kotona.

Vaan totti munassa tännepäin niinkuin olis jo. Mäkään en kyllä nyt heti muista milloin se starkbierzeit on. Jotain tekemistä sillä kuitenkin paaston kanssa. Ja sitten varoitus tietysti pääsiäisen ajasta - mä olen luultavasti silloin suomessa pelaamassa korttia. :)

Mitähän muuta oheishöhää siihen pitäis keksiä? Bitti- & Tunkki -miehiä sun muita laitteista kiinnostuneita propellipäitä vois tietysti deutsche museum kiinnostaa. Sinne saa helposti menemään monta tuntia katsellen hassujen ihmisten rakentamia hassuja laitteita. (kaikkea ne saksalaiset keksii!)

Jollakin panimolla varmaan pitää muutenkin käydä jos ei Andechsiin asti pääse, Augustiner, Paulanet, Löwenbrau (öh) sun muut kyllä löytyy. Siinä sirkus kronea vastapäisessä spatenin panimossa ei kyllä taida olla omaa julkista juottolaa?

Millonkas ne biergartenit avasivatkaan? Taitaa olla toukokuun puolella vasta - eli sinne on aivan liian pitkä aika. Silloin voitte tulla jo toiselle olutretkelle uudestaan!

abe

MiikaP
06-01-05, 16:46
Hmm.... Hyvin "suunniteltu" on jo puoleksi tehty....
Käytiin viimeksi olutseuran jätkien kanssa Münchenissa, se oli joskus Marraskussa-2003, taisi olla juuri starkbierin aikaan...
Deutches Museum on aina kiehtova nähtävyys, mutta yksi asia sieltä uupuu: sukellusvene (ainakin 2003).
Forschungsbrauerei on todella käymisen arvoinen paikka, nimittäin juuri oluven vuoksi....
Olutseuramme kävi myös pyhiinvaelluksella paikalla, jossa ManU:n joukkuetta kuljettanut kone syöksyi maahan (fanaattisia ManU-faneja).

Tuukka
06-01-05, 17:02
Minä myös. Keskustasta löytyy kohtuuhintaisia hotelleja...
Pitää pitää homma kuitenkin visusti eukolta salassa, koska hän ei halua minun menevän omin päin eteläiseen Saksaan.....

Sanot sille että olet lähdössä mun kanssa reissuun, minuun se jostain syystä luottaa. En kyllä tiedä miksi.

Meritseth
06-01-05, 17:24
Tietty, se ei välttämättä ole kaunista katseltavaa kun rumat miehet juovat kaljaa kaksin käsin! Ei sovi heikkohermoisille... :lol:

Enköhän mä sen kestä.. ja jos en niin pääseehän sieltä pois ;)

bhajee
06-01-05, 18:30
Viides vuodenaika taitaa alkaa 24. 2. tänä vuonna.

Ahti
06-01-05, 18:35
Viides vuodenaika taitaa alkaa 24. 2. tänä vuonna.

Oliskohan tuo 25-27. helmikuuta hyvä ajankohta, vai onkohan tuo extra vilkas viikonloppu muutenkin Mynkkenissä? Ei viitsis mennä katsomaan täpötäysiä pubeja ulkoapäin..

Meritseth
06-01-05, 19:24
Muuten on mulle melko sama mutta 28-30.1 ei sovi, sillon ole Berliinissä ja
ajanjaksolla 3.2 -10.2 ei sovi sitten ollenkaan. 3.2 = weiberfasnacht ja 10.2 = Aschermittwoch ja sillä välillä on karnevaalit, jonka aikan mua ei saa kölnistä pois edes pakottamalla :-D

bhajee
06-01-05, 22:07
Oliskohan tuo 25-27. helmikuuta hyvä ajankohta, vai onkohan tuo extra vilkas viikonloppu muutenkin Mynkkenissä? Ei viitsis mennä katsomaan täpötäysiä pubeja ulkoapäin..
5000 kapakasta löytyy aina tilaa. Nockherbergille pitäisi varmaan tuoksi viikonlopuksi tehdä varaus, jos sinne haluaa (olettaen että muisteluni päivämäärästä pitää paikkansa).

Tosin jos sinne menee, niin muut paikat voi unohtaa - lainatakseni (muunnellen) Monty Pythonia "this beer is not for drinking - it's for lying down and avoiding".

Saako kuolaavat vanhat äijätkin tulla mukaan? (Lupaan olla kuolaamatta toisten tuoppeihin kunhan pidätte rollaattoristani huolta :twisted: )

Ahti
06-01-05, 23:44
Saako kuolaavat vanhat äijätkin tulla mukaan? (Lupaan olla kuolaamatta toisten tuoppeihin kunhan pidätte rollaattoristani huolta :twisted: )

Olisi lähinnä kunnia, jos tulisit mukaan. Eli kerrohan milloin sinulle sopisi taikka ei sovi, niin järjestetään iltamat sen mukaan!

bhajee
07-01-05, 00:05
Minulle sopii milloin vain (paitsi silloin kun ei sovi, pitäis pistäytyä Dublinissa ja Málagassa lähiaikoina). Ja rollaattorinkin voin hätätilassa jättää kotiin :-D mutta vain jos joku lupaa kantaa minut kotiin :twisted:

Ahti
07-01-05, 00:25
Hienoa! No sovitaan se silloin, kun meille sopii ja sinulle sopii, ennenkuin menet reissuun, tai sitten kun me tullaan reissusta. Tai jotain siltä väliltä. Kunhan se ei ole ennen sitä. Tai tätä! :-D

Ahti
07-01-05, 00:46
Ainiin, Frankun modepiireissä lätkämatsin jälkeen puhuttiin sitä, että Maaliskuu saattaisi olla paras aika Mynkkenin exkursiolle, tai sitten ei?

Nyt kaikki ehdottamaan, mikä maaliskuun viikonlopuista valitaan? Vai joku muu? Ensimmäinen ehdotus: 18-20 Maaliskuuta?

Tuukka
07-01-05, 10:23
Laitan hommasta äänestyksen... Mulle käypi.

Husky
07-01-05, 11:03
Juu, Mynkkeni on katsastamtta, sinne siis :lol: !!

michi
08-01-05, 17:47
Juu, mennään mennään :-D 18.-20. Maaliskuuta sopii alustavasti loistavasti, olen juuri palaillut kotoisesta Suomesta noihin aikoihin "hiihtolomalta"..

Münchenistä juuri mun saksanretki alkoi kesällä 2002 työharjoittelun merkeissä Siemensillä . Seuraavana kesänä mentiin uudelleen Werkstudentina ja veri vetää sinne siitä lähtien aina uudelleen.

Millä mennään ja mihin majoitus ? Ehdotuksia ?

Ohessa "sanakirjan" tynkää. Ja musan saa pois päältä !

http://www.wolles-website.de/bloedsinn_woerterbuch-bayrisch/woerterbuch.html

Tabe
11-01-05, 23:25
Jos Husky & michi ovat lähdössä Düsseldorfista, niin minäkin voisin osallistua reissuun ihan mielelläni. Silloin meitä olisi jo lähes yksi autollinen.... minun autossa (Audi TT) kyllä voisi tulla hieman ahdasta, varsinkin takana istuvalla ei ole liikaa tilaa... Onko ehdotuksia kyydin suhteen?! Entäs majoitus Münchenissä?!

TaBe

Ahti
11-01-05, 23:34
Automiehenä suosittelen silti junaa kaikille matkailijoille. Sieltä ei olla välttämättä ajokunnossa moneen päivään :D

Tuukka
11-01-05, 23:40
Eiköhän me samaan junaan hypätä ja treffata.... ravintolavaunussa. :occasion5: Kunhan tuo osallistujien määrä alkaa hahmottumaan, niin ruvetaan tsekkaamaan majoitusta: halba tahi keskitasoinen hotelli, ryhmäalennuksella.

Jossain vaiheessa pitäis laittaa peli poikki, jotta saadaan varaukset tehtyä. Odotellaanhan vielä tovi notta kaikki halukkaat voivat ilmoittautua.

Tänään tulin Mynkkenistä tiedustelumatkalta, paikallisvahvistuksia luvassa :D

Husky
12-01-05, 08:38
Mä kattelinkin jo lento+juna hinnat ja tyyristä on... Hyvä jos päästäis ajelemalla, tosi aikaahan se vie. Mulle 1 paikka sikaosastolla, onnex on kokoa kertynyt vain kohtuullisesti, joten enköhän mahdu :roll:

Majotusta sitten zuumailemaan. Pitänee guuglettaa Mynkkenin majotukset...

Vai onko paikallisilla antaa suosituksia??
Avainasana: Edullisuus. Hotelissa kun ei varmasti juurikaan laatuaikaa vietetä.... :wink:

outi
12-01-05, 08:44
Hei vaan pojjaat, ja tervetuloo Olusille!

Voinette ottaa tämän maaliskuun ekskursion harjotuksena, nimittäin
16.04. – 01.05.2005 Frühlingsfest auf der Theresienwiese...

Ihan kun oktarit, mutta
1) Ilman hulluja/juoppoja Jenkkejä
2) Ilman hulluja/juoppoja Japseja
3) ... Brittejä
4) Vaan 2 telttaa, mutta tilaa löytyy aina!

bhajee
12-01-05, 10:29
Ihan kun oktarit, mutta

1) Ilman hulluja/juoppoja Jenkkejä
2) Ilman hulluja/juoppoja Japseja
3) ... Brittejä
4) Vaan 2 telttaa, mutta tilaa löytyy aina!

Sen sijaan siellä on hulluja juoppoja baijerilaisia! :-D

Jos joku haluaa lentää, niin esim. dba:lla pääsee aika monesta paikasta kohtuuhinnalla Müncheniin.

"Virallinen" hotelliluettelo löytyy täältä:
http://www.muenchen.de/Tourismus/Hotels_Unterkunft/2015/index.html

www.hrs.de listaa koko joukon hotelleja alle 50 € / 1 hölön huone (halvin on 39).

outi
12-01-05, 11:33
Sen sijaan siellä on hulluja juoppoja baijerilaisia! :-D

Mikäs sen hauskempaa! Niitten puheesta saa vielä vähemmän selvää sillon!

outi
14-01-05, 11:37
The Starkbierfest, although celebrated throughout Munich, is focussed on the Paulaner Keller at Nockherberg in Giesing. Here the festival lasts 17 days: from Friday 12th March til Sunday 28th March 2004. Their Festsaal has capacity for 3,000 pissed up punters and is decorated in the style of an Oktoberfest tent. A Mass of Starkbier costs 6.95 Euro. A Mass of any other drink costs exactly the same - Spezi or even table water! Entry is one Euro. After 5pm (3pm at weekends) entry is 7.80 Euro for which you also get a beer voucher.

Paulaner-Keller Hochstraße 75, Giesing Fri 12.Mar.2004 – Sun 28.Mar.2004 U1/2 to Kolumbusplatz ...then walk up Nockherstrasse to the top of the hill Website: Nockherberg

If your computer has Flash then make sure you check out the Paulaner website too. It's quite well done and entertaining. Turn your sound up and click the flashing arrow in the middle of the start page.

Other Starkbier Cellars in Munich:

Löwenbräukeller Nymphenburger Strasse 2, Neuhausen U1/7 Stiglmeierplatz 27.Feb.2004 - 04.Apr.2004

Unionsbräu Einsteinstraße 42, Haidhausen 12.Mar.2004 - 28.Mar.2004

Augustiner-Keller Arnulfstrraße 52, Maxvorstadt U/S-Bahn Hauptbahnhof 12.Mar.2004 - 27.Mar.2004

Tuukka
14-01-05, 11:42
The Starkbierfest, although celebrated throughout Munich, is focussed on the Paulaner Keller at Nockherberg in Giesing.

Tänne juuri tähdätään. Juttelin Oton kanssa aiheesta tiistaina ja tuo sanoi ettei pöytävaraus ole välttämätön. Ja tietysti reippaina suomalaisina ollaan heti aamusta biekkarissa ihmettelemässä joko tarjoilu alkaa...

Ahti
14-01-05, 11:45
The Starkbierfest, although celebrated throughout Munich, is focussed on the Paulaner Keller at Nockherberg in Giesing.

Tänne juuri tähdätään. Juttelin Oton kanssa aiheesta tiistaina ja tuo sanoi ettei pöytävaraus ole välttämätön. Ja tietysti reippaina suomalaisina ollaan heti aamusta biekkarissa ihmettelemässä joko tarjoilu alkaa...

Mä en tajuu tota Tuukkaa, vai onks se joku Baijerilainen tapa, et pitää olla aina heti aamu yhdeksältä baarissa tuoppi kädessä???

Tuukka
14-01-05, 11:59
Kyllä. Näin se homma on edennyt maailman aamuhämärästä näihin päiviin asti, eikä ole mitään syytä ruveta pinttyneitä tapoja muuttamaan.

Katolisessa Baijerissa kirkkoon ryykästään aamulla ja näiden menojen jälkeen vaimo menee kotiin tekemään kotitöitä, kun taas isäntä siirtyy Gasthausiin nauttimaan Baijerilaista aamupalaa: Weißbier, Weißwürst & Bretze. Kun tämä on nautittu voidaankin siirtyä vaimon laittamaan lounaspöytään ja jatkaa päivää sianlihan syönnillä ja vehnäoluen kittaamisella. Nerokasta!

Starkbierzeit on muuten kuin mikä tahansa muu juhla, porukka on vaan vielä enemmän hiivassa kuin normaalisti http://www.grillsportverein.de/forum/images/smiles/essen36.gif

Ahti
14-01-05, 12:01
Katolisessa Baijerissa kirkkoon ryykästään aamulla ja näiden menojen jälkeen vaimo menee kotiin tekemään kotitöitä, kun taas isäntä siirtyy Gasthausiin nauttimaan Baijerilaista aamupalaa: Weißbier, Weißwürst & Bretze. Kun tämä on nautittu voidaankin siirtyä vaimon laittamaan lounaspöytään ja jatkaa päivää sianlihan syönnillä ja vehnäoluen kittaamisella. Nerokasta!
Noniin! Nyt mä ymmärrän miks te jätkät viihdytte niin hyvin siellä! :lol:

Ahti
16-01-05, 00:25
Alustava idea ohjelmaksi:

Perjantai: vapaata ohjelmaa
Lauantai: Aamiaisbrunssi, lounas, iltapäiväbrunssi, nokoset, iltaohjelmaa
Sunnuntai: Luostari

Miltäs kuulostaa? Tarkempia paikkaehdotuksia tulossa vielä Tuukalta.

abe
16-01-05, 10:29
Mää vähän epäilen että se Andechserin luostari on parempi tehdä lauantaina.. Siellä kun harras henkinen tunnelma oikein pakottaa käymään muutaman kerran siinä palvelutiskillä, ja sen jälkeen ei enää paluuta mihinkään "kotiin" ole - paitsi Münchenin avoimeen syliin jatkamaan samaan tahtiin.

Muutenkin kun se on niin landella (lähijunatkaan ei mene ihan 100m päähän), niin paluumatka voi olla vähän vaikeasti tavoitettavissa.

abe

Tuukka
16-01-05, 15:43
Keikan fokus on tehdä pyhiinvaellusmatka Starkbierin syntysijoille, joten lauantaina tähdätään Nockherbergin Biergarteniin. Sunnuntaina sielu kaipaa ripitystä, joten luostari sopii tähän vallan erinomaisesti. Perjantaiksi ajattelin käyttää Mynkkenin untuvikkoja noissa must-see paikoissa, kuten Humpan Kuninkaan Hovissa - Hofbräuhaus ja muut perinteiset paikat. Jodlerwirt on myös ehdoton ässä! Net ken jaksaa tintata läpi yön tutustuvat varmaankin Kultfabrikin tarjontaan.

Niin ja vielä. Kyse ei siis ole saksalaistyylisestä pakollisesta ohjatusta toiminnasta, vaan toki jengi saa ryntäillä halujensa mukaan. Ajattelin kuitenkin jonkinlaista ohjelmanraamia niille, jotka haluavat humpata isommalla revohkalla paikasta toiseen. Tärkeintä on se, että kaikilla on mukavaa ja saadaan tutustua muihin saksansuomalaisiin joita yhdistää sama harrastus: runsas oluenjuonti :occasion5:

abe
16-01-05, 16:10
Ja sen mitä minä tiedän käytännön elämästä, niin jos ja kun Otto on mukana, niin loppuyöstä jengi ohjataan nachtcafeeseen.... Sillä mestalla on kyllä jännä efekti, siellä on aina alkanut pilkkiminen.

Kellonajalla ja humalatilallahan ei tällaisiin juttuihin voi olla yhtään mitään vaikutusta!

abe

vilho
19-01-05, 10:27
Taas myöhässä. Kiireitä enkä ole ehtinyt tsekkaamaan foorumin kuulumisia. Joka tapauksessa olen mukana (ja äänestänyt).

Tuossa ihan vieressä Goetheplatzilla on tuommoinen hosteli nimeltä Easypalace. Joskus kun tupa on ollut täynnä on osa vieraista nukkuneet siellä. Hinta luokkaa 35€/yö eikä torakoita tai muita mönkiäisiä. Voi olla että sieltä liskoja löytyy jos joku kävijöistä jättää yhtenä päivänä starkbierit nauttimatta :) . Jok tapauksessa, yksi mahdollisuus.

arska
19-01-05, 13:17
Kiinnostais kyllä mutta 20.3 viimeinen sarjaottelu. Ai niin sitten vielä haastavampi operaatio saada kotoa vlv.

millennium
19-01-05, 16:36
No merkkasin nyt että lähetään....tosin juuri 15.3. palailen Dublinista
pitkältä viikonlopulta...no seuraus voi lähinnä olla että viina ei maistu
heti taas niin roimasti.....mutta 15.1. minut nähneet Dusselin treffissä
voinevat ilahtuakin tästä :wav:

Mutta automatkailu ei kauheasti iske...siihen palaa äkkiä 6-8 tuntia, ja
Saksan autobaanat tuntien...tarkkaa aikaa on koskaan mahdoton tuollaisella
matkalla sanoa...voi tökätä pahastikin.

No ainahan autolla ajaessa voisi maisemiakin paremmin katsella, mutta
sitten kyllä ajoaika pitenee reilusti vielä ja baanan betonirännit on nähty.

Junan ja lentojen ollessa lähes saman hintaisia varmaan, kääntyisin
jonkin halpalennon puoleen. Mutta kertokaapi sitten hotellia ja tarkempia
aikatauluja tai jotain kohtaamispaikkaa, niin suksin itseni sinne kentältä
jollakin konstilla.....

...tai ilmoittakaa milloin olette lentokentän ovella niin siirryn baarin
puolelta autoon.

millennium
20-01-05, 00:20
Näytti olevan Lufthansalla ainakin vielä
DUS 18.03. klo 20:xx jotain lähtö
MUC 20.03. klo 15:xx jotain paluu

yhteensä veroineen n. 110 e, joten en pidä pahana.
Mulla puuttuu just naftisti Lufthansalta pisteitä et saisin vapaaliput
Eurooppaan, joten tulis nekin täyteen sitten...ja onhan koneessa
ilmaista juotavaa :D
(vaikkakin Lufthansa on huonontanut palveluitaan rankasti !!!)

Millois tää Munchenin keikka lyödään lukkoon ja hotellin varaus
että uskaltaisin sitten varata noita lentolippuja?

arska
20-01-05, 09:10
Luftwaffe näyttäis olevan edullisin. G-wings samoille päiville 161eskoo ja AirBerlin on täynnä kun ei näyttänyt vapaita paikkoja ollenkaan.

Tuukka
20-01-05, 11:54
Sikäli kun vielä tälläkin viikolla tuli pari halukasta lisää, niin ei ihan vielä hätäillä. Lennot voit jo varata, koska selkeästi enemmistölle tämä viikonloppu sopii. Hotellin suhteen yrittäisin tsekata mukavaa kompromissiratkaisua, jotta saataisiin suurin osa remmistä samaan majoitukseen -> yhteiset tulemiset ja menemiset saataisiin edes hieman sulavammin toimimaan.

Sikäli kun on niitäkin jotka yöpyvät jossain muualla, niin loppupuolella sorvaan jonkinlaisen kaljanjuontikalenterin: missä, mihin aikaan ja kuinka paljon :D

Husky
21-01-05, 12:44
Noniin, nyt on 4 buukkausta olemassa luftwaffelle mynkkenin suuntaan! Meitä tulee D'dorfista (ainakin) Mischu, TaBe, Millenium sekä itse. Laskeudumme 18.3. klo 21.50 paikallista aikaa, siitä sitten baanan kyytiin ja keskustaan.

Julkista tietoahan on että suunnistaminen on huomattavasti helpompaa humalassa, joten siihen on tähdättävä :P

En vielä olis hotelleja buukkaamassa, kuten tuli tuolla aiemmin todettua niin meitä on varmaan sen verran et ryhmäale on todellisuutta.

Tapaamisiin!

Husky
17-02-05, 23:13
Noooh Tuukka, onx Mynkkenin keikan remmi kasassa nyt :wink:
Kelailin vaan, siis sen minkä kykenen, et olisko aika katsastaa tuo majotuspuoli? Sul oli jotain jo kuuloeliemen takana sen varalle.. ?

Millenium oli aktiivina katsastanut että sielt löytyis kohtuuhinnalla jopa ok-talo/ja vuokralle vkl:ksi. Ei sekään pahalta kuulosta, hinta nimittäin varsin edullinen kun jakaa 4/6:lle tai jotain ...

Meritseth
18-02-05, 10:56
:cry: :cry: :cry:

Mun tarttee peruuttaa.

Tuukka
18-02-05, 12:44
Kuten asiasta keskusteltiin. Mutta muille ruvetaan tsekkaamaan majoitusta, onko purukalla toivomuksia siitä millainen katto saadaan pään päälle? Mukavinta tietysti olisi se, että saataisiin mahdollisimman paljon porukkaa samaan torppaan - alennuksien kera.

Husky
18-02-05, 12:51
Vastaan meitin poppoon puolest: Ei meillä varmaan mitään kummosia kriteerejä ole... :wink: Yhteydet keskustaan pitää tietty mennä ihan vierestä, jollei sitten löydy ihan keskustasta. Ettei tartte nelivedolla vallan pitkiä matkoja sutia.... Erillinen kylppäri huoneessa! Siinäpä ne tärkeimmät.

Kuten tuli mainittua ni jotain ok-talojakin olis tarjolla kohtuuhinnalla kun jakaa poppoon kesken. Millenium... mites oli? Yhteen taloon ei tietty mahdu kun x-määrä, ei koko kööri (?).

Ahti
18-02-05, 12:56
Kuten tuli mainittua ni jotain ok-talojakin olis tarjolla kohtuuhinnalla kun jakaa poppoon kesken. Millenium... mites oli? Yhteen taloon ei tietty mahdu kun x-määrä, ei koko kööri (?).
Omakotitalossa on se pahapuoli, ettei sieltä välttämättä pääse ulos koko viikonloppuna! Käy niinkuin Kölnissä.

Eli joku hotelli saattaisi olla toimivampi ratkaisu. Päästäisiin liikenteeseen paremmin! :lol:

michi
18-02-05, 13:16
Mukavinta tietysti olisi se, että saataisiin mahdollisimman paljon porukkaa samaan torppaan - alennuksien kera.

Mulle kans jostain kotitalon nurkasta joku soppi johon saa makuupussin leväyteltyä tahi sitten koko remppa samaan hotelliin Kysely vaan kuka tarvii välttämättä 1h huoneen ja loput esim. 2h huoneita..vai ?

www.hrs.de listaa koko joukon hotelleja alle 50 € / 1 hölön huone (halvin on 39).

Ryhmäalennuksen sais varmaan parhaiten käväisemällä paikan päällä, kukahan paikallisista kerkeäis ?

Tuukka
18-02-05, 14:46
Juteltiin aiheesta Huskyn kanssa puhelimitse, esittelen teemaa Frankfurtin porukoille viikonlopun aikana. Eli hotelliin ollaan menossa, mun vertaus torppaan saattoi aiheuttaa ylimääräistä hämmennystä. Kiinnostavat seikat ovat:

- Mistäpäin? Onko erityisiä toivomuksia, siis jotain muuta kuin "keskustasta"?
- Paljonko se saa maksaa?
- Jotain muuta?

Viikonlopun jälkeen esittelen ideaa teille. Sitten toinen juttu: mikähän mahtaa olla meidän matkalaisten pääluku? Kaikki jotka tietävät että ovat varmasti lähdössä, niin laittakaa privaa tulemaan nimen ja puhelinnumeron kera. Vastaan sitten omilla yhteystiedoillani, jotta saadaan retkueen osallistujalista vihdoinkin valmiiksi. Mynkkenin poppoolla ei tässä vaiheessa vielä ole niin väliä, tarkemmat koordinaatit hierotaan vielä ennen täräystä. Suurin tavoite on se, että mahdollisimman moni pääsisi ainakin la 19.3. Nockherbergin Biergarteniin tapaamaan muita saksansuomalaisia.

abe
19-02-05, 00:40
Jaaniinmutta! Täytyykin pikkuhiljaa soitella Otolle notta hän

1) on paikalla ko. viikonloppuna

2) mulle on sieltä bileiden jatkopaikka. (kun himaan on vähän ikävä yöllä kulkea, tänävuonna jo kaksi kertaa ottanut taksin pasilasta himaan, 50€)

Noh..... tietenkin jos Otto ei ole jostain kumman syystä himassa tuona viikonloppuna, niin kyllä mä siltä avaimet saan, ja..... niin.

Harmi ettei Otolla ole sopivaa accessia tänne foorumille kun ei ole sellainen internerd-friikki kuin iso osa foorumin jengistä.

Eniveis, vaimolta jo varmistin että mulla on tuolloin vapaa viikonloppu ;) Häntä ei kiinnosta lähteä katsomaan kuinka suomalaiset pulaa ja pelaa ja kikkailee ja kukkuilee............

abe

abe
19-02-05, 00:43
Sinällään, mites tuo ohjelma?

Tuukka? Kuka?

Kun se Andechserin luostari nyt vain on hiukan... vaikea saavuttaa.

Tästä vois oikeasti tehdä vaellusreittijutun. Kun ammerseeltä on jotain 7km matka sinne luostarille, niin tää pitäis järkätä lauantaina puoliltapäivin tms. Ja sen patikan jälkeen on todellakin jano...

ja joku panimovierailu onnistuneen helposti kyllä jollain 20-25 hengen porukalla. Pitää vain soittaa ja kysyä. Onko se sitten andechser vaiko mikä.

sieltä andechseriltahan pääsee sitten kyllä taksilla s-baahnalle ja kohti nockherbergiä.

Ja olikos sitä jotain jengiä haluamassa deutsche museumiin? vai oliko tuo vain mun mietelmä että sellainenkin täällä on....

Ja mites (kun en jaksa lukea ketjua läpi) on ylipäätään jengin tulosuunnitelma, tuleeko pers vai laua -päivänä ja mihin aikaan?!

abe

Tuukka
19-02-05, 14:40
Porukka tulee pe 18.3. maisemiin ja tällöin olisi tarkoitus tutustua keskustan perinteikkäisiin ja tunnettuihin kaljoitteluhalleihin, tyyliin Hofbräuhaus. Lauantaina on tärkein rysäys, kokoontumisajo Nockherbergillä sellaiseen aikaan että mahdutaan vielä sisään.

Museossa käynti (suosittelen) ja Andechsin luostarin valloittaminen jätetään sunnuntaille. Jengillä on kuitenkin erilaisia mielihaluja, niin sunnuntaina kukin halujensa mukaan minne haluaa. Museo on mm. mulle tuttu ja luostari on vielä näkemättä, joten suuntaan Ammerseelle ja luostarin kimppuun.

Että suunnilleen näillä raameilla. Lauantaiksi voisi yrittää sopia jonkinlaisen ajankohdan, jolloin pyritään tapaamaan porukalla tuolla Starkbierin mekassa: Nockherbergin Biergartenissa.

outi
21-02-05, 11:32
Mipeltä kannattais tietenkin kysellä, hää kun on hotellialalla töissä... :D

Ja ei muuta kun tervetuloa!

Tuukka
22-02-05, 13:24
Niin on. Heidän hotelli on silloin täynnä, joten etsimme toisen vaihtoehdon. Tähän asiaan saadaan selvyys torstaina tai perjantaina.

Olen tähän mennessä laskenut 7 hotellintarvitsijaa, 4 Düsseldorfista ja 3 Frankfurtista. Mites Abe, jäätkö meidän kanssa ulkoruokintaan keskustaan vai kuinka menot sopii? Ja jos olen unohtanut jonkun laskuistani, niin laitatteko privaa tulemaan. Tarjoitus olisi buukata majoitus vielä tämän viikon loppuun mennessä.

abe
22-02-05, 15:28
Mää jo sovin Oton (ja vaimon) kanssa diilin punkata siellä.

Ahti
10-03-05, 10:34
Jahas jahas, se on about viikko enaan ja sit rysahtaa!! :lol:

Tuukka on parhaillaan buukkaamassa poytia ja hotellia paikanpaalla, eli saamme tanne varmasti lahiaikoina tarkempaa infoa, kunhan mies paasee netin aareen.

Ilmassa alkaa (taas) olla suuren urheilujuhlan tuntua!!! 8)

Tuukka
10-03-05, 14:29
Viimeistään lauantaina ollaan viisaampia. Käyn myös tsekkaamassa hotellin mikä otetaan.

Tuukka
11-03-05, 16:08
Pöydät on varattu ja hotelli on buukattu. Frankfurtin ja Düsseldorfin remmille laitan privaa hotellista, mutta muut huomatkaa pöytävarauksen ajankohta:

Lauantai 19.3. klo 14 :!:

Kaksi pöytää on varattu ja meitä on jo laskujen mukaan seuraavasti:

Düsseldorf 4
Frankfurt 3
Vilhon remmi 3
Abe 2

Plus pari epävarmaa= 12 (+2). Toisin sanoen, mukaan mahtuu vielä! Normaalilla riisitautisten kaavalla nuo laskevat 10 ihmistä per pöytä, mutta kun mukavammin ollaan niin se on 8 henkeä samaan tiskiin.

Hoi Mynkkeniläiset, jos juttu sykähdyttää, niin laittakaa privaa! Vaihdetaan yhteystietoja ja treffataan sitten viikon kuluttua!

abe
12-03-05, 10:07
Kukas mun lisäksi on? Otto vai? Mä en vaimoa kuitenkaan mukaan ota ;)

abe

vilho
12-03-05, 13:02
Täytyy tänään käydä vähän reenamassa jotta ens viikonloppuna jaksaa. Augustinerin olut meinataan käydä koemaistamassa.

Jengi on tyypillinen expat tilkkutäkki eli löytyy Turkkilaista, Jenkkiä, Ryssää, Tanskalaista, Espanjalaista, pari Suomalaista ja jokunen pakollinen Saksmanni. Kyllä lähipöydissä taas irvistellään kun raiskaamme saksankieltä.

Tuukka
12-03-05, 21:05
Kukas mun lisäksi on? Otto vai? Mä en vaimoa kuitenkaan mukaan ota ;)

abe

Noniin, laskin vaimosi mukaan. Otto liittyy remmiin myöhemmin, sillä on duunikeikka samaisena lauantaina.

abe
13-03-05, 00:19
Joo Otolla on vielä neuvottelemista sen duunikeikkansa jälkeen, mä soitin sille just sen jälkeen kun se oli saattanut sut veks... :)

Mä olen tulossa ns. yksin...

abe

vilho
13-03-05, 17:03
Tuukka hei viittiks informoida. Mikä on dress code olutretkellä? Pitäiskö vetää Hoosenit jalkaan vai mennäänkö ihan siviileissä?

Meillä olisi vielä kolme kiinnostunutta jos tilaa löytyy.

Paulanerin Weizenbock oli todella hyvää. Very smooth oli raadin kommentti. Bis Samstag.

Tuukka
13-03-05, 18:52
Taidan tulla siviileissä. Meitsin setti on kuitenkin lämpimämpiä säitä varten. Viralliseen code dressiin sopii kansallispukukin varsin hyvin, mutta tällä kertaa ajattelin jättää pois.

Testasin Aventinuksen jälleen kerran eilen, hieman helpompaa roinaa kuin mm. se mitä tintattiin Forschungsbräuereissa viime vuonna.

Tuukka
13-03-05, 18:54
Meillä olisi vielä kolme kiinnostunutta jos tilaa löytyy.
Teidäthän laskin jo tuossa mukaan. Tilaa piisaisi vielä enemmänkin!

Tuukka
15-03-05, 17:04
Head count näyttää tällä hetkellä tältä:

Düsseldorf 4
Frankfurt 3
Vilhon remmi 6
Abe
Mippe 2, tulevat hieman myöhemmin

Yhteensä 16. Vielä pari mahtuis tähän kattaukseen!

abe
15-03-05, 21:23
kylläpäs münchenin osanotto on heikkoa :-O

abe

Ahti
15-03-05, 21:43
kylläpäs münchenin osanotto on heikkoa :-O

No niin on!!!??? :shock:

Kauheasti täällä Mynkkeniläiset uhoavat ja melskaavat, ovat dominoineet foorumia ihan alusta asti, mutta kun tapahtumia järjestellään, niin ei löydy kuin pari paikallista hullua mukaan? :lol:

michi
15-03-05, 22:29
Kato Münchenin ei tartte ilmoittautua mihinkään, ne kun on valmiiks jo pelipaikoilla.. Nyt sana kiertämään siellä ja kaikki mukaan :-D

Seuraavan kerran kohtaamme jälleen koko remmi jossain vähän pohjoisempana, vai mitä ?!

Kiitos Tuukalle hotellin buukkauksesta, ei tartte kavereiden nurkkiin majoittua, tällä kertaa :P

abe
16-03-05, 13:54
Bhajee?! Puumerkki tänne niin kuin olisi jo, mukaantulosta.

abe

Tuukka
16-03-05, 16:20
Lähetinkin herralle jo privaa, mutta ei ole kala käynyt koukkuun.

Ahti
16-03-05, 16:55
Jokos siella on muuten lumet sulaneet, vai pitaako ottaa talvivarusteet mukaan?

abe
16-03-05, 17:51
Joo mäkin toista kautta kyökin puolelta kyselin, oli vähän heikolla pohjalla osallistuminen, vaikka alunperin oli kyllä aikonut. Mutta ilmoittelee tuossa myöhemmin, jos kuitenkin pääsee paikalle.

Ja keleistä tiedoksi, että täällä on just nytkin +12°. Ainakin täällä Moorenweisissa. Lunta on vielä jonkunverran täällä maalla, missä ovat kasat jäätyneet kovemmin. Nyt kun on vasta toinen päivä tällaista lämpöä putkeen.

Niin ja ehkä se verottaa kohtalaisesti müncheniläisten osallistumista, että meidän piti lähettää kaikki naiset evakkoon täältä kun tuollainen hyökiminen tulee päälle..... ;)

abe

mippe
16-03-05, 20:24
.., niin ei löydy kuin pari paikallista hullua mukaan?

Köh??? :smt018

Ahti
16-03-05, 21:48
.., niin ei löydy kuin pari paikallista hullua mukaan?

Köh??? :smt018
Hei, siinä oli smiley perässä!! ;)

Noh, eipä siinä, eipä siinä. Hyvä että tiukka ydinjoukko sentään paikalla. Mitä useampi kokki, sitä sekavampi soppa muutenkin. :D

mippe
16-03-05, 22:03
Hei, siinä oli smiley perässä!!

Huomasin toki, en aio käydä hankalaksi lauantaina. :wink:
Tai ehkä sittenkin :(
Eikun en kuitenkaan :D
En tiedä vielä käynkö :?

:D

Jansku
17-03-05, 09:15
Mä olen vähä myöhäs mut jos vielä mukaan vielä mahtuu niin tulen mielelläni!! Mitäs tosta varauksesta pitää maksaa ja millon ja missä treffataan?!? :P

abe
17-03-05, 09:55
jaanytmuuten on muuten jo yli 10° täällä keskustassa. tälle pv luvattu 17° ja sunnuntaille yli 20°.

hervehuloa!

abe, pda:lla taas

Tuukka
17-03-05, 11:19
Mä olen vähä myöhäs mut jos vielä mukaan vielä mahtuu niin tulen mielelläni!! Mitäs tosta varauksesta pitää maksaa ja millon ja missä treffataan?!? :P
Laitan privaa....

Ahti
17-03-05, 18:33
Jahas, huomenna pärähtää!!!! :-D

Nyt joutuu lähtemään Paddys daytä juhlistamaan, mutta nähdään huomenna ja kaikki mukaan vaan jotka pääsevät!!

vilho
17-03-05, 18:54
Wiesn joka on tuossa paikkakuntanani viittaa tietenkin tuohon entiseen niittyyn joka tunnetaan Oktoberfest(inkin) tapahtumapaikkana. Eli Vilhon porukka tarkoittaa tällä hetkellä neljää Mynkkeniläistä ja kahta Verohelvetistä (Veroparatiisin vastakohta) eli Suomesta. Sitä paitsi Tuukka on oikeasti Müncheniläinen vaikka asuukin tällä hetkellä muualla.

abe
18-03-05, 09:04
Olen minäkin sitten jo tänäänkin liikenteessä. Ensin siinä neljän pintaan saunomaan, notta pääsee saunanpuhtaana telmimään pitkin ja poikin ;)

Joskus seitsemän pintaan olen keskustassa, pitää käydä heittämässä Oton luo majoituskassi ja sitten eikun rocknroll.

abe

abe
18-03-05, 09:23
Niin mites se tänpäivän ohjelma muutoin?

Augustinerillehän pitää ehdottomasti mennä, että saatte heti tuntuman siihen parhaaseen kalijaan täällä.

Arnulfstrassen mesta olisi kyllä paras, sinne on tosin jotain puolentoista kilsan kävely herr bahnhofilta. Toiseksi paras vaihtoehto tuohon nähdeen on tietenkin kävelyalueen augustiner siinä heti stachus/karlsplatzin vierellä. Siellä on kuitenkin samat lager/edelstoff/maximator tarjolla :)

Ja tietenkin hyvää baijerilaista sapuskaa....!

abe

Tuukka
18-03-05, 10:45
Pasautetaan paikan päälle about kuudelta. Heitetään rojut hotelliin ja sitten syömään. Ruokapaikoista eniten hotsittaisi Spatenhaus, niillä on kylän paras Wiener Schnitzel. Tämän jälkeen alkaakin armoton kylpeminen paikallisten oluiden kanssa. Düsseldorfin remmi astuu kuvaan noin klo 23, kopataan ne hotellilta mukaan ja sitten varmaankin suunnataan Humpan Kuninkaan Hoviin. Täällä tappiin asti ja sit Kultfabrikissa tahi Nachtcafessa aamuun asti. Väliin parin tunnin painajaiset ja sitten kokka kohti Nockherbergiä. Täydellistä!

Vilho on oikeassa. Sisäinen baijerilainen ulvoo päästäkseen toteuttamaan itseänsä...

Vivi
18-03-05, 11:30
Mites, jos me Münchenissä pelipaikoilla olevat haluttais liittyä seuraan, onks ainoa mahis tulla huhuilemaan lauantaina Nockherbergiin? Tuo perjantain ohjelma näyttää kohtuullisen "sekavalta"...

abe
18-03-05, 11:31
Äh? Schnitzeliähän nyt saa mistä vain, se nyt on kovin arkinen ja tavallinen juttu.... :)

Mitähän spatenhausia tarkoitat? Marsstrasse?

abe

Tabe
18-03-05, 11:51
Tuo Tuukan ohjelma kuulostaa ihan hyvältä, mutta muistakaa, että klo. 06:00 lauantaiaamuna pitää olla jossain TV:n äärellä... Silloin alkaa Malesian GP:n aika-ajot ja sunnuntaiaamuna sitten klo. 08:00 itse GP... että siihen malliin, vaikuttaa siltä, ettei koko viikonloppuna tarvitse nukkua. :D

TaBe

michi
18-03-05, 12:30
Düsseldorfin remmi astuu kuvaan noin klo 23, kopataan ne hotellilta mukaan ja ...

Missäs meitin hotelli muuten sijaitsee ? Tietää repun jonnekin pudottaa.
Taitaa olla joo yötön yö tiedossa..

Tänään on ollut oudon kummallinen JANO koko päivän, ei
meinaa tulla työnteosta mitään !!! :smt087

Tuukka
20-03-05, 20:35
Vähissä on ne paikat mihin ei särje......

Valtava kiitos kaikille osallistujille! Meininki oli odotusten mukaista, olutta oli paljon eikä kesken loppunut. Humppa raikasi ja ihmiset tanssasivat, fotojakin räiskittiin taas urakalla joten laittakaas linkkejä mistä niitä saa tiirailla.

Seuraava täräys onkin sitten Düsseldorfissa!

Tabe
20-03-05, 21:34
Ihan pelottaa jo seuraava "täräys" :-D

Hauskaa vissiin oli ja kiitoksia niille Müncheniläisille, jotka olivat mukana riennoissa... täytynee kuitenkin mainita, että paikallisten osallistuminen oli aika vaisua, muutama kuitenkin viitsi paikallekin...

btw... takki ja kaikki kadonneet kalskut sitten löytyivät lopulta... :wink:

TaBe

bhajee
20-03-05, 21:59
Pitää katsoa onko huomisessa lehdessä erikoisuutisia Nockherbergiltä... :-D

Sentään pääsin perjantain aperitiivikierrokselle mukaan. :lol: Nuo ulkovessat vain ei tunnu täällä toimivan täysin häiriöttömästi :-D

abe
20-03-05, 22:35
Hmm... olenkos mää sitten tanssinut Toukan kanssa oikein urakalla, kun mullakin on ihan joka paikka kroppaa kipeänä..

abe

Vivi
21-03-05, 10:36
Mullakin jäi riennot vain perjantain "aperitiiviasteelle", lauantai kun meni ilta-kasiin asti erinäisten Küchenberatereiden luona. Teillä tuntuu kuitenkin reissu jatkuneen riemukkaissa merkeissä. Tosin en kyllä mitään muuta olisi odottanutkaan... :wink:

abe
21-03-05, 11:39
Jaaniin, onhan mullakin jotain 100+ valokuvaa, tosin pitänee raskaalla kädellä sensuroida.

Ei siksi, että kuvat olisivat suttuisia. Mun kamera ei ota kuin hyviä kuvia.
Vaan kun..... ;)

Ahtillakin oli kuulemma jo perjantailta 100+ kuvaa. Eikä lauantaina ilmanjääty.

Kun nyt vaan jaksais noita hieman säätää...

abe

Ahti
21-03-05, 12:30
Jep, sensuuriin meni noin 120 kuvaa mullakin, eli tässä 80 hieman rauhallisempaa kuvaa aluksi.

http://www.ahti.org/Olutretki/

Ahti
21-03-05, 12:33
Sentään pääsin perjantain aperitiivikierrokselle mukaan. :lol: Nuo ulkovessat vain ei tunnu täällä toimivan täysin häiriöttömästi :-D
Kiva kun pääsit mukaan. Juu, lauantaina ulkovessoja välttääksemme join 9 (litran)massia starkbieriä kertaakaan kusematta, jonka jälkeen vielä puhalsin alkometriin vain 1.2 promillea! Ihme juttu! :shock:

Ahti
21-03-05, 12:42
Ihan pelottaa jo seuraava "täräys" :-D

No älä!!! :shock:
Oli kyllä taas sellainen keikka että oksat pois. Kiitos tosiaan kaikille osallistujille. Hauskaa todellakin oli. Pikkasen rankanpuoleista ördäystä, mutta mikäs sen hauskempaa! :lol:

btw... takki ja kaikki kadonneet kalskut sitten löytyivät lopulta... :wink:

Oho, mistäs löytyi??

Hieman kieltämättä nauratti, kun Dysselin osasto lähtee joukolla lauantaina heti ensimmäiseksi ostamaan uusia takkeja! :-D Kultivoitunutta väkeä tosin, kun ilmeisesti museoissakin ehditte kiertämään. Frankfurtin ydinjoukko riensi heti herättyään suoraan baariin.

Täyttä elämää! :lol:

Tuukka
21-03-05, 12:51
Jep, sensuuriin meni noin 120 kuvaa mullakin, eli tässä 80 hieman rauhallisempaa kuvaa aluksi.

Voi jönses sentään...... Mitähän niissä otoksissa sitten on joita ei laitettu jakeluun?

Vivi
21-03-05, 13:42
Mitäköhän perjantain tarjoilijatyttö sanoisi, jos tietäisi, että hän on kuitenkin joutunut kuvaan, jota vielä LEVITELLÄÄN YMPÄRI INTERNETTIÄ.. :shock:

Ahti
21-03-05, 14:02

Voi jönses sentään...... Mitähän niissä otoksissa sitten on joita ei laitettu jakeluun?
Heh, niissä vain tautofoniaa edellisistä. Tuli näköjään räpsittyä aika voimakkaasti kuvia. Tuossa lyhyt yhteenveto viikonlopun tapahtumista.

Ahti
21-03-05, 14:04
Mitäköhän perjantain tarjoilijatyttö sanoisi, jos tietäisi, että hän on kuitenkin joutunut kuvaan, jota vielä LEVITELLÄÄN YMPÄRI INTERNETTIÄ.. :shock:
Kappas vaan tosiaan, ko. salainen tarjoilija pääsi mukaan silti. Pitäsiköhän sutata hänen naamansa pois? Jätin kyllä jo pois hänestä ottamni kuvan, jolloin hän poltti päreensä. :D

outi
21-03-05, 14:57
Olis näköjään pitäny jättää Barcelona käymättä ja pysyä Mynkkenissä, sen verran hauskaa on näyttäny olevan... Ehkä sit ens kerralla...

Husky
21-03-05, 18:49
Voivoi.... on tosiaan tallennettu ördäys taasen... ja tässä vasta yhden kameran sisältö - sensuroituna. AUTS!! :oops:

Työteho on ollut vaisua tänään. Eilen tärinäkohmelossa lentäminen oli turhan jännää, mulla kun liittyy tuohon tärinäkohmeloon sellanen lievä vainoharhaisuus... 8) "Hui, mikä toi ääni oli?!?" :shock:

No kotio päästiin, ja unta on nakutettu kuulaan urakalla.

Kiitokset Frankun suuntaan Tuukalle tämän järkäämisestä :lol:
Ens kuussa D'dorfissa sitten, keritään tästä toipua :wink:

abe
25-03-05, 15:25
Äh tuota öh, ei tuolla mun kuvissa niin mitään uutta oikein ole enää, mitä nyt vain muutama kuva enemmän Ahdista, joka oli itse enemmän kameransa takana :)

abe

vilho
27-03-05, 17:56
Juu, thanks Tuukka. Hyvin järkkäsit homman. Meillä on kertakäyttökamera jonka kovasti pelkään olevan täynnä kuvia niistä kahdesta tytöstä jotka tanssivat viereisellä pöydällä. Muistaakseni joku vielä avuliaasti nosti yhden paitaa että saataisiin parempi kuva :oops: Tiedän tiedän tästä vielä kotona puhutaan. Toivottavasti nähdään pian taas.

vilho
27-03-05, 18:09
Tuukka onks sul jotain huomenna??!

Tuukka
27-03-05, 21:28
Normipäivä :lol:

abe
28-03-05, 21:33
Muistaakseni joku vielä avuliaasti nosti yhden paitaa että saataisiin parempi kuva :oops: Tiedän tiedän tästä vielä kotona puhutaan. Toivottavasti nähdään pian taas.

Aijaa, kumpiko teillä sitten ei vielä ole kotiin tullut bileitten jälkeen? Vai onko se vain sellaista normismykkäkoulua?

abe