View Full Version : Kännyköistä ja hinnoista

abe
07-01-05, 21:25
Hmpf.

Sen lisäksi, että ensinnäkin operaattorit tekevät kännykänoston ja tariffinvalinnan nykyään aivan mahdottomaksi, niin näköjään tykkäävät niin perkeleesti rahastaa kaikesta.

Mä olen nyt yrittänyt kolme kertaa saada sopparinpidennystä t-mobilelta, kertaakaan ei ole onnistunut. Eikä onnistu internetin kauttakaan.

Kun mä haluan jatkaa tellyprofi-sopparia ja ostaa samalla halvennetun MDA3-"puhelimen". Hintaa subventoitunakin laitteelle 359€ tms.

Vaan kun ei voi juuri tuota puhelinta ottaa jatkoksi! Vaan jos mulla ois prepaid-kortti ja sen vaihtaisin tellyprofiksi, niin sitten saisin tuon puhelimen ottaa. Tarjoavat kyllä, että tellyprofia jatkaessani voisin ottaa MDA2:n subventoituna. Mutta ei käy, siinä kun ei ole Quad-bandia, WLANia ja näppistä, muutoin sama puhelin kyllä.

Voi nyt jössesperkele. Ilman subventointeja puhelimen hinta ois jotain reilu 600€.

Katselin sitten vodafonelta tuota, siellä subventoituna tuo just sama puhelin (vodafone personal assistant -nimellä) mutta brandattynä pilalle 299€ tms. Vaan sitten muut hinnat aikas persiistä. Nyt vain pitäis sitten oikeasti miettiä alkaako vaihtamaan operandoa.

Muilla operaattoreilla tuota puhelinta ei sitten olekaan tarjolla. Ja mä haluan just sen. Amazoonista tosin sais sen suoraan valmistajan brandilla, QTEK 9090 on sen alkuperäinen nimi.

GPRS-hinnat täällä EUgandassa ovat kyllä edelleen järkyttävät. 500MB/kk maksaa 110€ ja sen jälkeen alkaa rahastus. Ja T-mobile kehtaa vielä väittää tuollaista "flat rate"ksi. Mikä helvatan flat rate se sellainen on, missä tietyn rajan jälkeen tuleeko volyymilaskutus? Vodafonella sama, eplussan ja O2:n gprs-hintoja en katsonut, kun eivät tuota puhelintakaan tarjoa.

Jenkeissä oikeaa gprs/umts-flat ratea saa jo johonkin alle $40. Ja suomessakin saa jotenkuten inhimmillisiin hintoihin.

Vaan täällä saksassa edelleen kartelli näyttää purevan (kun monopoli on saatu purettua)

pitipähän päästä avautumaan. Ja mistä mä sen puhelimen nyt taion. On tämäkin, ei haluta myydä. Pitäis varmaan irtisanoa tuo nyt jo reilun 4v vanha liittymä ja aloitaa puhtaalta pöydältä että saisi alennettuun hintaan?

abe

bhajee
07-01-05, 21:53
Ainakin Vodafonelta olen saanut sopimuksen loppuessa "uuden asiakkaan" edut (tietysti pitää vaatia, ei ne niitä ole koskaan tarjonneet). Viime kerrasta on ainaa, joten en tiedä juuri tuosta puhelimesta, ja nuo Telekonnumistit kierrän muutenkin kaukaa (sekä lanka- että langatonpuolella).

Yhdellä kaverillani on useampi täältä: http://www.handybude.de/ - sanoo edulliseksi (en ole itse lukenut pientä pränttiä, enkä isompaakaan). Toimii kuitenkin kuulemma nopeasti la lupauksien kukaisesti.

Ahti
19-01-05, 18:07
Noh, ostiko abe sen qtekin?

Minä suurena MS vihaajana en mitään mikkisoftan tuotteita käyttäviä laitteita osta, mutta hankala on tilanne pda-puhelin rintamalla muutenkin. Olen pitkään etsinyt sopivaa älypuhelinta ja odotukset Treo 650:aan olivat huimat, kunnes selvisi että siinä ei olekaan wifiä. Wifi on aivan ehdoton vaatimus, sillä kotona wifipuhelin toimii näppäränä kaukosäätimenä vaikka mihin yms kivaa.

Jotain haxerointeja on jo tehty Treolle jotta wireless toimisi, mutta virallisesti ei. Arrgh! Hermo menee.

Nokia 9500 commarissa ois aika pitkälti kaikki, mutta se on kauhea halko ja tietty jotain muitakin puutteita siinäkin.

Tuolla vanhojen lelujen laatikosta löytyy palmia, psioneja ja commareita, mutta mitään uutta järkevää kaikenkorvaanaa vehjettä ei tunnu löytyvän. Pöh!

abe
19-01-05, 19:41
Ei oo vielä ostettuna. Laiskuutta ja yksi juttu pitää tässä ensin tarkistella. Eiköhän tässä muutaman päivän sisään tilanne selkiä.

abe

abe
27-01-05, 22:45
Noniin!

Tuossa se nyt kehdossaan latailee itseään, MDA III.

Kaiffareiden kommentit mitä itselleen ovat ostaneet... "tämän ainoa vika on, että kun sitä pääsee käyttämään, ei halua enää käyttää muita kännyköitä".

Vaan saapi latailla akkunsa täyteen nyt rauhassa.

Ja perskeles! Mun Firefox on rikki, että se näyttää tän saitin ihan vituralleen ja käyttökelvottomana. Eilen ahdin kanssa tätä kans ihmeteltiin. IE toimaa täällä, mutta FF näyttää kuin se ei latais kaikkia kuvia, siksi on iso osa sivusta mustalla taustalla eikä mitään kuvia näytetä (navigointikuvia, foldereiden kuvia, uusien viestien iconeja, ei-siis-mitään!)

abe

Ahti
27-01-05, 22:56
Onneks olkoon! Uusi lelu on aina kiva :D

Tekniikan Maailma muuten testas ton puhelimen. Ihan hyvät arvosanat tuo sai. Plussat: oikein hyvä PDA. Miinukset: puhelimena huono. :-D

Jukka
28-01-05, 01:01
Minä pysyin uskollisesti Nokialaisessa. Just joulun alla 'jatkoin' TellyProfi sopimusta T-Mobilella ja sain siksi 6630:n kohtuullisesti alennettuun hintaan (n. 200). Vähän kyllä veetti entisen hyvän sopimuksen muuttaminen. Mulla oli sopimus toistaiseksi kuuden päivän irtisanomisajalla, joka oli kivaa. Mutta kun niin palavasti halusin tuon uuden lelun joululomille mukaan, niin otin kaksivuotisen sopimuksen ja halvemman kapulan.

Hyvä näyttö, kohtuullinen kamera (1.3 M) ja tietty umtsi, jonka päällä Operan selain pelittää hienosti. WiFi:ä tai ylipäätään mitään WLAN:iin liittyvää en ole tähän mennessä käyttänyt missään yhteydessä :? , niin en sitä osannut kaivata nytkään, vaikka ei kait tuosta haittaakaan olisi ollut. Kun vielä hankin pian hyllyille tulevan taskuunmenevän Bluetooth-näppiksen, niin voin kuopata vanhan PDA:n tyystiin.

Fin-Jet
15-09-05, 15:48
Ajattelin tässä herätellä henkiin käytyä keskustelua...
Mietin aina vain uudestaan ja uudestaan että miten on mahdollista, että Eu:n sisällä on noinkin vaihtelevat operaattorihinnat! Suomessa kun kännykällä puhuminen on n. 1/5 siistä hinnasta kuin täällä! Miten tämä on mahdollista yhtenäisellä talousalueella?!?!?! T: turhautunut kännykkäaddikti

bhajee
15-09-05, 16:20
Jos kännykät ei olisi täällä ilmaisia, niin varmaan puhelutkin olisi halvempia...

Harri
15-09-05, 16:22
www.simyo.de tarjoaa pelkkiä puheluita/SIM-kortteja. En tiedä mitä suomeen soittaminen maksaa, mutta sopimuksen saa sanottua irti koska haluaa. Samalla hinnat ovat samat, mihin verkkoon soitatkin.

Tomppa
15-09-05, 16:28
Ajattelin tässä herätellä henkiin käytyä keskustelua...
Mietin aina vain uudestaan ja uudestaan että miten on mahdollista, että Eu:n sisällä on noinkin vaihtelevat operaattorihinnat! Suomessa kun kännykällä puhuminen on n. 1/5 siistä hinnasta kuin täällä! Miten tämä on mahdollista yhtenäisellä talousalueella?!?!?! T: turhautunut kännykkäaddikti

"Kuule, sinua rahastetaan."

Ihmetyttää se minuakin jo kauan. Tokihan kännykkäverkon rakentaminen on saksassa paljon kalliimpaa kuin suomessa mutta silti ei tahdo aina ymmärtää. Onhan täällä vastaavasti enemmän käyttäjiäkin.

Varsinkin GPRS on tosi kallista ja jos käyttää pohjoismaissa saksalaisella liittymällä GPRS:ää niin lasku on suoraan sanottuna mojova.

Suomeen soitellessa on paras käyttää lankapuhelinta. Etuvalinnalla 01071 maksaa minuutti lankapuhelimeen muistaakseni noin 3 senttiä ja kännykkään noin 15-17 senttiä. Tätä etuvalintaa käyttäessä ystävällinen naisääni ilmoittaa puhelun alussa mitä se maksaa.