Rouva Vilijonkka
20-04-07, 21:30
Mitäs siihen sanotte, että saksalaiset on todettu yksiksi lihavimmista kansoista, tilastoissa melko pian amerikkalaisten jälkeen. Taitaa olla " Biearbauch " ja makkarat yksi syy tähän. Lehtiartikkeli ei valitettavasti kertonut suomalaisista mitään. Ei taida sielläkään keskimääräisesti kovin paljon hoikkia olla?
Muistaakseni Euroopan hoikin kansa olivat ranskalaiset. Joku tällainen tutkimus uutisoitiin Hesarissa joku kuukausi sitten. En muista Suomen sijoitusta, mutta aika korkealla se taisi olla.
Eurostatin mukaan EU alueen lihavimmat kansat järjestyksessä ovat Iso Britannia, Saksa ja Malta. Suomi on sijalla 7. Hoikimpia ovat Ranskalaiset kuten Klazu mainitsi. Nippa nappa ennen Italialaisia.
Tossa vielä koko lista.
http://www.suomalaiset.de/kuveja/fatsos.jpg
Italiassa nyt yli kuukauden asustaneena ihmettelen tätä tilastoa. Jos jätämme miehet laskuista pois, kansa on ihan hemmetisti isompaa kuin Saksassa, enkä todellakaan puhu ihmisten pituudesta. Tosin ruumiinrakenne on myös erilainen kuin pohjoisempana, mutta ei havaintoni ihan pelkästään siitä johdu.
Ihme etteivät suomalaiset "pärjänneet" tässä tilastossa paremmin, koska yleensä tunnumme olevan aivan kärjessä näissä tilastoissa.
- Perttu
Rouva Vilijonkka
22-04-07, 11:09
Ehkä ne makaroonit eivät siis olekkaan niin kovin epäterveellisiä --- riippuu kait kastikkeesta.
Toinen tekijähän likkalihavuuteen on koulutus- ja sosiaalinen tilanne. Mitä huonommin koulutettu ja vähäosaisempi, sen lihavampi. Olemme asuneet Amerikassa neljä vuotta ja siellä jos missä myös tämä tilanne on kärjistettty. On halvempaa mennä Mäkkärille tai muulle vastaavalle ja vetäistä kuvun täyteen rasvaista, kuin että menee kauppaan ja ostaa kalliita vihanneksia ja kokolihaa tai kalaa. Sitten vielä se vaiva, kun tarttee itse tehdä ruoka. Mulle tuli siellä "herätys" ja rupesin huipputarkaksi ( josta nyt täällä Saksassa olen vähän lipsunut).
Kyllä kait niin on että kohtuu kaikessa --- liikunnassa, syömisissä ja juomisissa etc on parasta.