View Full Version : Kaupungit ja kantapöydät
Moiks!
Tuolla on nyt muutamalle hatusta vedetylle kaupungille omat alueensa, mutta tarkoitus on toki laittaa jokaiselle kaupungille, mistä löytyy suomalaisten kantapöytiä oma alue.
Jos tiedät suomi-stammtischeistä ja kaupunki puuttuu, niin ilmoitathan vaikka tähän, niin luodaan heti uusi alue.
Juu, bongasin että siel on jo Köln. Ehdotan että lisätään Düsseldorf, itse tunnen täällä n 20 suomalaista. Lisäx täällä tietty on erään suomalaisen kännyvalmistajan tehdas (Bochumissa n 40 km päässä) ja Saksan saman puljun verkkokonttorin päämaja...
Juu, bongasin että siel on jo Köln. Ehdotan että lisätään Düsseldorf, itse tunnen täällä n 20 suomalaista. Lisäx täällä tietty on erään suomalaisen kännyvalmistajan tehdas (Bochumissa n 40 km päässä) ja Saksan saman puljun verkkokonttorin päämaja...
Hienoa!! Lisään välittömästi Düsseldorffille oman alueen ja laitathan sanan kiertämään Dysselin suomalaisille tästä foorumista.
Kannatetaan! Kaveri, joka siellä asuu, on ottanut aikeekseen perusta myös kantiksen sinne..
Ahti, tattista! Sairaan ripeästi toimitettu! Ja laitan varmana sanan kiertoon, ite oon märkäpäänä lueskellut juttuja ja hyvän henkistä porukkaa löytyy PALJON!! Kiitos myös loistavasta foorumista!
Mariia, ja kanttis tarttetaan aivan saletti! Meil oli viime pe n 20 suom. samassa porukassa kun oli yhden au-pairin läksijäiset. Ikähaarukka tässä jengissä sellanen 20-34 v. Itse tunnustaudun irkku-baarien vakkariksi...
Tän tarttis varmaan treenata foorumin käyttöä, saas nähä kumpaan viestiin tämä vastaus vastaa... hih!
Ja kun Düsseldorfin Irkkubaarit on läpi kynnetty niin täältä Keskimaasta niitä löytyy lisää! Eli yksi asia mitä vois jalostaa on kantisten välinen kulttuurivaihto :smt030
Kannatan ajatusta. Dusselin irkut on jo liiankin tuttuja kun juomat kannetaan pöytään niitä tilaamatta... Joten en ollenkaa paheksu ajatusta vierailusta Frankkuun, empä ole siellä syventävää visiittiä toteuttanut. Kaikillehan on tuttua että se ICE kulkee 300 km/h ja niitä menee monta päivässä :D
Saattaa olla et ens vkolla tää joutuu käväseen firman it-puolella visiittillä, ja se putiikki on Kelsterbachissa, eli Frankun kupeessa. Jos näin käy, niin se visiitti saatta sellai hassusti sattua just perjantaille...
Tää on ihan täpinöissään huutelemassa kaikkien d:läisten perään ja tietty mainostamassa!
lumihiutale 18-12-05, 17:00 Suomalais-Saksalainen kantapöytä ravintola Achalmissa, Reutlingenin keskustassa klo 20:00-22:00, joka kuukauden 1. perjantai (DFG Reutlingen-Tübingen).
Moi kaikki,
ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että missä tapaavat Munchenin suomalaiset ?
MOrjes vain,
Tuoltahan se selviää münchenin paikallisosiosta.
Joka kk eka torstai molly malonessa Gasteigin vierellä. "nuorien" kantapöytä eli aupairista meihin lihaviin liikemiehiin.
abe
DFG:n Darmstadtin kantapöytä on joka toisen kuukauden 2. keskiviikkona klo 20 ravintola Tennis Clubissa, Hinter der Rennbahn 1. Seuraavan kerran tosin vasta 10. toukokuuta 2006, koska maaliskuun kantapöytä jää 21.3. olevan kitarakonsertin takia pois. Konsertissa esiintyy suomalainen kitara-duo Hildén-Lehtinen ja paikka on Schlößchen des Prinz-Emil-Gartens (Nachbarschaftsheim). Pääsymaksu 8 euroa, DFG-jäsenille 6 euroa (jäsenkortti mukaan!).
Moi, Ahti!
Oiskohan syytä perustaa alaosio "Karlsruhe" tai "Karlsruhen seutu".
Olis aika paljon tiedotettavaa, enkä viitsi pommittaa foorumia täyteen meidän paikallisia juttuja.
Voisin ruveta modeksi (jos kelpaan) ja sitten etsiä jonkun kantapöytä-vastaavan. Itsellääni tahtovat illat olla vähän kortilla.
t. Liisa
Moi, Ahti!
Oiskohan syytä perustaa alaosio "Karlsruhe" tai "Karlsruhen seutu".
Olis aika paljon tiedotettavaa, enkä viitsi pommittaa foorumia täyteen meidän paikallisia juttuja.
Voisin ruveta modeksi (jos kelpaan) ja sitten etsiä jonkun kantapöytä-vastaavan. Itsellääni tahtovat illat olla vähän kortilla.
t. Liisa
No tottahan toki kelpaat! Kiitoksia ehdotuksesta, alue on luotu.
Moi,
Olen Münsterin alueelta ja halusin vain ilmoittaa, että olen kuullut, että joku porukka suomalaisia haluavat aloitta stammtischin järjestelyä. Tapaavat 30.06 Starbucksissa kello 18. 00. Ei aavistustakaan minkälaista jengiä mutta senhän sitten näkee. Niitä oli kai jotai 6 tai jotai. Onks muita münsterin alueella olevia suomalaisia???
Hei,
Bonnin kantapöydästä on ilmoiteltu Kölnin alla, mutta oma sivu on tietysti mukava.
(Tapaamme joka kuun toisena tiistaina ja viime kerrasta lähtien aina eri ravintolassa & kaupunginosassa - kotiseutu tutuksi kierros siis alkamassa).
Kiitos kun jaksatte nettipalstaa ylläpitää,
Kati
PiaKristiina 10-07-06, 22:09 Moi,
Münsterissä toimii suomalainen seurakunta joka on perustanut "nuorten aikuisten suomenkielisen kantapöydän." Tapaamme epäsäännöllisesti, aikataulut ja muut tapahtumat löydät sivulta www.rengas.de --> Münster --> Tapahtumat. Tervetuloa!
T: pia
|