View Full Version : uskovia nuoria?

passepartout
06-05-07, 11:46
edit: ja miksei vanhempiakin.

Heips!
Itse olen uskova, nyt kuukauden Frankfurtissa aupparoinut tyttö. Olen käynyt tsekkaamassa pari seurakuntaa, mut en oikeen oo viel kotiutunut minnekään. Suomalainen seurankuntakin järjestää juttuja suomeks niin harvoin. (just kävin niiden vappujuhlas, missä kaikki puheet oli saksaks...:roll: )
Niin että oiskos muita? :D Vinkkejä seurakunnista ja uusia ystäviä kaipailen... :wink:

Savolainen
06-05-07, 15:45
Etsi www.rengas.de sivuilta Frankfurtin srk:n jäsenten sähköpostiosoitteet ja kysy heiltä enemmän. Monet kun ovat myös paikallisen saksalaisen srk:n jäseniä ja tietävät, mitä kaikkee on nuorille muuallakin kuin suom. srk:ssa.

Ikävää, kun ne eivät tajunneet puhua vappujuhlissaan myös suomea.

Kesäkuussa on Kölnissä ev. kirkkopäivät, joten olen melko varma, että myös Frankfurtin suom. srk:n nuoret ja vanhat ovat lähdössä sinne ja ehkä ovat organisoineet jotain häppeningiäkin.

Kysele ihan suoraan vaan.

Jenni
08-05-07, 17:18
vappujuhlas, missä kaikki puheet oli saksaks

Nooh, sen saksankielisen tilaisuuden jälkeen oli kyllä vielä suomalainen kevätjuhla, mutta taisit lähteä ennen kuin se alkoi. (En ainakaan nähnyt sua enää silloin myöhemmin. :wink: )

passepartout
08-05-07, 23:25
No voi höh! Jäinkö paljosta paitsi? Miksei mulle kerrottu mitään... Tai sit ne kertoi, mutta saksaks. :-D

No niin, ja siinähän mulla on suomalaisen seurakunnan hommissa pyörivä nuori. :-)