View Full Version : Yhteyskatko
Telekomin linja napsahti noin 1,5 tunniksi poikki tänä aamuna (10.00 - 11:20) eli foorumi ei ollut käytettävissä tuona aikana.
Hauskaksi homman tekee se, että juuri eilen kerskuin yhdellä toisella foorumilla, ettei minulla ole ollut koskaan telekomin kanssa ongelmia ja linja on aina pystyssä... :lol:
Tänään näytti taas sivut kyykyttävän. Koskas ruvetaan virittämään Korkean Käytettävyyden ratkaisuja sulle kotiin? Ja dynaamista kuormanjakoa :D
Tänään näytti taas sivut kyykyttävän. Koskas ruvetaan virittämään Korkean Käytettävyyden ratkaisuja sulle kotiin? Ja dynaamista kuormanjakoa :D
Jep, t-online päätti taas katkaista yhteyden tuossa 11 aikoihin. Yhteyshän katkeaa aina kerran päivässä ja olen yrittänyt ajoittaa sen aamuyöhön. Välillä kuitenkin telekom päättää napsauttaa sen poikki omaan valitsemaansa aikaan. Onneksi katko on vain muutamia minuutteja.
Jos joku haluaa rahoittaa kiinteän linjan joka ei napsahda kerran vuorokaudessa poikki, niin lahjoitus otetaan mielellään vastaan. :wink:
Foorumi oli äsken offline vajaan tunnin. Syynä kämpässäni tapahtuva suursiivous! :lol: Joku johto on irronnut jostain, mutta hätä-johdoituksella homma pelaa ainakin toistaiseksi.
Ahti!
Sunnuntaihan on pyhäpäivä, ei silloin saa siivoilla! Mulla jo ärräpäät lenteli kun kaikki muu koneessa toimi paitsi nää Suomi- sivut. Mutta toivottavasti tuli siistiä
Pyhäpäivän jatkoja täältä peräkylältä lumikinosten keskeltä :-D
Sunnuntaihan on pyhäpäivä, ei silloin saa siivoilla! Mulla jo ärräpäät lenteli kun kaikki muu koneessa toimi paitsi nää Suomi- sivut. Mutta toivottavasti tuli siistiä
Pyhäpäivän jatkoja täältä peräkylältä lumikinosten keskeltä :-D
Suursiivousta ei kalenterista katsota - se tapahtuu, jos on tapahtuakseen, milloin tahansa. Vois tapahtua useamminkin... :lol:
Syykin selvisi. Yhdesta hubista oli virtajohto pompannut pois. En edes muistanut, etta mulla oli koko hubia! :lol:
T-online tykkaa taas napsia linjaa, eli linja napsahtaa poikki pariksi minuutiksi tuossa 10:50 hujakoilla paikallista aikaa. Pitanee joku aamuyo tehda ns. yo-resetti, jottei linja katkea taas nain aktiiviseen aikaan.
Taas tykkäsi telekom katkaista linjan tuossa kolmen aikaan aamuyöllä, eikä ilman resettiä (pari minuuttia sitten) lähtenyt pelittämään.
Ja taas kerran prkleen t-com napsautti linjan alas muutamaksi tunniksi tänä aamuna. Sori kaikille aamuvirkuille, mutta minkäs teet...
Ja taas napsahti linja reiluksi tunniksi poikki.
Pitänee oikeasti miettiä foorumin hostaamista jossain webhotellissa ja antaa muiden huolehtia linjoista. Ei tällainen t-comin kotikäyttöön tarkoitettu linja taida sopia enään tämänkokoiselle foorumille.
Jeps, huomasin...ja sattu olemaan vielä tylsää töissä - että harmitti :wink:
Jooo...mä huomasin kanssa...ja odottelin että meidän It-osaston kyttä soittais pääkonttorista hurrimaasta ja kysyi että mitäs se Risto siellä työaikana surffailee semmoisella Finland-sivulla....tuli hetken hiki otsaan....
Famous last words... mun Arcorin linja on erittäin stabiili ollut, tosin en hostaa mitään veppisaittia täällä.
Famous last words... mun Arcorin linja on erittäin stabiili ollut, tosin en hostaa mitään veppisaittia täällä.
Heh, juu Murphy iskee helposti, kuten ylempänä minulle kävi :D
Foorumilla on ollut kuusi lyhyehköä linjakatkoa reilun vuoden aikana, eli ei taida tämä t-online/t-com myöskään niin kovin paha olla.
Oma routterikin saattoi tänään olla syypäänä. Olin viikonloppuna laittanut jonkun laatikon routterin päälle = ilmanvaihto routterin päällä tukossa. Oli hieman lämmin :lol:
Eipä silti, hostaus muualla kannattanee, niin ei tarvitse itse juosta kotiin resetoimaan routtereita.
Jooo...mä huomasin kanssa...ja odottelin että meidän It-osaston kyttä soittais pääkonttorista hurrimaasta ja kysyi että mitäs se Risto siellä työaikana surffailee semmoisella Finland-sivulla....tuli hetken hiki otsaan....
Ja tämähän on ankarasti laitonta Saksanmaalla! Tässä on kyseessä yksityisyyden loukkaus, joka vastaa noin kirjesalaisuuden loukkausta. Asia on samalla linjalla kuin se, että työnantajasi kommentoisi henkilökohtaisten sähköpostiviestiesi sisältöä. Tällaisen tiedon käyttäminen esim. työsuhdetta irtisanottaessa olisi työnantajalle rangaistava teko.
Asiasta enemmän tietävät saavat jatkaa komemntointia.
Kele tana! Juuri kun olen reissussa, tilttaa tietenkin telekomin linja.
Foorumi kaksi päivää matalana sen takia. Kiitoksia kaikille jotka infositte. Hanakala vaan buutata routteria/modeemia reissunpäältä.
Ilmeisesti on muutoksen aika, eli pakko varmaankin hostata foorumi jossain muualla kuin makuhuoneen nurkassani.
Ahti... sun pitää varmaan jättää tämmönen aina kotiin reissujen ajaksi bootteja tekemään...
http://xs68.xs.to/pics/06071/img_3323.jpg (http://xs.to)
Lisää samanlaisia täällä... (http://www.hwpr0n.se/)
:D :D :D
TaBe
Tuli jo vieroitusoireita.... :wink:
Ahti... sun pitää varmaan jättää tämmönen aina kotiin reissujen ajaksi bootteja tekemään...
Joo, joku tollainen vois olla ihan hyvä :lol:
Noh, suunnitelmissa on hostata foorumi ensivuoden alussa jossain webhotellissa. Toivottavasti katkot vähenevät...
Murphy iski jälleen.
Tietenkin kun olen kylpemässä ja viettämässä pitkän viikonlopun kestävää riemulomaa Wiesbadenissa, oli linja jossain vaiheessa taas jämähtänyt jumiin.
Miksi linja aina jämähtää kun olen poissa kaupungista??
Webhotelleja olen tutkaillut, joten hostaus muualla tulee tapahtumaan hyvinkin pian. Toivottavasti katkot vähenevät.
Pahoittelut, jos jollekin tuli vieroitusoireita. :)
Luulin että kevätsiivous on aloitettu... :-D
Mahtaako käsien tärinä, kynsien pureskelu ja hiusten päästä repiminen olla vierotusoireita... :-D
Nimim. Fooruminarkkis
:)
...oli linja jossain vaiheessa taas jämähtänyt jumiin.
Kyllä se oli applikaatio joka oli kosahtanut tällä kertaa. Käyttis antoi syn-pakettiin resetin.
Mahtaako käsien tärinä, kynsien pureskelu ja hiusten päästä repiminen olla vierotusoireita... :-D
Joo, pikkuhiljaa alkaa tässä taas tilanne normalisoitumaan... :lol:
Taas saatiin foorumi toimimaan. Lauantain tietokanta on palautettu, sillä viimeisin back up on tehty silloin. Pahoittelemme kadonneita viestejä ja katkosta tältä ajalta.
Loistavaa, että foorumi on pystyssä taas! :smt041
Ei enää tämmöisiä katkoja, eihän. Ei ainakaan alle viikkoa ennen vuoden suurinta Foorum-tapaamista. :? Onneksi oli jo kimppakyydin yhteystiedot puhelimeen tallennettuna, muuten olisi voinut ahdistus iskeä vielä pahemmin. :smt099
|