View Full Version : Top Gear - Nordschleife

Ahti
13-01-05, 15:02
Tämän viikon Top Gearissä loistava episodi, Jeremy Clarkson treenaa Nurburgringin Nordscheifeä ja yrittää rikkoa 10min kierrosajan.

Ringin vakkarinaama "M5 ringtaxikuljettaja" Sabine näyttää vähän Jeremylle mistä kana pissii! :-D

Ehdoton must kaikille moottoriurheilun faneille!

Nordschleife
13-01-05, 17:36
Ihmettelin, mikä kanava on kyseessä. Näyttää olevan BBC World. Seur. lähetys:
Top Gear

Top Gear continues with a new series presented by Jeremy Clarkson. Throughout the series celebrity guests, industry experts, racing drivers and car enthusiasts come together to give their opinion on new cars.

Top Gear - Freitag, 14.01.2005
Beginn: 17.30 Uhr Ende: 18.00 Uhr Länge: 30 Min.

nim. Nordschleife ("ennätys" about 15 minsaa)

Ahti
13-01-05, 17:46
Jeps. Oliskohan uusinta vielä sunnuntainakin, en muista. Harvinaisen mielenkiintoinen jakso. Clarkson vetää mutkat pöllyten ihan haipakkaa tahtia.

Noniin, hyvä että foorumilta löytyy 'Ringin kiertäjiä. Mulla on ollut haavenaa viimeiset 6 vuotta mennä ajamaan sinne, mutta ei mun yli kakstonnia painava seiskasatku bemari taida oikein mutkiin taipua. Muutaman kierroksen jälkeen sais laittaa uudet renkaat ja jarrut muutenkin. Eli pitäisi hommata joku kevyempi auto alle. En tiedä kehtaisko vuokrata jonkun vaikka 300-sarjasen ja viedä vuokra-auton ringille päiväks! :-D

Muutama vuosi sitten tuli tosin kierrettyä "vihreää helvettiä" GPL simulaattorilla (60 luvun formuloilla). En muista enkkoja enää, mutta vaikea oli oppia rata ja muistaa ne lukemattomat mutkat.

Nimim. Joskus vielä 'Ringille!

Ahti
13-01-05, 17:52
Mun lemppari Nordschleive saitti:

http://www.nurburgring.org.uk/

Katsokaa kaverin "My trips" osiolta hänen reissukuvansa. Todellinen Ring fanaatikko. Ei tosin vedä prätkillä enää, vaan autolla, sillä Ringillä kuolee joka viikko prätkäilijöitä. Autoilijoita ei läheskään yhtä paljon. Rankkaa hommaa!

Muutenkin asiallinen websaitti. Riittää tunneiksi luettavaa rata-autoilu ja nörttijutuista.

Ahti
14-01-05, 11:26
Perhana, nyt olen kelannut tuota Ringiä koko vuorokauden päässäni. Pitäsköhän järjestää foorumin rata-päivät ja lähteä joukolla Ringille? Kai tuolla raskaalla kalustollakin vois rauhassa heittää rundin pari, eikä yrittää rikkoa 10 min rajaa. :D

Ahti
16-01-05, 17:32
Tänään vielä uusinta, eli tunnin päästä 18:30. Kannattaa katsoa :)

Tuo tyttö meinaan OSAA ajaa!

abe
16-01-05, 17:43
harmi kun jostain syystä ei näy bbc world, vaikka onkin tekokuulaitteet ja kaikkea.

Ei kukaan ole sitten laittanut sitä bittinä talteen?

abe

Nordschleife
17-01-05, 13:15
Tuo tyttö tarjoilee Nürburgin luona olevassa moottoriurheiluhenkisessä ravintolassa, siis itse linnan kupeessa.

Ahti
17-01-05, 13:18
Tuo tyttö tarjoilee Nürburgin luona olevassa moottoriurheiluhenkisessä ravintolassa, siis itse linnan kupeessa.
Oho, ja ajaa tosiaan tuota RingTaxia. Uskaltaiskohan mennä joskus tytön kyytiin? :-D

The M5 Ringtaxi driven by Sabine Schmitz (grown up in Nürburg, 2-times winner of the 24-hours) and her collegues costs 130 Euro per lap for max. 3 people. But as far as we know it is regulary fully booked.

MiikaP
17-01-05, 14:50
Multa voisi levahtaa vetelät housuun (käytetään myös termiä "rapidly download some brownware"), tosin olen kerran ollut erään tytön kyydissä, joka osasi ajaa.....

Nordschleife
17-01-05, 15:37
Tosi vetelät:
http://www.2004.juergen-alzen-motorsport.de/html/news_2004.html :shock:

Nordschleife
18-01-05, 13:21
2 minsaa sitten tuli SWR:ltä dokkari Schönes NRW, siinä oli iso juttu Nordschleifesta ja Ringtaxista. Sabine Schmitz ajaa vuosittain about 1000 kierrosta Ringillä, tähän mennessä kertynyt 14000... aika beibi!

arska
21-01-05, 09:47
Kiinnostais itsekin käydä vetäseen rundi nordschleifella mutta kantti ei kestä mennä sinne kohtuu uudella A4:lla varsinkin kun yks sunnuntai olin katselemassa sitä menoa yhdessä kurvissa. Autot ja prätkät sikin sokin ja joku veti siellä seassa mersun sprinterilläkin. Pitäis vuokrata joku auto tai ostaa vanha ritsa että viittis mennä sinne koheltamaan.

abe
24-01-05, 15:19
Tuossapa hiukan ajamisen mallia..

http://www.student.itn.liu.se/~kevda138/test/sauber_s16.wmv

abe

arska
01-02-05, 13:01
Ringin 24h ajot toukokuun pitkänä viikonloppuna eli 5-8.5. Vähän tekis mieli paikalle varsinkin lauantaina kun on radalla enemmän säpinää. Olen joskus ollut siellä sunnuntaina ja silloin alkavat radalla olevat autot käydä jo vähiin.

Ahti
04-02-05, 10:50
Kuulostaa hyvältä. Tuonne vois tosiaan yrittää ehtiä!