View Full Version : Makeisia nettikaupoista, kokemuksia?

Donja
14-01-05, 15:17
Onko joku tilannut suomalaisia/Suomesta saatavia karkkeja joskus nettikaupoista? Miten on kaupat sujunut, oliko mielestäsi kallista?

Mun tekisi niin mieli tilata sinisiä Marianneja, eli Mariminttejä sivulta https://webshop.cloettafazer.fi/fazu/base.cfm?cfid=193023&cftoken=49715026 mutta ne on niin kalliita mielestäni :shock: En ole syönyt niitä vuosikausiin, ei ole löytynyt Suomessa kaupoista. Kuulemma laivoilta saa, mutta niissä en ole vuosiin käynyt.

millennium
15-01-05, 12:23
...josta mm. Turkinpippuria, ainakin joitan Mariannen karkkeja (muistaakseni sinisiäkin, ainakin toisinaan hyllyssä), jotain muitakin Fazerin makeisia. Myy samaa tavaraa kuin kentällä "tax-free" shopissa.

mm. parfyymit yms on melkos edukkaita, tosin yleensä tuplapulloja kooltaan kuin kaupan vastaava (mutta hinnnat yleensä melkein samat, eli jos kaupassa 50ml 30e, niin tuolla 100 ml 35e tyyliin).

Kannattaa tsekata!

Niillä on web sivutkin, mutta en kuollaksenikaan muista osoitetta, jos joku tietää niin voi laittaa tänne.

En löytänyt navigaattorini kartalta tielle nimeäkään, joten en osaa sanoa ihan tarkkaa postiosoitettakaan, mutta koetan selvittää mistä löytyy.

Jos Dusselin lentokentältä lähtee ajamaan Kieshecker Wegiä (Lictenbroichin suuntaan) niin sen jälkeen kun tie menee A44 alitse, niin seuraava valoristeys vasemmalle (nousee ylöspäin ja menee junaradan yli, samassa risteyksessa oikealle kääntyy Parsevalstrasse). Tässä risteyksessä on myös Herzin ja Avis autovuokraamot.
Heti kun on menty radan yli, kun siis käännyttiin vasemmalle, niin heti ensimmäinen mahdollinen liittymä jälleen vasemmalle ja takaisin A44 ali. Kauppa on heti siinä oikealla puolella A44 alituksen jälkeen.

--millennium

Ahti
15-01-05, 12:48
Myös Frankfurtin lentokentän A 1 terminaalin alakerrasta, Mac Donaldsin vierestä, saa suomalaisia karkkeja. Ainakin turkinpippureita, geishoja ja jotain muita fazerin suklaita.

Donja
15-01-05, 14:57
Mä olin tänään Frankfurtin lentokentällä ja sattumalta eksyin siellä alhaalla olevaan supermarkettiin ja päätin tarkistaa olisiko jotain hyvää myynnissä, ja ihmeekseni siellä oli tosiaan punaisia Marianneja, Turkinpippureita ja Wienernougattia :shock: Arvatkaa kuka hamstrasi herkkujan isolla rahalla :oops: :lol: Valitettavasti sinisiä Mariminttejä ei näkynyt, mutta parin viikon päästä käyn taas kurkistamassa. Myös Fazerin konvehteja (maitosuklaa, toffee, minttu) oli siellä myynnissä, mutta niitähän saa myös Karstadista ainakin :D

Laitattehan tähän lisää vinkkejä, jos olette jossain päin Saksaa nähneet näitä Suomessa myytäviä herkkukarkkeja myytävän :D

abe
15-01-05, 18:37
Joo aika monella isolla lentokentällä saksassa saa "taxfree"-kaupasta turkinpippureita ja erilaisia fazerin konvehteja yms.

abe

Ahti
15-01-05, 18:41
Joo aika monella isolla lentokentällä saksassa saa "taxfree"-kaupasta turkinpippureita ja erilaisia fazerin konvehteja yms.

Tää Frankfurtin lentokentän kauppa on siitä kiva, että se ei siis ole mikään taxfree kauppa, vaan kaikille auki oleva supermarketti, joka on joka päivä auki klo 21 asti. Tulee usein käytyä siellä, jos pääsee duunista lähtemään vasta klo 20 jälkeen ja kauppaan tarttis mennä. Tai sunnuntaisin, kun täällä ainakaan ei sitten tasan tarkkaan yksikään muu supermarketti ole auki.

Donja
15-01-05, 18:48
Joo ja aika monissa lentokentissä niihin herkkuihin pääsee käsiksi vasta kun on itse lentämässä jonnekin, mutta tuonne supermarkettiin pääsee vaikka ei minnekään lennä :D

rmg
18-01-05, 13:41
Osoitteesta www.worldofsweets.de olen tilannut kerran ison lastin salmiakkia ja oli oikein hyvää palvelua. Nyt siellä on vielä kuun loppuun synttärit, joten tuotteista on 10 prossan ale. Minä tosiaan olen enemmän tuon salmiakkipuolen ystävä ja sitä puolta siellä todellakin löytyy mielettömät lajivalikoimat, mutta esim. Fazerin suklaitakin löytyi. Kannattaa kokeilla!

Donja
18-01-05, 13:57
rmg, kiitos paljon tuosta linkistä! :D Siellä on vaikka mitä herkkua, löytyi amerikkalaisia patukoitakin mitä yksi ystävä on jo kauan himoinnut :D

rmg
18-01-05, 14:04
Oleppa hyvä ja makeita hetkiä ostosten kanssa :D

Donja
18-01-05, 14:28
Kiitos! Miten sinulla meni tilausten kanssa, toimittiko nopeasti perille? :D Kohta tilaan kyllä jotain herkkuja :-D

rmg
18-01-05, 14:46
Musta se tilaus tuli kyllä tosi nopeaan, mutta aikaa en kyllä enää muista. Veikkaisin, että tuli alle viikossa tilauksesta.

mammu
18-01-05, 16:29
Kiva ideahan tuo suomalaiset makeiset netistä-homma on, mutta musta on myös kiva mennä Suomeen, kun tietää, että saa pitkästä aikaa makeaa mahan täydeltä eli niitä herkkuja, joita ei ole aikoihin syönyt. Sama koskee ruisleipää. :D

Donja
03-02-05, 00:12
Kuka teistä myöntää ostaneensa KAIKKI Mariannepussit Frankfurtin lentokentän supermarketista? [-X Viime sunnuntaina etsin niitä siellä, mutta kaikki oli myyty. :shock:

Sirkku
03-02-05, 09:16
tätä on kokeiltu muutaman kerran vielä Ranskassa asuessani:

http://www.finnishfood.net/

Mammu: olen samaa mieltä kanssasi, ne namuset (ja kaikki muukin) maistuu paaaaaljon paremmalta kun niitä saa vaan muutaman kerran vuodessa!

michi
05-02-05, 17:08
Düsselissa loytyy lentokentän kupeesta shop...Kannattaa tsekata!

Niillä on web sivutkin, mutta en kuollaksenikaan muista osoitetta, jos joku tietää niin voi laittaa tänne.

Sattuipa kauppa tänään fillarireitin varteen, ovet tietenkin lukossa, mutta osoite sentään tarttui mukaan:

http://www.ringeltaube-online.de/

Jäi mieleen, että litra Finladia vodkaa maksoi 13€, plus että maanantaisin vielä 10% alennus monista tuotteista. Tämä shop myös muissa saksan kaupungeissa.

Tabe
18-02-05, 18:37
Täältä tuntuisi löytyvän myös suomalaisia makeisia...

http://www.ollis-finlandshop.com

Speisekammer -> Süßigkeiten

TaBe

tumppu
01-06-07, 11:52
... tilasin osoitteesta www.little-finnland.de. Kohtuulliset hinnat ja pienet postikulut, erittäin ystävällinen palvelu! Todella suositeltava kauppa.

hanne_le
02-10-07, 16:25
Suomalaisten makeisten himo, varsinkin salmiakin ja lakritsin iskee silloin tällöin.
Onneksi paikallisista elintarvikeliikkeistä saa suomalaista Pandan lakuja (3-4 sorttia), turkinpippuria, lapsuuden ajan merkkareita, salmiakkia ja lakritsaa. Samoin kuin dominokeksejä.

Läheisestä Lyypekistä löytyy myös Lakritsikauppa, jonka valikoimaan kuuluvat suomalaiset, pohjoismaalaiset, hollantilaiset jne. salmiakit ja lakritsat. Myös samasta kaupungista löytyy Suomi-koti, joka myy koti-ikävänälkään ja -janoon perussuomalaisia herkkuja ja juomia.

Olen lähettänyt parille ystävälle jopa ns. care-paketteja (salmiakkia ja lakritsia).

Meillä minä olen ainoa lakritsan ja salmiakin ystävä.

pinefall
03-10-07, 11:05
Löytyykö jonkun kaupasta dominoita??!!

Ainoata suomalaista mä olen löytänyt kaupasta on finncrisps eli Vaasan&Vaasan hapankorppuja.

Turkinpippureita mulle tuotiin taas pyynnöstä tuliaisiksi. Ja päätin, että marraskuussa kun käydään suomessa niin roudaan muutamia spesiaali herkkuja mukaani, vaikka onhan se kiva maistella myös paikallisia herkkuja.

hanne_le
03-10-07, 18:46
Kyllä Domino-keksejä löytyy -ainakin meidän yhdestä kaupasta, vaikkakin ei Fazerin nimellä (0,90 euroa).

Turkinpippuri-pusseja (pientä, isoa kokoa, alk 0,70 euroa) ja muita lakritsa-salmiakkituotteita.

Lähellä sijaitsevasta nx. Taxfree-myymälästä löytyy myös suomalaisia, pohjoismaalaisia herkkuja ja makeisia. Näitä tuotteita saavat ostaa myös Saksassa asuvat (suomalaiset), mutta alkoholia emme voi/ saa ostaa, vain turistit!

pinefall
04-10-07, 10:22
Meidän kaupasta saa Jenkki Oreoita, mutta sitä lähemmäksi Dominoita ei päästä. Sekin on melko huono korvike. Muutenkin keksilajitelmat tuntuu heikoimmilta kuin suomessa... tai sitten mun suu ei vielä ole tottunut paikallisiin. Voih, nyt maistuisi aamukaffeen kanssa minttudomino kuorutettuna tummallasuklaalla. :marchmellow:

hanne_le
04-10-07, 12:46
Se on totta, myös minun mielestä Suomessa keksivalikoima on hyvin laaja ja kattava (jokaiseen makuun). Sen vuoksi leivomme kotona suomalaiskeksejä.

Mutta joskus pitää ostaa dominokeksipaketti tai tanskalaisia suklaa- ja marmeladikeksejä/ -leivoksia.

Donja
04-10-07, 22:17
Minkä nimisissä kaupoissa olette nähneet Domino-keksejä? Ja millä nimellä niitä myydään? Oivoi kun täällä myytäisiinkin niitä minttu-Dominoita suklaakuorrutuksella! Minttukeksejä on niin vaikea löytää.

aija
06-11-07, 16:50
:smt045 Kannattaa kavaista Little Finnlandin kotisivuilla www.little-finnland.de, jos ei paikanpaalle paase. Sielta saa tilattua salmiakkia, lakua ja suklaata, ja jopa vihreita kuulia!

Schaf
10-11-07, 18:36
:smt045 Kannattaa kavaista Little Finnlandin kotisivuilla www.little-finnland.de, jos ei paikanpaalle paase. Sielta saa tilattua salmiakkia, lakua ja suklaata, ja jopa vihreita kuulia!

Mikä löytö! Olen asunut Frankfurtissa jo lähes vuoden enkä ole tästä kaupasta kuullutkaan! Kummallista että työkaveri asuu Friedrichsdorfissa ja hänen veljellään on suomalainen vaimo, mutta ei ole hänkään kyseisestä kaupasta kuullut..