View Full Version : Aktiviteettejä äiti+lapsille
Olemme muuttamassa lokakuun alussa Düsseldorfiin ja tiedustelisin täältä aktiviteettejä (päivä-ohjelmaa) äidille ja kahdelle pienelle lapselle (2v ja 6kk) joko suomeksi tai saksaksi.
Sattuukko joku tietämään? Tai löytyykö alueelta muita vastaavanlaisessa tilanteessa? Ottakaa mielellään yhteyttä :D
Hei!
Syyskuun alusta lähtien joka keskiviikkoaamu klo 10 kokoontuu suomalainen äiti-lapsikerho Dusselissa. Lisätietoja saat rengas.de-sivulta kohdasta Dusseldorfin seurakunta. Viime vuonna meitä oli yht. 8 äitiä lapsineen. Nyt osa on palannut takaisin Suomeen, mutta uusiakin on tullut tilalle. Lapset ovat iältään muutamasta kuukaudesta 3-vuotiaisiin. Viime vuonna meillä oli tosi kivaa muskarin merkeissä, mutta nyt jatketaan uusin kujein kerho-tyyppisellä ohjelmalla. Tulkaa ihmeessä mukaan!
Itse asun perheineni (mies + 1,5-v. tyttö) Bochumissa, mutta Dusselissa tai siinä lähistöllä asuu ainakin n. 10 suomalaista äitiä, jotka varmasti tapaavat mielellään myös muutenkin.
Ja jos kieltä haluaa oppia ja tutustua saksalaisiin, kannattaa mennä johonkin Spielgruppeen. Niitä järjestävät ainakin kirkot esim. Familienbildungsstätte (FBS).
Ota yhteyttää Lottaan, jonka luona kerhomme kokoontuu. Lotalta voit myös kysellä paikallisista Spielgrupeista!
Hei vilma ja kiitos tiedoista!
Olen surffailut rendas.de-sivuilla ja lähettänyt sähköpostia Lotalle, mutta toistaseksi en ole saanut vastusta.
Tulemme kyllä mielellään äiti-lapsikerhoon, kun vain olemme kotiutuneet!
Missäpäin Düsseldorfia kerho sijaitsee, vai oliko se niin että se on Lotan kotona?
Hei vielä!
Kerho järjestetään Lotan kotona. En vielä tarkkaan tiedä, missä päin se sijaitsee.
Lotta varmaan ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse. Taitaa olla vielä lomalla Suomessa?
Nähdään syksyllä, kun muutatte tänne Saksaan. Tervetuloa!
t. Vilman äiti
Tervetuloa Düsseldorfiin! Tämä kerho tulee kokoontumaan Lotan luona Derendorfissa Schirmerstrassella, se on tuossa Zoo-juna-aseman lähellä. Itse olen menossa mukaan 13-kuukautisen tytön kanssa joten siellä nähdään!
Hei!
Taidanpa minäkin ottaa yhteyttä tuohon Lottaan, ja liittyä seuraanne :D
Mekin olemme muuttamassa Saksaan lokakuun alussa. Ja tosiaan olisi oikein mukava treffata suomalaisia äitejä.
Syksyllä nähdään!
t. Jaana kera kolmen kersan
jos mie loytaisin tyopaikan Dusseldorf/Neuss tms alueelta niin kelpaako yksi saksalainen vaimo 2 lapsen kanssa sinne suomi-kylpyyn? oppis noi lapsetkin enemman suomea?? :)
elpaako yksi saksalainen vaimo 2 lapsen kanssa sinne suomi-kylpyyn? oppis noi lapsetkin enemman suomea?? :)
Tottakai kelpaa :D Ja meidän lapset oppis saksaa :-D
Tottakai kaikki ovat tervetulleita! Suomeksi me kerhoillaan, mutta monet puhuvat myös erittäin sujuvaa saksaa.
Vastaava suomalainen äiti-lapsikerho kokoontuu myös Bochumissa torstai-iltapäivisin ja sekin kerho ottaa erittäin mielellään vastaan uusia jäseniä.
Hei,
olemme myös muuttamassa lokakuun aikana Düsseldorfiin mieheni työn takia. Minä olen kotona 4-vuotiaan tytön ja puolitoista vuotiaan pojan kanssa. Leikkiseura olisi siis erittäin tervetullutta! Varsinkin tyttö on kovasti huolissaan löytääkö suomenkielisiä ystäviä koko Saksasta. Muutamme Meerbusch-Büderich alueelle. Muita suomalaisia lapsiperheitä siellä suunnassa -lähistöllä? Mikähän kerhoista toimii lähinnä -saisinko vielä kerhojen yhteystietoja.
terveisin Sari
Düsseldorfissa toimii tuon äiti-lapsikerhon lisäksi myös Suomikoulu yliopistolla tiistaisin klo 16-17:30, pienten ryhmässä on alkaen 3-vuotiaita lapsia. Yhteystiedot löytyvät www.rengas.de sivuilta ja siellä sivuvalikon "Kielikoulut" takaa. Siellä meillä on monilla pienet vauva-/taaperoikäiset pikkusisaruksetkin mukana :-)
Itse en tiedä ketään suomalaisia Meerbuschin alueelta, suomikoulun yhteyshenkilöltä Leila Imppolalta saa ainakin tarvittaessa suomikoululaisten osoitelistan.
no hitsi....sitten akkia mulle tyopaikka DD/Neuss tienoilta.... :)
ihan tosissaan...jos jollain on suhteita jolla saa jalan/jalat/paan oven valiin niin otetaan mielellaan vastaan....tallanen BisnesAnalisti/Anarkisti tarvii uuden kodin!
t. Kimmo
Heippa kaikille!
En ole hirveesti täällä foorumilla kirjoitellut, mutta nyt pitää avata suu. Saatetaanpa mekin nimittäin tyttelin kanssa liittyä mukaan kerhoon, jos sinne ei ole ikärajaa. Ja saakohan sinne tulla kesken, ettei ihan ekoilla kerroilla ole mukana? Meillä nimittäin tyttö on vielä ihan pikkuinen (1,5kk) ja mielelläni odottaisin ensin, että koliikki menee ohi (ettei sitten turhan paljoa meluta... :D ). Kyllähän tähän maailmaan tietenkin melua mahtuu, mutta ehkä menee helpommin kun tuo on vähän rauhoittunut.
Ja muutenkin olen kiinnostunut lähistöllä asuvien äitien ja lasten seurasta! Asustelemme Grevenbroichissa, joka on siis noin 20-30 min autolla Düsselistä länteen, Neussin toisella puolella. Saa ottaa yhteyttä! (Niin ja ikää minulla on vasta 22v., pitää varoittaa ettei tule yllätyksenä. :D Mutta itse etsin ihan kaikenikäistä toveriseuraa. :) )
Toivottavasti näemme viimeistään siellä äiti-lapsi-kerhossa! :)
Hei,
olemme myös muuttamassa lokakuun aikana Düsseldorfiin mieheni työn takia. Minä olen kotona 4-vuotiaan tytön ja puolitoista vuotiaan pojan kanssa. Leikkiseura olisi siis erittäin tervetullutta! Varsinkin tyttö on kovasti huolissaan löytääkö suomenkielisiä ystäviä koko Saksasta. Muutamme Meerbusch-Büderich alueelle. Muita suomalaisia lapsiperheitä siellä suunnassa -lähistöllä? Mikähän kerhoista toimii lähinnä -saisinko vielä kerhojen yhteystietoja.
terveisin Sari
Sarppa, oletko saanut minun Private Messagen jonka lähetin sinulle?
Sarppa, oletko saanut minun Private Messagen jonka lähetin sinulle?
Kiitokset muistutuksesta! Vastasin pari päivää sitten viestiisi. Toivottavasti saapui perille.
Kiitokset muistutuksesta! Vastasin pari päivää sitten viestiisi. Toivottavasti saapui perille.
En kyllä ole saanut mitään viestiä...
Kerhoilu Düsselissä on varmaan jo alkanut? Onko siellä minkäikäisiä lapsia? Meidän tytteli on nyt 3kk ja liityttäisiin mielellään pian seuraan, itsekin tapaisin mielelläni suomalaisia äitejä. Huolittekonää näin pienen vauvan mukaan, ja mitä kerhossa yleensä puuhaillaan? :)
Kerhotoiminta on jo alkanut, tällä viikolla tapaamme poikkeuksellisesti perjantaina mutta muuten kerho kokoontuu keskiviikkoisin klo 10. Mukana on monenikäisiä lapsia, pienin taitaa olla muutaman kuukauden joten mielestäni hyvin voit tulla pienen vauvelisi kanssa :-)
Lisätietoja ja osoitteen saat kerhon vetäjältä: lotta-helena@ish.de.
Kiitos tiedoista, pistänkin heti sähköpostia. :)
Eipä ole vastannut sähköpostiini vieläkään. :(
|