View Full Version : Germanwings lopettaa lentonsa Suomeen

JJ
22-08-07, 09:04
Helsingin Sanomien verkkosivuilla kerrotaan, että Germanwings lopettaa lentonsa Köln-Helsinki-Köln -reitillä lokakuun lopussa.

Linkki artikkeliin: http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Germanwings+lopettaa+lentonsa+Suomeen/1135229690873?ref=rss

samlund
22-08-07, 09:15
Eipä väliä. Ei se niin halpa edes ollutkaan.

arska
22-08-07, 11:55
Ärsytti aina se paikkasysteemi germanwingisillä. Checkinistä sai jonkun numeron ja sitten vaan "nopeat syövät hitaat" tyylillä.

tuli
22-08-07, 14:22
eipä väliä mullekkaan, olen lentänyt Germanwingsillä kaksi kertaa (Düsseldorf-Berliini-Düsseldorf, Köln-Helsinki-Köln) ja se riitti. Kauhea ryntääminen kun ei oo määrättyä istumapaikkaa, eikä edes juomaa ilmaiseksi. Onneksi Air Berlin aloitti lennot Düsseldorfista Helsinkiin noin vajaa vuosi sitten. Jos pystyy varaamaan lennon 4-6 kk ennakkoon, saa eestaas lennon Helsinkiin 58 Eurolla veroineen päivineen. Se on se minimihinta mikä on mahdollista ja olen saanut sen melkein joka kerta, kerran tuli vaan äkkilähtö, silloin hintaa tuli 150e. Sillä on tullut lennettyä nyt jo kaksi kertaa ja kerran äitikin tuli sillä täällä käymään. Palvelu on todella hyvä, ystävällinen tunnelma. Ilmaiseksi saa sandwichin ja juoman. Joskus juomaa on tarjoiltu toisenkin kerran, jos kone on aika tyhjä.
Ruokatarjoilun jälkeen pyörii video-ohjelma (Mr.Bean, King of Queens, Disneyn piirrettyjä).

Olen käyttänyt myös Air Berlinin palvelua Euro Shuttle Shoppia, sieltä saa lennon varauksen jälkeen internetin kautta varata esim. kosmetiikkatuotteita edulliseen hintaan (hintaero esim. Douglasiin verrattuna -20-30%). Ostamasi tuotteet annetaan sitten koneessa ja maksetaankin vasta siinä. Air Berlinillä saa mieleisensä istumapaikan, voi jopa ite varata sen internetistä, jos käyttää web-check-in palvelua.

mr__night
23-08-07, 00:04
Onneksi Air Berlin aloitti lennot Düsseldorfista Helsinkiin noin vajaa vuosi sitten.

Itse asiassa reilusti yli vuosi sitten, koska lensin kyseistä reittiä Air Berlinillä Suomeen maaliskuussa 2006.
Sivuseikka, mut pitipähän mainita 8)

pykmi
24-08-07, 22:47
Kyllä tämä hieman korpeaa. Kölnissä on halpaa parkkeerata ja tästä Aspiriinitehtaan vierestä se on kuitenkin se lähin kenttä. Ja kun on lopulta saanut koottua ilmaisen lennon, niin sitten sitä ei Helsinkiin päin enää ehdi käyttää. Onneksi AirBerlin kuitenkin kuitenkin lentää, ovat yleensä paremmin aikataulussakin. Germanwingsin ongelma on ainakin omalla kohdalla ollut "tunnin lento tunnin myöhässä"... Tosin halpiksia on alkanut ilmestyä myös Finskille ja Lufthansallekin(!).

Klazu
25-08-07, 11:27
Jotenkin olin käsityksessä, että GW lentäisi muualtakin Helsinkiin, mutta ei kait sitten. Tuota Köln - Helsinki -väliä tuli kokeiltua kerran ja olihan se ihan toimiva. Tosin Kölnin kenttä on aika kaukana Dortmundista ja tuo ryntääminen koneisiin on perseestä.

Halpalentoyhtiöihin liittyen olin yllättynyt, kun katsoin Air Berlinin sivuja eilen. En ole ainakaan aiemmin huomannut, että ko. lafka lentää jenkkeihin ja Aasiaankin! Hintoja en tullut katsoneeksi, mutta laajentunut reviiri nyt ainakin yllätti.

Mitkäs yhtiöt Berliinistä muuten lentää Suomeen?

Ari Lindholm
25-08-07, 12:30
Mitkäs yhtiöt Berliinistä muuten lentää Suomeen?

Nämä suorat lennot on tiedossani:
AirBerlinin lisäksi Blue1, "ThinAir", Lufthansa - itse viimeksi käytin Blue1.stä (joka oli itseassa sama lento kun Luftwaffen ilmoittama, mutta aina halvempi)

riikka
27-08-07, 11:58
eipä väliä mullekkaan.... Kauhea ryntääminen kun ei oo määrättyä istumapaikkaa, eikä edes juomaa ilmaiseksi.

Germanwings on halpislentoyhtiö!! eli verratkaa ennemmin Ryanairin ryntäyskäytäntöön kuin Lufthansan, Finnskin yms. palveluihin. Niin kauan kuin Köln-bonn oli lähin lentokenttä, olin erittäin tyytyväinen Germanwinsin olemassaoloon. onneksi nyt ei enää niin suuri menetys.

Plussaa oli joustavammat liput ja yleensä aina halvemmat hinnat Helsinkiin kuin muillla yhtiöillä jotka liikennöi bonnin-Düsseldorfin-ffm suunnalta. Meno-paluu Köln-Hki alle 100 euroa löytyi aika usein, ja tuo hinta ilman (ryanairin) karjaterminaalia ja Frankfurtin + Düsselin parkkimaksuja.
Esim. paluulento ei riippuvainen menolennon lunastuksesta, kuten muutamissa typerissä Finskin/Lufthansan tarjouksissa.

bhajee
27-08-07, 13:32
Halpalentoyhtiöihin liittyen olin yllättynyt, kun katsoin Air Berlinin sivuja eilen. En ole ainakaan aiemmin huomannut, että ko. lafka lentää jenkkeihin ja Aasiaankin!

Nuo on entisen LTU:n lentoja (Air Berlinhän osti LTU:n äskettäin). Näyttävät nyt syksyllä alkavan lentää (ainakin useimmat) reitit omilla lentonumeroillaan. En tiedä maalaavatko LTU:n koneet uusiksi...