View Full Version : Lapsiperheitä Bonnissa?

perjantai
30-08-07, 21:53
Hei,
Perheemme on muuttamassa Bonniin. Mieheni aloittaa siellä työt marraskuussa ja minä + lapset (8 v, 5 v, 1 v) muutamme perässä touko/kesäkuussa. Olisiki kiva kuulla muiden perheiden kokemuksista: missä päin asutte, missä lapset koulussa & miten on sujunut, mistä saa tietoa lasten harrastusmahdollisuuksista jne. Asunnon haku käynnistyy alkuvuonna, joten vinkit otetaan vastaan.
Entä kuinka kätevää Bonniin on tulla Air Berlinin lennolla Helsingistä. Lentohan on perillä vasta klo 22.50 (muistaakseni) - ja liekö yleensä ajoissa? Entä tästä jatkomatka Bonniin? Olenko liian optimistinen jos luulen selviäväni siitä kolmen lapsen kanssa?
Kuinka on muuten Bonnin kantiksen kanssa? Vieläkö kokoontuu ja kuinka usein? Tietääkö joku kuinka paljon suomalaisia Bonnissa on?
KIITOS :)

Miu
31-08-07, 13:10
Hei Perjantai ja tervetuloa!

Tokihan meitä on täällä Bonnissakin ja kantiskin kokoontuu! Laitoin sinulle yksityisviestin yhteyksistä. Muut osaavat varmaan vastata paremmin koulu- ja asuinpaikkakysymyksiisi.

Heinze
31-08-07, 13:59
Bonnin kielikoulun yhteystiedot ovat vähän muuttuneet, mutta en äkkiseltään osannut muuttaa tuohon aikaisempaan Bonnin asumisketjuun (http://www.suomalaiset.de/forum/showthread.php?t=1110) joten pistetään nyt tähän kokonaisena:

Bonnissakin toimii kielikoulu, jossa annetaan Suomen opetushallituksen tukemaa "kerhomuotoista suomenkielenopetusta" 3-17-vuotiaille suomalaisille ja suomalais-saksalaisille lapsille.
Kielikoulun puheenjohtaja on Merja Siitonen-Vogt
siitonen-vogt(miukumauku)t-online piste de
Lisätietoja kielikouluista ja esim. Könlin "Mukelot"-ryhmästä osoitteessa www.Rengas.de

Ota yhteyttä Merjaan, niin hän voi antaa sinun osoitetietosi eteenpäin kielikouluperheille jo nyt, jos haluat.

opa
31-08-07, 14:48
lapset (8 v, 5 v, 1 v) .Olenko liian optimistinen jos luulen selviäväni siitä kolmen lapsen kanssa?

En usko. Riippuu tietty lapsista. Meillä ei ole ollut ongelmia matkustaa pienen lapsen <5v. kanssa vaikka välillä on todella myöhään mennytkin ja matkustus on tapahtunut vain yhden aikuisen seurassa. Tuo 5 v. voi kyllä kieltämättä olla melko hankala ikä :toothy7: "Minä itte"-toimintaa odotettavissa ?
Kannattaa vaan varata riittävästi käteistä taksia varten ja puuhaa koneeseen.