View Full Version : Kyläilyä

pinefall
11-09-07, 13:44
Mun nuorimmainen sai ihanan lapun päiväkodissa. Saksalainen päiväkotikaveri pyysi kylään leikkimään. Mä soitin sen pojan äidille ja sovittiin, että menemme niille perjantai iltapäivällä. Mut oli kutsuttu myös, koska tämä on ensimmäinen kerta ja lapsilla ei ole vielä yhteistäkieltä.

Nyt tuskastelenkin, että pitäisikö mun viedä jotain mukanani? Miten tällaiset ensimmäiset kyläilyt on muilla menneet? :duckie:

marschum
11-09-07, 13:56
Pieni kukkapuska on aina paikallaan, ei mitään prameilevaa,
mutta ei nyt ihan sellaista tavallista "neilikkakimppuakaan"
- kukista pitäsi "näkyä" että on vähän vaivaakin nähty,
valitse siis jotakin omaperäistä sieltä kukkakaupasta.
Oikein mukavaa iltapäivää teille molemmille!

Caneel
11-09-07, 14:22
Minäkin veisin sellaisen pienen kukkakaupassa sidotun kimpun - tai vaikka Saintpaulian, jonka purkin ympärille laitettu kiva paperi ja vaikka niintä tai värillinen nauha koristeeksi. Entä yksi reilu auringonkukan oksa?

pinefall
11-09-07, 15:54
Hei todella hyvä idea! Nyt on sellaisia tosi kauniita pieniä syysasetelmia saatavana kukkakaupoissa. Kiitos vastauksista! :)

AK
11-09-07, 23:51
kyläilyt ovat menneet hienosti ja meidän kokemustemme perusteella sanoisin että tarhakavereiden kyläily on ihan ykköstapa tavata uusia ihmisiä ja tietysti helpompaa ja tavallisempaa täällä kuin suomessa kun useampia äitejä on kotona.
Eikä äitejä kutsuta mukaan varmaan lasten kielisyistä vaan ihan puhtaasti aikuistenkin seuran takia. Tulee siinä tavattua vähän useampia ihmisiä ja ehkä joistakin tulee sitten parempia tuttavia jne. Saksalaiset ovat minusta myös rohkeita kutsumaan vaikka itsensäkin kylään ja tämä on tosi hieno tapa - kannattaa ottaa mallia!